tammikuu 09, 2025, 21:49:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

chili hulluus iski 2009

Aloittaja kalat69, maaliskuu 24, 2009, 21:57:58 ip

« edellinen - seuraava »

kalat69

ihan betoniahan tuo lattia on, ei sen kummenpaa, ison vuoksiluode pöydän alla on hiekkaa, niinkin eksoottiset materiaalit :D

2010- 2013 hallituksen jäsen

hessi

niin... tuo starfish joka näyttää kylkkäkin ihan Champanelta (niinkuin sinulle jo sanoin kun kävin siellä)
ja kysyin Hyeenalta jolta siemenet ovat tulleet, sanoi että hänen
näyttää samanlaiselta ja siemenet hän on tilannut fataliilta,
joten mielestäni ei kyllä ole starfish, mutta...

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

hessi

Chililandia tuli taas tarkastettua,
eikä moitetta löytynyt,
päinvastoin :)
ja Jallut olivat täytettynä ja grillattuna tosi herkullisia.
kiitos isäntäväelle mukavata Jussi seurasta ;)
eritoten niille kolmelle karvaiselille "pojille" ;)

Herra 47

Joo... tarkastettua tuli... ja yellow fatalii oli juuri sellainen kuin piti... herkullinen ja nenä aukesi ;)

jallut tuli taäytettyä ja grillattua (mukavaa mennä pihalle ja poimia sieltä tarvittavatat ;) tasakokokoiset jallut ja hjuvaa oli

sadekaan ei häirinnyt toisin kuin sääennuste antoi odottaa... moitteita ainoastaan siittä että on niin kiva chilikasvari että tahtois kans itselle tuollaisen kiitokset isäntäväelle ja 3 karvaiselle herätyskellolle :)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

kalat69

kiitokset mukavasta jussiseurasta teille molemmille emännän ja minun puolesta. emäntä oli onnellinen, aina kun vihjas että vähän olis nälkä, ilmesty lautaselle ihania chiliherkkuja, jallut oli kyllä todella herkullisia!!!! ja tulihan sitä maistettua nagaakin, ensimmäistä kertaa. ja vaikka jugurtti maistukin sen jälkeen, niin uusi rakas löytyi, taitaa emäntä jäädä toiselle sijalle  ;)

Herra 47

pitäähän sitä jotenkin vierranvaraisuus palkita ;)
ja olis sitä kokkailtu enemmänkin mutta kun aikaa ei ollut ku juhannuksen verran... ei ehtiny nytkää kaikkee ruokaa syödä eikä juomia kaikkia juoda... viikko olis pitäny aikaa varata herkutteluun...  :P

kat ko kat kara puuhu

kalat69

nooh, jatketaan herkuttelua toisen kerran, jos nuo säätkin vähän lämpeisivät niin paremmin tarkenis tuolla grillillä istua. laitetaan pikkasen uusia kuviakin tuolta kasvihuoneelta. pikku hiljaa alkaa sato kypsyy ja pienimmätkin alkaa tuottamaan podeja, eli eiköhän sieltä ne toivomani muutama sata chiliä tänä vuonna tule. mutta täyttä tuolla huoneessa on vaikka niitä olen jo paljon uloskin kantanut!!

nyt alkaa purple flasheihinkin tulemaan podeja

aij cristallit vaihtaa väriä

habanero sudden death on mukavan värikäs

ensimmäinen kypsä fatalii meni herra 47:lle mutta toka on tässä

turbo pubessakin on jo podeja tulossa

omat nagatkin aloittaa podien teon

PI260560 tekee kanssa jo podeja

hungarian hot cherry

c. rhompoideum aloittaa kukinnan

kalat69

heh heh sainpas emännänkin maistamaan nagaa ;D hyvin maistu jugurtti pikku palan jälkeen!!!!

Herra 47

kyllä maistui jugurtti jollekin muullekin juhannuksena nagan jälkee :)

Ja uskalsi sit maistaa... Kun ei ollut muita näkemässä ;)
kat ko kat kara puuhu

kalat69

ujo ja hiljanen ku oon niin en kehtaa nolata itteäni muiden läsnäollessa ;D ;D ;D

Mape

missä päin saaristoa majailet olisin tulossa meinaan heinäkuun puolella mökkeilemään :D
jos vain saa tulla käymään ihailemaan chililandiaa :D
---

kalat69

no eipä oo kukaan ennen tätä saaristoksi kutsunutkaan....  :) ihan piikkiössä ollaan, että kyllä tänne saa tulla kattelemaan, kannattaa vaan ilmotella etukäteen että ollaan paikalla

Mape

olin ymmärtänyt että asuisit saaristossa :D Ajattelu virhe
---

kalat69

huh hellettä sano jänis pakkasella, jokun verran on tullut tota vettä kannettua viime päivinä. emäntä on kyllä ehdotellu että voisin käyttää sen kasteluallasta hyväkseni ja tehdä sinne lannoitteen, ja saisin sitte aina nappia painamalla lannoiteveden omaan omaan huoneeseen. sitkeesti oon tähän asti kannellu vettä edestakaisin, kun olen emännän mittaria käyttänyt lannoiteveden väkevyyden mittaamiseen. tänään sain vihdoin ja viimein aikaseks sen letkun laittamisen, ja sekottelin ittelleni sopivan lannoitteen altaaseen, ja nyt nappia painamalla tulee lannoitevesi mun huoneeseen. aika näppärä homma, kun sitä kuluu päivässä lähemmäs parisataa litraa. muutenkin oon saannu nyt valloittaa emännän huonetta kun se on sillä tyhjänä. oon kantanu omalta puolelta chilejä vaikka kuinka paljon ja silti siellä on ahdasta, johtunee vissiin hurjasta kasvusta. sato alkaa pikkuhiljaa kypsymään, tänään grillattiin ensimmäiset champpionit, emäntä niitä kyllä puputtaa aina ohi kulkiessaan, eivät kerkii kypsymään!!
pistetäänpä taas muutama kuva, ne kertoo kuitenkin parhaiten.

alkaa toi munkin keltanen rocoto kypsymään

naga heittäyty vitsikkääks ja tekee mikronagoja, nuppineulakin on iso noiden rinnalla

PI 260560 tekee kivasti podeja

championit kypsyy hyvää vauhtia

star fish joka onkin champagne hipoo kattoa ja kypsyttää satoaan

cap 1491 aloittelee kukkimista

muutama kappale on tosiaan emännän puolella

turbo pube on aikas leveä

oma huone alkaa olemaan kattoon asti täynnä

pihallekin noita on muutama siirtynyt

prisman vihannestiskiltä löydetty chili

laatikollinen chilejä

kalat69

rocotot kypsyy hyvää vauhtia ja herkullisia ovat, jotenkin vaan näyttää että oranget olisi keltaisia, mutta ei se haittaa, koko on iso ja maku hyvä ja ne on hyvässä kasvussa, eikös se oo kaikista tärkeintä :)

orange rocoto, kovin on kyllä keltanen...

koko sillä on kyllä aika komea, ja painoakin on kivasti

emännän champagne tekee podeja on vaan kovin erimallisia kuin minun, mahtaakohan olla champagne

chilien joukkoon on eksynyt vähän muitakin... tässä keltainen amppelitomaatti, halkaisija noin metri

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: kalat69 - heinäkuu 08, 2009, 02:07:14 ap... emännän champagne tekee podeja on vaan kovin erimallisia kuin minun, mahtaakohan olla champagne

Ylempi on Campane, Fataliin siemenet minulta Hessille kulkeutuneita.
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=4107.msg49588#msg49588
Alempi, pulleampi on joku muu, jota en ole kasvatellut, olisiko Champion?

naga morich

Veikkasin että alempi on PI 441 551
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

snu

Lainaus käyttäjältä: naga morich - heinäkuu 08, 2009, 12:22:30 ip
Veikkasin että alempi on PI 441 551

Näyttää enemmän Championilta. Olen aika varma, ettei ole PI441551.
Eksyminen on suotavaa.

hessi

on se orange, muoto on jo erinlainen ja odotas kun keltainen kypsyy, niin huomaat maustakin :)
ja todennakoisesti toinen on kylla se champane ja toinen champion :)
ja ...

niin terkut taalta nummilta :0 olusia on maisteltu monenlaisia, loysin jopa Brassi oluen kaupasta :)

kalat69

nyt alkaa sato kypsymään sitä vauhtia että aletaan harjottelemaan tota savustus hommaa. hessin savustin käytiin kattomassa, ja hakemassa puuta millä savustaa, elikkä kiitokset vielä siitäkin :) savustus jääkaappi on nyt täytetty rocotoilla, 1800 grammaa keltaisia ja oransseja rocotoja :)huomenna savustuksen jälkeen laitan ne sitte kuivuriin ja seuraavat savustumaan...

tässä on kerralla poimittua, rotoja, jalluja, nattalya, sun flamea, fataliita, haboja, championeja.....

1800 grammaa rocotoja joista painavin oli 56 grammaa

limonissa on jonkun verran raakileita

red habaneroja on tulossa ihan kivan kokosia

yläreunassa kuvaa on sitä tuntematonta jonka piti olla star fish ja alareunassa on championia, miksikä jotkut teistä sitä veikkas

champion jonka jo varmasti tunnistan sekä ulkonäöltä että maulta

tuntematon yksilös, jossa on makua ja polteltetta paljon enemmän kuin championissa