lokakuu 06, 2024, 08:16:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Apuja tarvitaan

Aloittaja cola, kesäkuu 23, 2009, 17:13:52 ip

« edellinen - seuraava »

cola

Hello taas täältä kreikasta. Mä löysin eläinkaupasta ph downia ja kelailin että eikös sekin käy hydroihin? Toinen ongelma on että ostin Eheimin uppopumpun (ei ollut halpoja Jaeboja ;) ja laitoin sen 30l saavin pohjalle mut se ei pulputa niin tehokkaasti että vedenpinta rikkoontuisi joten onko se ihan turha? Eikö sen pumpun tarkoitus ole rikkoa vedenpinta vai riittääkö että vesi liikkuu? Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan ;)

cola

Hmmmm Eli se akvaarion ph down ilmeisesti käy myös kasveille ? Löysin myös uima altaille tarkoitettua ph downia joka olis halvempaa niin miten on sen laita ?

CyberDog

Kyllä se akvaariokama varmasti käy. Tuosta allaskamasta en tiedä... Mitä se on syönyt?

cola

No hyvä tietää että käy niin ei tarvii tilailla aineita ateenasta. Mitä se on syönyt??? Sorry mä oon vähän pihalla kun on miljoona sivua ja keskustelua auki ja edelleen täällä kahvilassa jossa ei pysty keskittyy kunnolla. Siis mikä syönyt ja mitä ?
Miten oli ton pumpun laita ? Riittääkö että juuret liikkuu vedessä vai pitääkö sen vedenpinnan rikkoutua?

snu


En ole tuollaista pumppuhapetinta koskaan käyttänyt, kun olen ebbimiehiä, mutta mitä enemmän saat pintaveteen liikettä, sitä parempi. Mitään suihkulähdettä sinne ei tarvitse saada aikaiseksi, mutta olisi hyvä, jos veden pinta ainakin vähän kohoaisi siitä kohtaa, mihin pumppu pumppaa. Sellainen yläviistoon suuntautuva pumppaus olisi varmaan hyvä. Sellainen, joka pyörittää vettä ja saa pintaan vähän muutakin liikettä. Se ei varmaan kovin paljoa auta, että pelkkä pohjavesi pyörii tehokkaasti.
#419
Eksyminen on suotavaa.

cola

Pumppu pumppaa suoraan ylös ja ei se pinta kyl nouse yhtään. Loistavaa kun ei ollu sieltä halvimmasta päästä se pumppu :( No mut ehkä mä teen ebbin ja käytän sitä siihen.

synkri

Pumpun alle voi myös laittaa koroketta, jotta toivottu pintaväreily saadaan. kyllä se vesi liikkuu pohjallakin silloin.

snu


Tai joku letku pumpusta pinnan tuntumaan, niin ei pumppu ime ilmaa sisäänsä, jos veden pinta laskee.
#419
Eksyminen on suotavaa.

CyberDog

Niin siis tarkoitin sitä että mikä sen uima-allas pH alentajan koostumus on?

Tuosta pumpusta sen verran että hiton hyvän pumpun olet ostanut. Ebbiin se käy ainakin jos ei tohon ämpäriin riittävästi liikettä sillä saa. Eli tossa jo pari ideaa tulikin. Eli kannattaa laittaa pumppu pohjalle. Siihen letku ulostuloon jonka vetään pinnalle ja se vaikka vielä sellattiin vinoon että lähtee se vesi pyörimään. Silloin hapettaa aivan varmasti sen kunnolla.

cola

Joo toi letku kävi mullakin mielessä ja pitäis käydä semmonen ostamassa. Kiitoksia jälleen kerran.
Uima allas ph oli 1kg pussissa. Se on jotain jauhoa. En sitä sen tarkemmin katellut.

CyberDog

No kannattaa kattoo jos se oli kovinkin halpaa. Voi meinaan olla melkoisen riittoisaa kamaa jos vaan on sellasta happoa mitä voi kasveille antaa.

cola

Hajos sit muuten se Eheimin pumppu :( Onneks siinä oli 3v takuu joten nyt kauppaan valittamaan.