tammikuu 10, 2025, 18:49:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Koirien ja kissojen ruokinta

Aloittaja cola, heinäkuu 03, 2009, 16:07:56 ip

« edellinen - seuraava »

cola

Ciao jälleen täältä kreikasta. Nyt rupee menemään niin kalliiksi noiden elukoiden syöttäminen että pitää keksiä edullisempi veihtoehto.
Eli ostan koiralle isoja purkkeja josta koira saa vain pikkasen (ei syö enempää) ja kissoille menee loput. Kissoja on pihalla ainakin 10kpl josta 4 on pentuja. Se tulee aika kalliiksi kun purkkeja menee vähintään 3 päivässä. Olen myös kokeillut yhtä ateriaa päivässä mut kissat silloin alkavat kiusata koiraa ja tappelevat sen kanssa.

Pystyykö noita eläimiä ruokkia pelkästään kuivaruualla vai tarvitsevatko muitakin ravinteita?
Jos teillä on tiedossa edullisempi vaihtoehto niin kertokaa ihmeessä.

hessi

no asia on valitettavasti niin että koiranruokaa ei saisi syöttää kissoille eikä kissan ruokaa koirille!
mutta....
kyllähän ne kuivaruualla elävät kunhan vettä juovat tarpeeksi... koirat paremmin...
kokeile kuivamuonaa ja vain yksi purkkiruoka annos päivässä...
ja jos saat jostain edullisesti jotain "raakalihaa" sydäntä, maksaa... tai eläimille tarkoitettua jauhettua lihaa osta sitä ja anna sitten joskus herkkupalaksi.
(itse ostan ja pilkon sopiviksi annospaloiksi ja pakastan)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

CyberDog

Hyvin pärjää hauveli ainakin kohtalaisen laadukkaalla kuivaruualla. Mutta tosiaan älä anna koiran ruokaa kissoille ja päin vastoin. Niissä menee ravinteet väärin.

snu

Hassua miten tarkkaa nykyään on tuo kissojen ruokkiminen. Porukoiden naapureiden puolivillit kissat pärjäävät ihan hyvin niillä ruuantähteillä mitä ihmiset niille antavat, ja niiden itse pyydystämillä elukoilla. Kyllä kissalle jäinen perunamuusikin näyttää maistuvan. Hyvinvoivilta kissat näyttävät. Eikä sitä ennenvanhaan mitään kissanruokia ollut, ihmisten ruuantähteillä ne elelivät kaupungeissakin, vaikka eivät kovinkaan paljoa varmaan saalista saaneet.
Eksyminen on suotavaa.

SahuriX

Itse annan kissalleni kaikkea mitä itsekin syön ja muutamaa poikkeusta (greippi,tomaatti,maustekurkku,pepsikola,mysli) lukuunottamatta kaikki on kelvannut, kuivaraksuja ja vettä pyrin pitämään aina saatavilla...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Hombre

Jos niitä kissoja on nyt 10kpl, niin kohta niitä on 20kpl ja sitten 40kpl jne... :D
Siinä sitä onkin ruokkimista...jos meinaa purkkiruokaa niille syöttää, voipi edessä olla "bankrofti". Ei Muuta kuin tähteet peliin...makkaraa?
tai onki käteen jos lähellä on meri tai joku muu vesistö. Meidän kissat ovat varsin tyytyväisiä, kun saavat aina silloin tällöin haukea...
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

cola

HAHAHAHAH Bankrofti on todellakin lähellä ;) Kyllä ne kaupassa katselee pitkään kun ostan hirveen kasan koiranruokaa. Vai ei saa kissoille antaa koiranruokaa  ???
Ennen aina ostin kissojensapuskaa mut nyt ostan ruokaa koiralle ja siitä syö myös kissat. Eipä niitä tähteitä nyt niin paljoa ole että sillä kaikki elukat saisi ruokittua.  Pitää käydä ostamaassa jotain suht laadukasta kuivaruokaa ja antaa sitä pelkästään ja välillä jotain muutakin.

Eilen kokkasin niille riisiä johon laitoin katkarapuja yhden purkin ruokaa ja kuivamuonaa ja kyllä näytti maistuvan.
Koska ne kissanruuat ovat kalliimpia niin eikö noi kissat muka sillä nyt elä ?

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: snu - heinäkuu 04, 2009, 20:55:48 ip

Hassua miten tarkkaa nykyään on tuo kissojen ruokkiminen.

Hassua miten tarkkaa nykyään on tuo chilien kasvattaminen. Mutta on tullut aina annettua koiralle kuivamuonaa ja koiranmakkaraa. Satunnaisesti ruuantähteitä.

snu

Lainaus käyttäjältä: Noli Me Tangere - heinäkuu 05, 2009, 20:32:03 ip
Lainaus käyttäjältä: snu - heinäkuu 04, 2009, 20:55:48 ip
Hassua miten tarkkaa nykyään on tuo kissojen ruokkiminen.

Hassua miten tarkkaa nykyään on tuo chilien kasvattaminen.

Touché ;D
Eksyminen on suotavaa.

tonttu

Mites muuten, kun oletetusti kaikki täällä kirjoittavat maustavat aamukahvinsakkin nagalla, niin mitä koirat sun muut elukat tykkää chilisapuskan tähteistä?

Itte en omista nelijalkaisia, enkä tuu omistamaankaan, tuli vaan mieleen kyssäri :-)

SahuriX

Lainaus käyttäjältä: tonttu - heinäkuu 05, 2009, 22:54:46 ip
Mites muuten, kun oletetusti kaikki täällä kirjoittavat maustavat aamukahvinsakkin nagalla, niin mitä hauvelit sun muut elukat tykkää chilisapuskan tähteistä?

Itte en omista nelijalkaisia, enkä tuu omistamaankaan, tuli vaan mieleen kyssäri :-)

Mun kissa kyllä ainakin syö kohtuullisen tulista... :)
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

CyberDog

Kyllä munkin koira on chiliä maistanut mutta en sille kuitenkaan tulisia ruokia syötä tai muitakaan tähteitä. Ja tämä johtuu siitä että mulla ei tähteitä jää :P

Janne

Vanhempi koiruli rouskutteli aikanaan Aji Cristaleja aina kun tassuihinsa sai ja tuo kahjompi piski syö nagakiukkuja. Kuola valuu, silmät vuotavat ja kieli lipoo hulluna mutta aina vaan pitää lipaista vielä pikkuisen lisää...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

cola

Kyllä mun koira ainakin säikähti kun palan pidua söi jossa oli chilejä päällä ;) En kyl ole sen jälkeen chilejä elukoille antanut.
Mä eilen päätin että en mä lähde ostamaan kissoille ja koirille eri ruokia koska tän ketjun tarkoitus oli että minulla menisi vähemmän rahaa ruokiin eikä päinvastoin ;) Mielestäni on parempi antaa kissoille koiranruokaa kuin ei ruokaa ollenkaan.  ???

TurboPuberteth

Meillä kissa ainakin laattaa koiran kuivaruoat heti syönnin jälkeen..

cola

No siis voihan Peeee piti saada menot alemmaksi mutta sit löytyi tämmönen : https://puutarha.net/scripts/image.asp?kuva=1&id=86256 HAHAHAHAH ei kai tuolle vaan voi mitään. Menee kaikki rahat elukoihin ja kasveihin  :'( joten aika nihkeet oltavat itselläni ;)

keto

Ai että on söpö... Ei voi mitään, kyllä eläimet (etenkin kissat) ja kasvit (etenkin chilit) tuottavat aikas mukavaa sisältöä elämään  ;D
CAVOK