tammikuu 09, 2025, 22:35:44 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

jeQQ

Järkyttävän hintasia kiviä! Pitäisi kyllä halvemmallakin saada..

bluesman

Lainaus käyttäjältä: RikuS - tammikuu 16, 2010, 14:58:47 ip
Monta hapettajaa meinasit laittaa? Itse kun laitoin 2 ämpärihydroon yhden niin ei oikeen toiminut, toiseen tuli paljon ilmaa, toiseen ei juuri lainkaan.. vika voi olla myös hapetuskivissä. Maksaa 18€ yksi hapettaja keravan akvaariossa, niin ei viitsi jokaiseen ostaa erikseen.

Tarkoitat vissiin 18 euroa laitteesta? Kivet pitäis olla n.euron kappale.
Mulla on ilmapumppuna 2 Seran vempulaa neljällä ulostulolla. Jokaiseen ulostuloon voi kytkeä letkun haaroituksineen 6-8 kivelle. Esi.4x6=24 kpl/laite.2 laitetta = 50 ämpärihydroon ilmastus. Riittänee kotitarpeiksi. Ainoa on pumpun kova hinta, oli muistaakseni jotain 50€.
Toiminta riippuu letkujen pituudesta ja ilmakiven puhtaudesta. Meneevät usein tukkoon ja pitää ottaa irti ja puhaltaa niin yleensä auttaa. Letkujen pätkiminen jotta paine on joka kivelle tasainen pitää tehdä kokeilemalla. Kiviä on sitten erilaatuisia, niitä jotka märkänä hajoaa kun repii letkusta irti ja niitä jotka kestää vedon.

Kärsä Babar

Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Kärsä Babar

Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

RikuS

tammikuu 16, 2010, 22:38:26 ip #125 Viimeisin muokkaus: tammikuu 16, 2010, 22:40:00 ip käyttäjältä RikuS
juu laitteesta 18€, sori epäselvä ilmaisu. Itse laitoin T-liittimen ilmaletkujen väliin (hapettaja->letku->takaiskuventtiili->letku->T-liitin->letku->kivi), mutta ei toiminut. Tuo mun masiina on kanssa seran (yksi ulostulo). Molemmat kivet uusia ja letkut samanmittaisia. Ilmeisesti ilmakivissa on eroja, vaikka ovat samasta erästä..

bluesman

Eroja on. Ehkä joka viides ei toimi ollenkaan tai hajoaa käsiin. Voihan sitä ilmastaa tekemällä reikiä letkun viimeiselle kymmenelle sentille. Pääasia on ettei vesi pysy paikallaan. Jotkut lajikkeet pärjää ihan passivihydrossakin vailla sen kummempaa ilmastusta ja kuumalla ikkunalaudalla.
Kasvuvaiheessa tuntuu että on tärkeää että juuret saa happea kunnolla.

CyberDog

Noihin ilmastusjuttuihin saa letkuun laitettavia pikkasia säätöventtiilejäkin.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - tammikuu 16, 2010, 23:16:12 ip
Noihin ilmastusjuttuihin saa letkuun laitettavia pikkasia säätöventtiilejäkin.

Juu ja helppoa säätää tekemällä lenkki letkuun ja pussinsulkijalla kiristää sopivaksi.

Jupe56

gardenan tihkukasteluletkusta voi tehdä tommosen ilmatangon sitä löytyy bauhaussista, samoin sieltä löytyy noin 4:llä ulostulolla olevia ilmapumppuja jossa tulee 4kiveä 4x 10m letku ja ilmasin (960l/h) hintaa muistaakseni ~45e
Jos haluat olla yhden päivän onnellinen, ota humala.
Jos kolme päivää, mene naimisiin.
Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se.
Jos haluat olla ikuisesti onnellinen ryhdy puutarhuriksi.
Ps. Pahin asia on se että siihen VOI jäädä koukkuun.

bluesman

No nyt se sitten tuli viimein tehtyä. Nimittäin siementilaus Fataliille.
Kiitos jeQQ kun kävit kylässä ja annoit infoa kylmänkestävistä lajeista. Kohta kun tulevan satsin saan taimelle niin chilejä on yli 250. Please älkää soittako valkotakkisia, kun taimiharvennuksen aika joskus maaliskuussa tulee, ilmoittelen jos joku haluaa. Nyt pitää jo itsekin tunnustaa mopon olevan jo horisontin takana.

Kimppu

tammikuu 17, 2010, 23:06:48 ip #131 Viimeisin muokkaus: tammikuu 17, 2010, 23:08:32 ip käyttäjältä Kimppu
Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 17, 2010, 22:59:22 ip
No nyt se sitten tuli viimein tehtyä. Nimittäin siementilaus Fataliille.
Kiitos jeQQ kun kävit kylässä ja annoit infoa kylmänkestävistä lajeista. Kohta kun tulevan satsin saan taimelle niin chilejä on yli 250. Please älkää soittako valkotakkisia, kun taimiharvennuksen aika joskus maaliskuussa tulee, ilmoittelen jos joku haluaa. Nyt pitää jo itsekin tunnustaa mopon olevan jo horisontin takana.

On se kyllä kumma miten (näköjään itse kullakin :D ) niitä siemeniä pittää aina haalia joka paikasta itele vaikka kaapit pursuaa jo muutenki ja ikkunalaudala on jo täyttä. Tilasin mieki tuossa eilen lissää chilin siemeniä ja huomenna lähtee postiin vietäväksi tomaatti ja kurkkutilaukset, tomaatteja lajikkeita 15 ja kurkkuja tusina. Taimia on noin 120 nytten, ja idätyksestä multaan siirtoa odottaa ainaki 50 nytki. Ja huomenna pitäisi laittaa itämään loput tsilit, joita on jäljelä ainaki saman verran. 

Kasvaritilaakin on vain kymmenisen neliötä, tosin katettua terassia lisänä reilu 20...
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

bluesman

Sovitaanko Kimppu että tää on vaan kiva pienimuotoinen harrastus. Onneks en keräile traktoreita.

jeQQ

No, onneks sulla on tonttia! Toivotaan lämmintä kesää, voit vaikka rakentaa labyrintin chileistä. :)

MikaK

Olen näyttänyt chilikuviasi vaimolleni, kun hän on valitellut minun viljelyksistä ja suunnitelmista. Laittaa minun mikroskooppiset viljelmät mittakaavaan ja saan rauhassa viritellä jotain pientä lisää  8)

Horoskooppisi lupaa kiireistä aikaa kun kasvit rupeavat tosissaan kasvamaan ja muun elämän voinee unohtaa sadonkorjuuaikaan ellet kutsu paikallisia chilifarmareita sadonkorjuutalkoisiin "wink wink,say no more say no more. Ain't a nod as good as a wink to a blind bat?"

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MikaK - tammikuu 18, 2010, 08:37:06 ap
Olen näyttänyt chilikuviasi vaimolleni, kun hän on valitellut minun viljelyksistä ja suunnitelmista. Laittaa minun mikroskooppiset viljelmät mittakaavaan ja saan rauhassa viritellä jotain pientä lisää  8)

Horoskooppisi lupaa kiireistä aikaa kun kasvit rupeavat tosissaan kasvamaan ja muun elämän voinee unohtaa sadonkorjuuaikaan ellet kutsu paikallisia chilifarmareita sadonkorjuutalkoisiin "wink wink,say no more say no more. Ain't a nod as good as a wink to a blind bat?"

Näin saattaa käydä. Viime vuonna talkoisiin osallistui 3 aktiivia, kiitos vielä heille. Mut ei mennä asioiden edelle, ensin pitää saada satoa ennenkuin ruvetaan jakamaan ympäriinsä. Viime kauden onni oli ötökättömyys, niillä oli lämpimän kesän vuoksi vissiin ulkona tarpeeksi purtavaa ettei tarvinnut kasvariin tulla.

papereeka88

Kyllä taitaa aika monella chilikasvattajalla siintää unelmissa samanlaiset kasvatus tilat kuin bluesmanillä.Ja jos ei muilla niin itselläni ainakin :D omat 13 lajikettani ja niistä tulevat alle 30 kasvia tuntuvat vaatimattomilta tuon juhkeän 250 kasvin edessä :Dtosin harvennusta tulee täälläkin tapahtumaan.
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

Linda

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 18, 2010, 12:44:05 ip
Lainaus käyttäjältä: MikaK - tammikuu 18, 2010, 08:37:06 ap

Näin saattaa käydä. Viime vuonna talkoisiin osallistui 3 aktiivia, kiitos vielä heille. Mut ei mennä asioiden edelle, ensin pitää saada satoa ennenkuin ruvetaan jakamaan ympäriinsä. Viime kauden onni oli ötökättömyys, niillä oli lämpimän kesän vuoksi vissiin ulkona tarpeeksi purtavaa ettei tarvinnut kasvariin tulla.

Ei mennä asioiden edelle, mutta täältä löytyy vapaaehtoinen keräämään ;D
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

bluesman

tammikuu 20, 2010, 20:32:09 ip #138 Viimeisin muokkaus: marraskuu 19, 2010, 19:49:52 ip käyttäjältä bluesman
Tässä selvempi kuva samanikäisistä Limoista (C.chinense);

Muutama ämpärihydro;
3 päivää vanha kuva, tänään tuli 10 lisää.

Onneksi varsinaiset taimet ovat kaverin kasvarissa niin ei jää itselle niin paljoa hoidettavaa.
Talvehtijoista Early jalapeño sekä Criolla sella tekevät podeja, unohdin kiireessä kuvata mut kyllähän ne nyt arvaa että pieniä ovat vielä.

jeQQ

Ai vielä kymmenen noiden lisäksi? Mihin sä oikein tungit ne. :D