tammikuu 11, 2025, 05:12:18 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

tulimies

Hyvin jaksavat :) pitäs keretä ottelemaan kuvia niin vois lisätä :)

Lainaus käyttäjältä: bluesman - kesäkuu 18, 2010, 06:45:34 ap
Lainaus käyttäjältä: tulimies - kesäkuu 18, 2010, 00:15:21 ap
Voi vitsi että näyttää hyvältä ! mahtava sato tulossa :)

Mitenkäs sun taimet jakselee? Yleiseen fotoalbumiin voit laittaa kuvia jos et päiväkirjaa jaksa pitää.

bluesman

Kohta saadaan mutantilta kypsää podia. Saas nähdä onko siemeniä ja jos on niin itävätkö. Ja minkälaista on jälkeläistö.      Harold St.Bart´s ei kypsää.

Aji habanero (kuvassa keskellä, lähimpänä seinää)on startannut kasvuspurtin.
Vieressä vasemmalla surkea Aji cristal joka siitä kyllä paranee. Oikealla Aji verde.

Earbob (C.baccatum)kypsyy.                                   Belpicen                                                                Mini Orange habanero

7pot ei vieläkään kypsy.                                            CAP1491 podi

Tänään on tuullut niin rajusti etten ole saanut uusia rocotoja edes kuljetusboxeistaan pois. Oksat muuten voivat katketa. Tuuli on onneksi lämmintä, +20C.

kapsituuttaaja

Minkä värisiä podeja toi Harold St.Bart´s vääntää?
Nähny kuvissa oransseja ja toisissa punasia!
Itellä kehittelee vasta ekoja nuppuja eli pikkasen menee vielä aikaa et pääsee maistamaan, haukuttu helkkarin hyvan makuseksi!
Koskaan en oo maitoo juonu        enkä juo!!!

MadDog

Dam, tää on niin masentavaa käydä sun sivuilla kun omat rehut vaan kituuttelee. No duunailin tollasen snadin kasvarin testiksi, kyllä oli nippeliä siinäkin ihan tarpeeksi. Onko muuten blues artisti KebMo tuttu, hienoa musaa tekee. Vähän kylmä kesä on ollut mutta nythän se lämpenee kun mun lomat loppuu!  ;D.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MadDog - kesäkuu 19, 2010, 20:46:40 ip
Dam, tää on niin masentavaa käydä sun sivuilla kun omat rehut vaan kituuttelee. No duunailin tollasen snadin kasvarin testiksi, kyllä oli nippeliä siinäkin ihan tarpeeksi. Onko muuten blues artisti KebMo tuttu, hienoa musaa tekee. Vähän kylmä kesä on ollut mutta nythän se lämpenee kun mun lomat loppuu!  ;D.

Blues on kuulemma alakuloista. Älä masennu, syö chiliä! Jos et itse saa puskistasi vielä tuoretta niin Penalta saa ja edullisesti.
KebMo on tuttu. 2007 Järvenpään Puistobluesissa olin samalla päälavalla kyseisen hemmon esiintyessä vähän meitsin bändin jälkeen. Oikein juurevaa musaa mutta nykyaikaisella tyylillä.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: kapsituuttaaja - kesäkuu 19, 2010, 20:26:57 ip
Minkä värisiä podeja toi Harold St.Bart´s vääntää?
Nähny kuvissa oransseja ja toisissa punasia!
Itellä kehittelee vasta ekoja nuppuja eli pikkasen menee vielä aikaa et pääsee maistamaan, haukuttu helkkarin hyvan makuseksi!

Enpäs ihan satavarmasti tiedä. Uskoisin että keltaisia. Mutta Snu:n siemenistöstä tuli sekä oransseja että keltaisia Bartseja tai sitten kyltit tai siemenet ovat menneet sekaisin. Hessihän paljon tuota lajiketta viljeli viime kaudella ja käsittääkseni olivat keltaisia.

MrFrost

Mun pitää vissiin tulla hakeen sulta joku isohko bacca tms kun ton ebbin sekoilu näyttäs tappaneen tuon peri perinkin...

On mulla vielä Pimenta Da Neyde tuolla ja Peruvian White Habanero, mut just jotain miedohkoa baccaa lapsien takia
pitäs ebbissä olla :(

Hitto kun ei ajoissa tajunnut että siinä oli ilmeisesti veden paluureitissä pieni tukos, eli sora pysyi liian märkänä,
nyt oon ajastanut ton 2x päivässä minuutiksi, mutta ilmeisesti liian myöhään :(

Juurimätä rules :(

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Ryhis

Eiköhän tuo mutanttikin ole säteilyeroosion tuotosta  ;)

Mitäs mieltä bluesman on "meidän" mutantista? Samasta palosta otetut muut kasvit ovat täysin normaaleja, mutta tämä yksi ressukka tekee lehteä ties minne haaroittuu vähän väliä. Lisäksi nuo lehdet ovat aivan epämääräisen muotoisia ja osassa on suhteettoman pitkät, kierot varret.

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 19, 2010, 22:02:13 ip
Eiköhän tuo mutanttikin ole säteilyeroosion tuotosta  ;)

Mitäs mieltä bluesman on "meidän" mutantista? Samasta palosta otetut muut kasvit ovat täysin normaaleja, mutta tämä yksi ressukka tekee lehteä ties minne haaroittuu vähän väliä. Lisäksi nuo lehdet ovat aivan epämääräisen muotoisia ja osassa on suhteettoman pitkät, kierot varret.

Jaa´a. Ilmeisesti jos on pikkutaimesta kyseistä kieroilua tehnyt niin jostain kasvuun liittyvästä häiriöstä on varmaan kysymys. Onko sitten aidosti geneettinen muutos niin toki voi olla. Tuskin kumminkaan tulee mitään valtavaa kaupallista sukseeta. Koeta saada podi aikaiseksi ja kylvä siemeniä runsaasti ja katso tuleeko samanlaisia vai ei. Jos tulee samanlaisia niin on mutatoitunut tapaus. Pitäis vaan olla hiukka erillään lähilajista ettei ristipölyty ja tsekkaus menee hukkaan.
Itse en ko.ET:n kanssa ollut kukintavaiheessa mitenkään tarkkana kun en edes arvannut kasvia chiliksi vaan rikkaruohoksi.

Ryhis

Aikalailla sirkkalehtien jälkeen alkoi tuo "erikoistuminen". Kukkii kyllä, mutta kukissa ei tunnu olevan siitepölyä. Täytyy ahkerasti tupsuttaa vain pumpulipuikolla ja yrittää saada palkoa aikaan.

Yhtä juhlaa ja silkkaa jännitystä tämä chilinkasvatus!  ;D
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

bluesman

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - kesäkuu 19, 2010, 21:35:56 ip
Mun pitää vissiin tulla hakeen sulta joku isohko bacca tms kun ton ebbin sekoilu näyttäs tappaneen tuon peri perinkin...

On mulla vielä Pimenta Da Neyde tuolla ja Peruvian White Habanero, mut just jotain miedohkoa baccaa lapsien takia
pitäs ebbissä olla :(

Hitto kun ei ajoissa tajunnut että siinä oli ilmeisesti veden paluureitissä pieni tukos, eli sora pysyi liian märkänä,
nyt oon ajastanut ton 2x päivässä minuutiksi, mutta ilmeisesti liian myöhään :(

Juurimätä rules :(

-Timo

Niin tietenkin kannattaa asianosaiselta varmistaa että on ylimääräisiä baccoja ennenkuin tulee hakemaan. Nyt on ylimäärät jaettu, loput kasvatan kukkapenkissä. Pistokkaita kyllä saat.

MrFrost

kesäkuu 21, 2010, 22:39:52 ip #851 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 21, 2010, 22:44:27 ip käyttäjältä MrFrost
Lainaus käyttäjältä: bluesman - kesäkuu 20, 2010, 17:11:22 ip
Niin tietenkin kannattaa asianosaiselta varmistaa että on ylimääräisiä baccoja ennenkuin tulee hakemaan. Nyt on ylimäärät jaettu, loput kasvatan kukkapenkissä. Pistokkaita kyllä saat.

Woot? :D

Eiks se oo itsestään selvä asia, et mä tilaan rekan roudaamaan koko sun kasvihuoneen tonne kerrostalon takapihalle? :) *megahymiöt tähän varoiksi*

Mutta joo, muksuja varten (toivottavasti) on tarpeeksi Pink Habaneroja, nyt on toi viimeinenkin ongelma-ebbi täytetty
vähän stydimmillä kasveilla... :)

Pitää vielä parin poikamiespäivän aikana säätää kellot kohdilleen, nyt tosiaan tulee vaan 2x minuutin liemet sinne. Harsotkin on pari-3 päivää
suojaamassa pimentaa ja perun valkosta.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Toni.A

:o :o :o Voi jumaleissön, hyvä ettei lasit lennä kuunkiertoradalle. On muuten pikkuisen päässyt tapahtumaan tuossakin huoneessa, sitten viimeksi kun kävin. Huh huh, ei voi muuta sanoa, kuin onnea vaan. Itse kävi katsomassa äsken harsojen alle, että on ne herännyt mullakin toi viimevuotinen habsu tuottamaan jonkinlaista sato. Herätti hieman hilpeyttä, kun sanoin vaimollekin, että perskules, tää on kuin mulla kolmas lapsi.  ;D Jospa ne mullakin ensiviikolla heräis talviuniltaan nuo hilit ja alkais jotain tapahtuakin.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

bluesman

Yöt kun lämpenee niin kasvuvauhti senkun kasvaa, ei sen ihmeellisempää. Ja päivät pitenee.

jewe

Kyllä on upean näköistä ja ei voi kuin hämmästellä  :o ja vähintään yhtä komeat on pampulat sullakin rocotossa.

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: bluesman - kesäkuu 21, 2010, 23:09:48 ip
Yöt kun lämpenee niin kasvuvauhti senkun kasvaa, ei sen ihmeellisempää. Ja päivät pitenee.
Ei ne tästä enää pitene, huomennakin on jo lyhkäsempi yö kuin tämä. Minun on kyllä kuvien perusteella pakko tulla loppukesästä käymään siellä ja tehdä uusi katselmus. Mites se sinun reissu tännepäin, vieläkö pitää edelleen päivä kutinsa?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - kesäkuu 21, 2010, 23:13:45 ip
Ei ne tästä enää pitene, huomennakin on jo lyhkäsempi yö kuin tämä. Minun on kyllä kuvien perusteella pakko tulla loppukesästä käymään siellä ja tehdä uusi katselmus. Mites se sinun reissu tännepäin, vieläkö pitää edelleen päivä kutinsa?

Joo, sen ainakin tiedän että rouva on varannut oopperaliput Savonlinnaan 14.7 eli sopisko visiitti sen jälkeen seuraavana tai sitä seuraavana päivänä?

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: bluesman - kesäkuu 21, 2010, 23:18:01 ip
Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - kesäkuu 21, 2010, 23:13:45 ip

Joo, sen ainakin tiedän että rouva on varannut oopperaliput Savonlinnaan 14.7 eli sopisko visiitti sen jälkeen seuraavana tai sitä seuraavana päivänä?
15.7 käy mulle vielä ihan hyvin. 16.6 perjantaina olen menossa ilovaarirokkiin kuuntelemaan The Yardbirdseja, elikkäs tuo torstai kuullostais kaikesta parhaimmalta, tosin sinnekin on meno vasta joskus iltapäivällä 14-15 seutuvilla, että hätäpäikseen käy tuokin, mutta tosiaan edellinen paremmin.