lokakuu 06, 2024, 07:37:59 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Atheos__ ja kausi 2010

Aloittaja Atheos__, joulukuu 03, 2009, 06:04:31 ap

« edellinen - seuraava »

bluesman

 Tietysti varmemmin lähtee kun on jo taimesta kasvanut hydrossa. Mulla oli ilmakivi hapettamassa ainakin ekat 7kk.

Atheos__

Eiköhän tuo Malagueta tuohonkin totu kun ei ole pariin päivään henkeään heittänyt :) Varmaan menee juurilla hetki tottuessa uuteen kasvatusalustaan.

Atheos__ joka katselee 30l tyhjää kotiviinipönttöä bublerimielessä...
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

 Juu, kasvi tekee ns. vesijuuret jotka erotat kun viikon sisään verkosta alkaa pukata valkeaa siimaa. Samoin kun siirsin syksyllä chilejä ebbeistä turpeeseen, osa ei ehtinyt tehdä multajuuria vaan kuivuivat pystyyn.

Atheos__

Julistin yhden C.Lanceolatumin siemenen itämättömäksi ja heitin samaan purkkiin jo itäneen lancen kanssa, maatukoot sinne. Tänään huomasin että purkista nousee kuin nouseekin toinen taimi  ;D Ei se ollutkaan niin kuollut siemen.



Taidan antaa kasvaa samassa purkissa, tilaa on vielä pitkäksi aikaa. Katsotaan jos ne vaikka fuusioituisivat tyylikkäästi yhteen  :D
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

helmikuu 28, 2010, 16:48:29 ip #104 Viimeisin muokkaus: helmikuu 28, 2010, 16:51:27 ip käyttäjältä Atheos__
Idätyslistaan päivityksiä. Osa siemenistä homehtui! Kelluvalle lautalle oli ilmeisesti päässyt jotain homebasilleja ja De Arbol ja Bhut jolokia homehtuivat kokonaan. Heitin menemään ennenkuin home tarttuu idätyksessä oleviin villeihin. Vaihdoin vedet ja idätyslaatikon sekä uudet talouspaperit siemenien alle. Menetyksiä kompensoimaan tilasin uusia siemeniä Chilimaailmasta. Uudet lajit ovat Tepin, Royal black sekä Aji benito. Varmaan alkuviikosta saapuvat postilaatikkoon ja pääsevät idätykseen.

Nyt kasvamassa:

Idätyksessä:

-CGN 22795 (C.Praetermissum) 3kpl
-CAP 550 (C.Sp) 3kpl

Kukkivat:
-Aji Cristal (C.baccatum)  x1
-Inca Red Drop(C. baccatum) x1
-Malagueta (C. annuum) x1
-Bolivian Bonsai  (C. annuum) x1
-Bolivian Rainbow  (C. annuum) x1

Muut hyvinvoivat
-Ulupica, Large (C. cardenasii var. pendulum) x2
-Aji Cristal (C.Baccatum) x1
-7pod / 7pot (C. chinense) x1
-CAP 220 (C. baccatum) x1
-Starfish (C. baccatum) x1
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens) x1
-Short Yellow Tabasco (C. annuum) x1
-Cherqui (c. annuum) x1
-Yllätys yksilö (C. Chinense) x1
-Yllätysrocoto (C.Pubencens) x1
-Red pepper (C.Annuum) x1
-C.Lanceolatum

Lisäksi tilattu
-Tepin (C.Annuum var. Glabriusculum)
-Royal Black (C.Annuum)
- Aji Benito (C.Baccatum)

Yhteensä yhdeksäntoista itänyttä kasviyksilöä, 2 villiä itämässä ja 3 lajia tilattuna. Ideana joulukuun idätyksissä oli taas kerran maksimissaan 10 kasviyksilöä  ;D

Edit.
Listaa korjattu
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

 Näin se harrastus paisuu kuin pullataikina. Ja kun vielä saat noin hyviä kasvatustuloksia ja hienoja hyvinvoivia kasveja niin veikkaan tuon luvun ens kaudelle tuplaantuvan. Kuis jalka voi? Tulin juuri katolta aivan venttinä. Kasat jotka tukkii ajotien pitää hakata betonilapiolla, on senverran kovaa lunta.

Atheos__

Joutuu isompaa kämppää taas hommaamaan jos kasvimäärä tuplaantuu :D Onneksi nyt on hieman takapihan tynkää että saa kasvit ulos kelien lämmettyä, edellisellä asunnolla ei ollut kuin pieni parveke.

Turvotus laskee, mustelmat ja särky kasvaa. Hermot olivat turvotuksen takia hieman paineessa, tunnon palaaminen jalkaan tuntuu aika erikoiselta. Pitää huomenna soitella tohtorille kysellä miten toimitaan jalan kanssa. Vielä menee aikaa että normaalisti pystyy tällä koivella kävelemään.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Sairasloma antaa liikaa vapaa-aikaa puuhastella kameran ja chilien kanssa.

Malagueta ilmeisesti lopetti kukkien pudottelun, uusia podeja nimittäin muodostuu kuin sieniä sateella. Hankala saada kamera kestämään paikallaan kyynärsauva kainalossa  ;D




Jäi niitä kukkia vielä odottelemaan...



Atheos__ joka kompastui kyynärsauvan kanssa muuttolaatikkoon ja yritti katkaista käden.



Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Tuli availtua viimeisiä muuttolaatikoita ja kappas, mitäs sieltä löytyikään. Siemeniä tietenkin! 5 kpl uusia Starfishejä laitettu itämään. Kunhan jo tilatut siemenet postilaatikkoon kolahtaa kasvien määrä heilahtaa kerralla yli 30 yksilöön! Tulee pienelle terassi/takapihayhdistelmälle ahdasta loppukesästä :D

Eilen mullasta noussut C.Lanceolatum #2 pitää kovasti kiinni kypärästä, hieman epäilyttää tuon yksilön selviäminen. Kovaa sumuttelua vaan, ehkä se kuori siitä pehmenee...

Heräsi kysymyksiä eri chilien auringonkestävyydestä ensi kesänä. Takapihalla on puolet hieman varjoisampaa kasvatustilaa ja toinen puoli on kunnolla aurinkoista aluetta. Chinense ilmeisesti kestää aurinkoa kunnolla, entäs muut, bacat, annuumit ja pubescensit? Entäs villit, c.lanceolatum ja Ulupica large? Ja Prae, jos se joskus itää.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Villitilastoihin positiivista päivitystä. Klo 14.00 tänään idätyspurkissa ei eloa näkynyt ja nyt, hieman vajaa 20.00 Cap550 (C.Sp ) on kasvattanut millin hännän. Jyvä on laitettu kelluvalle lautalle 25.1, kuukausi ja viikko meni siis itämiseen.



Taidanpa lähteä etsimään multapussia ja ruukkuja.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

CyberDog

Pubet ei vissiin suorasta auringosta kauheesti diggaa...

Atheos__

Päivän oppitunti, pieniä taimia EI aviteta esim pinseteillä kypäräpääongelmissa. Toinen C.Lanceolatum menetti henkensä kyseisessä operaatiossa, onneksi tuo vanhempi taimi voi hyvin.

Noiden muiden lajien aurinkokestävyyteen jos saisi vastauksia, onhan tässä toki vielä kesään aikaa mutta kuitenkin.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Atheos__ - maaliskuu 02, 2010, 21:13:56 ip
Päivän oppitunti, pieniä taimia EI aviteta esim pinseteillä kypäräpääongelmissa. Toinen C.Lanceolatum menetti henkensä kyseisessä operaatiossa, onneksi tuo vanhempi taimi voi hyvin.

Noiden muiden lajien aurinkokestävyyteen jos saisi vastauksia, onhan tässä toki vielä kesään aikaa mutta kuitenkin.

Mä tapoin kypäriä repiessäni peräti 2 Lancen tainta. Onneksi on vielä kolme jäljellä.

wille

Lanceolatum kesti ihan hyvin auringon paahdetta, kunhan sai ensin totutella siihen rauhassa. Ulupicakin varmasti kestää paistetta, mutta tuskin menestyy siinä. Viihtyisi varmaan paremmin puolivarjjossa ja vähän viileämmässä. Baccoista ja annuumeista en mitään faktaa osaa heittää. Riippuu lajikkeesta varmaan kovin rankasti.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Atheos__

maaliskuu 03, 2010, 14:37:29 ip #114 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 03, 2010, 18:29:41 ip käyttäjältä Atheos__
Chilimaailman kirjeen myötä kasvatuslistaan tuli päivityksiä.

Idätyksessä:

-Tepin (C.Annuum var. Glabriusculum) x3
-Royal Black (C.Annuum) x3
-Aji Benito (C.Baccatum) x3
-Heart throb (C.Baccatum) x3

-CGN 22795 (C.Praetermissum) 3kpl
-CAP 550 (C.Sp) 2kpl
-Starfish (C.Baccatum) x5


Kukkivat:
-Aji Cristal (C.baccatum)  x1
-Inca Red Drop(C. baccatum) x1
-Malagueta (C. annuum) x1
-Bolivian Bonsai  (C. annuum) x1
-Bolivian Rainbow  (C. annuum) x1

Muut hyvinvoivat
-Ulupica, Large (C. cardenasii var. pendulum) x2
-Aji Cristal (C.Baccatum) x1
-7pod / 7pot (C. chinense) x1
-CAP 220 (C. baccatum) x1
-Starfish (C. baccatum) x1
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens) x1
-Short Yellow Tabasco (C. annuum) x1
-Cherqui (c. annuum) x1
-Yllätys yksilö (C. Chinense) x1
-Yllätysrocoto (C.Pubencens) x1
-Red pepper (C.Annuum) x1
-C.Lanceolatum x1
-Cap550 (C.Sp) x1

Yhteensä 19 hyvinvoivaa kasvia ja 22 siementä idätyksessä.

Edit.
Hieman piti järjestellä kasvatuksia, ainokaisen 2x36w loistarin alla alkoi olla hieman ahdasta. Siirsin kaikki vanhat ja tarpeeksi suuret uudet kasvit makuuhuoneen ikkunalle nauttimaan pelkästä luonnonvalosta. Olohuoneeseen lisävaloa nauttimaan jäi pienimmät tämän vuoden idätykset. Samoin idätyksessä olevat siemenet pääsevät lisävalon alle, jos siis suostuvat itämään.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Aurinko hakkaa 2x36w loistarin 6-0 jo useamman tunnin ajan päivässä, melko hyvä ajankohta oli isompien kasvien siirrolle pelkkää luonnonvaloa nauttimaan.

Melkoinen viidakko makuuhuoneen ikkunalaudalla, kuukauden päästä ei ulos enää näe  :D





Tuntematon chinense, tästä tulee iso kasvi.




Rocoto de san isidro vaan leviää. Hyvin kasvaa, ei ole tajunnut että ikkunalaudalla on pimeää, viileää ja vetoisaa.




7Pod/pot. Viimeisen viikon aikana tuuheutunut todella paljon. Tästä voi varmaan kiittää rankempaa lannoitusta jonka aloitin. Tämä yksilö viettää vielä aikaa loisteputken alla.




Pikkuinen C.Lanceolatum kasvattaa ensimmäisiä oikeita lehtiä.

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

 Tämä sun tuntematon chinense muistuttaa kovasti kasvutavaltaan ja lehdistöltään Habanero brown largea.??? Voisko olla.

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: bluesman - maaliskuu 04, 2010, 16:00:19 ip
Tämä sun tuntematon chinense muistuttaa kovasti kasvutavaltaan ja lehdistöltään Habanero brown largea.??? Voisko olla.


Paha mennä sanomaan, Fataliin yllätyspussista ainut siemen joka iti.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

MaXXer

Hyvältä näyttää tuo sinun lanceolatum ja toki muutkin kasvit.

Itsellä oli kuukauden iässä ensimmäiset lehdet tuossa vaiheessa lanceolatumissa, johtuen juurikin siitä kun jäi kypärä päähän ja mukaan lähti lopuksi sirkatkin pientä repaletta lukuun ottamatta. Pienenä ja hentona, kuin rairuohona oli sen ajan ja sittenhän se "räjähtikin" kasvuun kun oikeita lehtiä tuli.

Tässä kuva kuukauden iässä, eli n.1½ kk sitten.

Atheos__

maaliskuu 04, 2010, 16:54:52 ip #119 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 04, 2010, 17:02:30 ip käyttäjältä Atheos__
Lainaus käyttäjältä: MaXXer - maaliskuu 04, 2010, 16:46:15 ip
Hyvältä näyttää tuo sinun lanceolatum ja toki muutkin kasvit.

Itsellä oli kuukauden iässä ensimmäiset lehdet tuossa vaiheessa lanceolatumissa, johtuen juurikin siitä kun jäi kypärä päähän ja mukaan lähti lopuksi sirkatkin pientä repaletta lukuun ottamatta. Pienenä ja hentona, kuin rairuohona oli sen ajan ja sittenhän se "räjähtikin" kasvuun kun oikeita lehtiä tuli.

Tässä kuva kuukauden iässä, eli n.1½ kk sitten.


Tämä yksilö tosiaan voi hyvin, kaksoisveljensä ei tosin kypärästä selvinnyt vaan heitti henkensä. Hyvää vauhtia tosiaan kasvaa, noin 11-12 päivää sitten avasi sirkkalehdet.

Edit.

Oletko MaXXer minkälaista lannoitusta pitänyt lancelle?
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!