tammikuu 10, 2025, 22:52:32 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Atheos__ ja kausi 2010

Aloittaja Atheos__, joulukuu 03, 2009, 06:04:31 ap

« edellinen - seuraava »

MasaT

OOkkos muuten varma, ettei tuo malagueta ole c.frutescens? Arvelin vaan.

Atheos__

tammikuu 03, 2010, 02:17:40 ap #41 Viimeisin muokkaus: tammikuu 03, 2010, 02:19:29 ap käyttäjältä Atheos__
Lainaus käyttäjältä: MasaT - tammikuu 03, 2010, 00:58:45 ap
OOkkos muuten varma, ettei tuo malagueta ole c.frutescens? Arvelin vaan.

Muistelisin että annuumina sen Fataliilta tilasin. Ja ainakin Fataliin kuva-arkistosta löytyy kyseinen heinä annuumina:
http://fatalii.net/chile/?u=g&c=search&word=malagueta&id=5928

Google tosin väittää kasvin olevan frutescens, miten mahtaa asia olla?
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

MasaT

tammikuu 03, 2010, 02:47:18 ap #42 Viimeisin muokkaus: tammikuu 03, 2010, 18:59:55 ip käyttäjältä MasaT
Itsellä kasvaa nyt Pimenta Malagueta ja sen pitäisi olla frutescens.
Sinun chilin podi on keltainen. Siitä päättelin.
Pimenta nimeä käytetään yleisesti nimittämään brasiliassa pientä chiliä.
Näkis vaan sun chilin heteet liki. ;)

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: MasaT - tammikuu 03, 2010, 02:47:18 ap
Itsellä kasvaa nyt Pimenta Maguenta ja sen pitäisi olla frutescens.
Sinun chilin podi on keltainen. Siitä päättelin.
Pimenta nimeä käytetään yleisesti nimittämään brasiliassa pientä chiliä.
Näkis vaan sun chilin heteet liki. ;)

Podi on enemmänkin vihreäkeltainen kuin puhdas keltainen, pitää tarkkailla että mihin tuo väri muuttuu. Tiedä sitten vaikka olisi joku risteytynyt mutanttiyksilö  :D

Tässä pari kuvaa kukasta jos noista jotain apua on:

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

Mulla tässä jouluinen kuva c.annuumina fataliilta vuosi sitten ostetuista siemenistä kasvaneesta malaguetasta. Podit heinäkuulta puskassa, olivat juuri samannäköisiä krltaisia aluksi ja pystyssä muuttuen sitten punaisiksi. Mäkin luulin että nyt tais tulla frutescens. Heteet näkyy vähän huonosti.

MasaT

Tuosta kuvasta ei oikein näe noiden heteen varsien väriä. Jos on violetit sitten on frute, muuten on kyseessä annuum.

Atheos__

Siinä tarkempaa kuvaa, valkoiselta näyttäisi heteiden varret.

Atheos__

Kaikki kasvit samaan kuvaan. Hyvin kasvaa

Chiliä syövät pienpedot päivälevolla. Adolf, josif ja Mustasurma

TunturiTiger

no jos sulla on jo Adolf, Josif ja Mustasurma niin pakkohan sun on hankkia vielä ainakin Benito!  ;D kais tiät.. Il Duce..?

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 07, 2010, 21:57:48 ip
no jos sulla on jo Adolf, Josif ja Mustasurma niin pakkohan sun on hankkia vielä ainakin Benito!  ;D kais tiät.. Il Duce..?

Se voi olla vaikka seuraava peto jos lisää tulee ;) Edesmenneitä petoja on Kulkutauti, Sid ja Rotten

Atheos__

Caribean red habaneroista ei itänyt yksikään! Kaikki 6 siementä mätäni kelluvalle paperilautalle  ???

Atheos__

tammikuu 10, 2010, 20:19:34 ip #51 Viimeisin muokkaus: tammikuu 10, 2010, 20:53:13 ip käyttäjältä Atheos__
Uudet taimet vaan kasvaa ja vanhoista Bird's eye baby, malagueta sekä Inca red drop puskee kukkaa ja muutamia podeja.

7 pot/pod

Short yellow tabasco

Rocoto de san isindro

Cap 220

Starfish

Yllätyschili. Joko joku tunnistaa?  ;)

Atheos__

tammikuu 14, 2010, 14:22:01 ip #52 Viimeisin muokkaus: tammikuu 14, 2010, 14:26:42 ip käyttäjältä Atheos__
Kärsä babarilta tuli lannoitekauppojen yhteydessä siemenpussi jossa lukee Cherqui. Oletettavasti chiliä mutta minkälaista? Google ei osannut auttaa. Itämäänhän ne piti laittaa, katsotaan että mikä hirmu sieltä tulee  8)

Rankkapanda

Ïtsellä Cherqui kasvoi surkeissakin oloissa suht hyvin ja tuotti vajaan 10 sentin paksulihaisia palkoja. Jonkin verran tulisuutta ja maku sopisi aasialaiseen ruokaan mielestäni parhaiten. Satuin maistamaan paljaaltaan ja maku ei ihan hivellyt makuhermoja :D. Ei ihan arvoton chili siis.

Atheos__

Vajaa neljä päivää meni Cherquin (C.annuum kyseessä?) itämiseen, ahdasta tulee ikkunalaudalle  ;D
Kasvatuslista näyttää nyt siis tältä:

-7pod / 7pot (C. chinense)
-CAP 220 (C. baccatum)
-Starfish (C. baccatum)
-Aji Cristal (C.Baccatum)
-Inca Red Drop(C. baccatum)
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens)
-Short Yellow Tabasco (C. annuum)
-Bird's Eye Baby (C. annuum)
-Malagueta (C. annuum)
-Bolivian Bonsai  (C. annuum)
-Bolivian Rainbow  (C. annuum)
-Cherqui (c. annuum?)
-Ulupica, Large (C. cardenasii var. pendulum)
-Yksi yllätys yksilö (C. Arvoitus)

Vähän podikuvia piristämään talvea.
Malagueta puskee uutta podia jatkuvalla syötöllä.

Sama Bird's eye babyn kanssa, uutta kukkaa kasvaa jatkuvasti ja kypsiä chilejä saa poimia viikoittain.

Atheos__

Taimipäivitystä. Kaikki uudet kasvit on latvottu ensimmäisen kerran noin viikko sitten ja lannoitus aloitettu 3 päivää sitten.

Cap220. Kasvaa vauhdilla, toiseksi suurin uusista taimista.

7pod. Korkeutta 5cm ja leveyttä 15cm  ;D

Starfish. Latvottu viikko sitten ensimmäisen kerran, nyt tuntuu keskittyvän jäljellä olevien lehtien kasvattamiseen, ei uusien tekemiseen.

Rocoto de san isidro. Kivasti kasvaa ja haisee jännältä. Kasvu tuntuu keskittyvän enemmän sivusuuntaan kuin korkeuteen, tämän kanssa saattaa saksia joutua käyttämään usein

Short yellow tabasco. Nimi lupaa lyhyttä, kasvu on kuitenkin nopeinta kaikista uusista taimista.

C. Yllätys. Hieman ujostelee kameraa, tästä en ole saanut yhtään kunnollista kuvaa otettua  8)

Atheos__

Ulupica large tuntuu kasvavan tasaisen epätasaisesti kaikkiin ilmansuuntiin, mitään tolkkua tuohon kasvamiseen en ole saanut saksien ahkerasta käytöstä huolimatta. Kasvi on todella hankala saada haarautumaan hallitusti, ideoita?  8)

MrFrost

Just perus Ulupica, Largea :)

Ootappa vaan kun toi alkaa puskemaan satoa ;)

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - tammikuu 19, 2010, 09:53:13 ap
Just perus Ulupica, Largea :)

Eli tolkkua tuohon kasvuun ei ole tulossa?  8)

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - tammikuu 19, 2010, 09:53:13 ap
Ootappa vaan kun toi alkaa puskemaan satoa ;)

Sitä odotellessa...

Atheos__

Varsin kiitettävä itämisprosentti Cherquilla, täydet 100%. Kaikki 7 siementä iti alle viikossa.

Ensimmäinen niskalenkki.