tammikuu 10, 2025, 15:25:15 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Atheos__ ja kausi 2010

Aloittaja Atheos__, joulukuu 03, 2009, 06:04:31 ap

« edellinen - seuraava »

MaXXer

Lannoitetta aloin antaa kun oli useampia lehtiä, varmaan n. 1½ kk ikäisenä. Lannotteena puutarhan kesä ja n.¼ normaalista alkuun parin kastelun ajan ja siitä sitten normaaliksi 1ml/L pikkuhiljaa nostin. Eli sillä samalla mitalla mitä muillekin.  Nyt on Lance tosiaan isompaan ruukkuun vaihdettuna niin varmaan kohtapuolin annan taas lannoitetta, antaa viikon verran vielä totutella uuteen kotiin ensin rauhassa.

Atheos__

Eli sama tyyli kuin muillekkin kasveille. Kiitoksia, näillä tiedoilla mennään  8)

Bluesmanilla ilmeisesti on kokemusta Habanero brown largesta, sellaiseksi kun tuota tuntematonta veikkasit? Minkälainen chili kyseessä?
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

Iso. Sekä kooltaan ja podiensa kooltaan. Rajun tulinen, ainakin omasta mielestäni. Kuvat viime vuodelta;

Rankkapanda roikottaa yhtä monista kasviplantun oksista. Pisin oksa ylitti 2 metriä.
Ehdottomasti kasvattamisen arvoinen, toivottavasti arvasin oikein.

Atheos__

Siis iso, eli pulassa ollaan  :D Tuo ja Starfish (ja sen 5 itämässä olevaa sisarusta) valtaa varmaan kolmasosan kasvatustilasta ulkona  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

Oot valinnut melko kookkaaksi kasvavia lajikkeita. Mulla olis Duke pequinin ja Tepinin taimia. Kuulemma Tepin voi kasvaa nelimetriseksi puuksi. Otatko pari tainta? Tila ei sen jälkeen ole mikään ongelma. Sitä ei sitten oo ollenkaan.
Vielä muistutus Starfishin koosta;

Atheos__

Tepin on jo kelluvalla lautalla idätyksessä, ratkeaa tuo tilaongelma ihan itsestään  ;) Huomenna pitäisi saapua Filagolta kirje ja pari uutta lajiketta. Ei tarvitse kesällä verhoja ollenkaan, kasvusto hoitaa makkarin pimennyksen ihan riittävän hyvin :D

Atheos__

Yön aikana ilmestyi taas uusia itäneitä, Starfish, Aji benito sekä cap550 (C.Sp) mursivat kuorensa.

Makuhuoneen ikkunalla olevat vanhemmat kasvit suorastaan räjähtivät kasvuun, sen verran voimakkaasti paistaa aurinko.

Atheos__

Laitetaanpa taas isompi päivitys. Eilen oli operaatio uudelleen ruukutus, Bolivian bonsai, Bolivian rainbow sekä Cherqui pääsivät isompiin ruukkuihin. Lauantaina laitoin idätykseen pari uutta lajiketta, kiitos kuuluu jäsen Filagolle. Uudet lajikkeet ovat Delicias ja Fresno.

-Tepin (C.Annuum var. Glabriusculum) x3
-Royal Black (C.Annuum) x3
-Aji Benito (C.Baccatum) x3
-Heart throb (C.Baccatum) x3
-CGN 22795 (C.Praetermissum) 3kpl
-Delicias (C.Annuum) x3
-Fresno (C.Annuum) x3

Kukkivat:
-Aji Cristal (C.baccatum)  x1
-Inca Red Drop(C. baccatum) x1
-Malagueta (C. annuum) x1
-Bolivian Bonsai  (C. annuum) x1
-Bolivian Rainbow  (C. annuum) x1

Muut hyvinvoivat
-Ulupica, Large (C. cardenasii var. pendulum) x2
-Aji Cristal (C.Baccatum) x1
-7pod / 7pot (C. chinense) x1
-CAP 220 (C. baccatum) x1
-Starfish (C. baccatum) x2
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens) x1
-Short Yellow Tabasco (C. annuum) x1
-Cherqui (c. annuum) x1
-Yllätys yksilö (C. Chinense) x1
-Red pepper (C.Annuum) x1
-C.Lanceolatum x1
-Cap550 (C.Sp) x2

Kuvapäivityksiä. Auringonpaiste tekee ihmeitä, osa kasveista on ottanut todella kovan kasvuspurtin parin päivän aikana.

Atheos__

Pientä itämispäivitystä tähän väliin. Uusia sirkkalehtiä on ilmestynyt lähipäivinä useita, lajeina Aji benito, cap550, Royal black, Starfish, Delicias sekä Heart throb.

Bolivian bonsai kukkii runsaasti ja podejakin alkaa ilmestymään. Sama homma Bolivian rainbown kanssa.

Atheos__

Pientä kuvapäivitystä. Makuuhuoneen ikkunalla alkaa olla täyttä, voimakas lannoitus ja aurinko alkavat vaikuttaa  :D

Olohuoneen ikkunalla C.Lanceolatum kasvaa, hitaasti mutta varmasti.

Bolivian Rainbow tekee podeja.

Samoin Bolivian Bonsai.

Ja pikkuinen Malagueta. Tämä yksilö siirtyi passiivihydrosta takaisin multaan, juuriongelmia alkoi tulla.

Uusista pikkutaimista en viitsi kuvia ottaa, niitä on jo nähty  ;)

bluesman

Olis ehkä sitten kuitenkin pitänyt passiivia ilmastaa aktiivisesti, ainakin alkuvaiheessa. Mulla on nyt 6 siirretty suoraan taimivaiheesta passiivihydroon ilman ongelmia.

Atheos__

Mikä lie ongelmana ollut, yllätysrocoto joka pääsi heti itämisen jälkeen passiivihoitoon heitti henkensä kokonaan. Taidan tämän kauden pysytellä multakasvatuksessa, ehkä ensi vuonna uusi yritys :D

bluesman

Ihan pienille taimille homma ei sovi . Esitin vaan niistä Malaguetoista miten olivat kestäneet ja puskevat podia senkun kerkiää edelleen. Pubescenseja en oo passiivihydroon laittanut enkä ihan pieniä taimiakaan. Ilmastus alkuvaiheessa ja kun juuristo on kasvanut tarpeeksi, voi harjoitella kuplinnan lopettamista.
Täytyy itte kokeilla esim.turbo pubea kestääkö siirron ja miten hyvin. Jindungo (2kpl) Peruvian purple, Sweet banana, Zimbabwe bird pepper (2kpl) ja eilen laittama Prairie fire (annuum) voivat paremmin kuin multakaverinsa. Ja 2 vuodenikäistä malaguetaa.

Atheos__

Satoa alkaa tulemaan. Aji cristal ja Inca red drop aloittivat podien muodostamisen, samoin Short yellow tabasco. 7pod aloittelee kukkimista, varmaan siitäkin alkaa kohta satoa saamaan. Ja tilaongelmat on nyt ratkaistu, ratkaisuna juuri mullasta noussut Tepin;D

Atheos__

Podikuvia.

Aji cristal kypsyttelee kolmea ensimmäistä podiansa.

Bolivian bonsai.

Bolivian rainbow.

Short yellow tabasco.

Inca red drop.

Ei tämä C.Lanceolatumin kasvuvauhti nyt aivan päätähuimaava ole.

Rocoto de san isidro kasvaa pelottavaa vauhtia.

Tilaongelmien ratkaisija, Tepin ja sen kypäräpäinen veli.

Atheos__

C.Praetermissum CGN-22795 on antanut odotella itseään jo tammikuun puolesta välistä itämättä. Filagolta sain täydennyssarjan siemeniä kolmisen viikkoa sitten joiden joukossa oli yksi kuorensa halkaissut siemen. Viikon vedessä turvottuaan siemen pudotti kuorensa kokonaan, jättäen kelluvalle lautalle täydellisessä kunnossa olevan "sisäosan". Sepä mokoma päätti itää eilen  :D Katsotaan että saako siitä elinkelpoisen taimen aikaan.

Itäneen siemenen "sisäosan" vieressä näkyy vieläkin kuoren palasia sekä ehjiä siemeniä jotka ei suostu itämään.

Atheos__

Hieman on jäänyt päiväkirjan päivittely. Nyt pientä kuvapäivitystä.

Rocoto de san isidro kasvaa valtavaksi 10l ämpärissä. Kukkii ja tekee podia.

Lanceolatum kasvaa hyvin

CGN-22795. tammikuun puolesta välistä olen yrittänyt idättää ja nyt vasta onnistui :D

Minbaari

Tosi komean näköinen Rocoto!! Mitä sä oikein syötät sille? Mun kolme rocotoa; red peruvian, PI585273 ja turbo pube eivät todellakaan kuki vielä ja ovat varmaan kolme kertaa pienempiä. Minkälaista valoa tarjoat sille?

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - toukokuu 03, 2010, 23:51:53 ip
Tosi komean näköinen Rocoto!! Mitä sä oikein syötät sille? Mun kolme rocotoa; red peruvian, PI585273 ja turbo pube eivät todellakaan kuki vielä ja ovat varmaan kolme kertaa pienempiä. Minkälaista valoa tarjoat sille?

Luonnonvalolla makuuhuoneen ikkunalla ollut mokoma jo pari kuukautta, sitä ennen 2x36w loisteputken alla. Muistaakseni joulukuun lopulla idätetty on tuo Rocoto. Lannoitteena Kärsäbabarilta ostettua hydrolannosta silloin tällöin. 10l ämpärissä halvimmassa rainbow-kukkamullassa asustaa

Atheos__

Lisää kuvapäivitystä.

Pikkuinen Tepin.

Todella pieni Rocoto de san isidron marja.

Ja kukka samasta horsmasta.

C.Sp cap550.

Vasemmalla Aji cristal, oikealla Inca red drop.

Incan raaka marja. Kypsiä on syöty jo kuukauden ajan.

Vasemmalla Cap220. Kukkii ja aloittelee podien tekoa. Oikealla 7Pod joka on tehnyt marjoja jo monta viikkoa.

7Podin podi, aika häijyn näköinen  8)