tammikuu 10, 2025, 11:23:34 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kalastus

Aloittaja Hegu, heinäkuu 24, 2010, 15:00:36 ip

« edellinen - seuraava »

Siika

kyl se vain on ny sillei et mie alan kokopäiväjuopoksi,kaksi yötä taas kymmeniä tunteja verkkojen kans vaan ei kalaa,mie kuites oon yli viiskymppinen ukko ja aattelin et tiän mis kala kulkee mut niin vaan luonto panee täänkin ukonkin nöyrtyy. no pari päivää roissa sit taas järvelle
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Paawi

Tämmönen mörkö nous tossa kuukaus sitten.

Meni meikäläisen kalaenkat aika reippaasti uusiks. :D
Järvikalaksi aika kohtuullisen kokonen: 9060g ja 113cm.

Onneks oli faija reissussa mukana. Paljon mahdollista että en olis yksin saanut tota veneeseen asti.

MasaT

Lainaus käyttäjältä: Paawi - lokakuu 02, 2010, 21:39:14 ip

Onnittelut! Varmasti hieno kokemus saada tuon kokoinen kala ylös! :)
Mitäs teit hauelle? Sanotaan, että isot hauet on mauttomia. Pitääkö paikkaansa?

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: MasaT - lokakuu 02, 2010, 22:43:29 ip
Lainaus käyttäjältä: Paawi - lokakuu 02, 2010, 21:39:14 ip

Saman makuisia ovat, olivat sitten isoja tai pieniä. Ainoastaan raskasmetalleja ja sun muita "juttuja" on isoissa enemmän.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Toni.A

Anteeksi, en millään halua pilata kokemustasi hienosta kalasta, taikka mitä tuo olikaan, mutta en ole koskaan osannut haukea pitää kalana. Noh, joskus ihan pienenä poikana, mutta samaan tulokseen olen päässyt melkein, kun ottaa viilun koivunkylkeä ja paistaa vahvassa rasvassa ja kermassa, niin on saman makuista.  Hauki ei ole kala, hauki ei ole kala... Onse  kala ja oikeasti tuollainen otus on hienoa saada, olipa se hako, taikka mitä hyvänsä. Haukipullat on kyllä äidin valmistamana maailman parhaita, niitä ei voita mikään.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Paawi

Lainaus käyttäjältä: MasaT - lokakuu 02, 2010, 22:43:29 ip

Joo ihan huikee kokemus oli kun edellinen isoin on puolta pienempi..

Kolmeen osaan rautasahalla (selkäranka niskan kohdalta paksumpi ku mun etusormi!!).
Ei ollut mauton. Tykkäsin siitä jopa enemmän kun pienemmistä ku ton kokosessa ruodot on helppo ottaa pois.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - lokakuu 02, 2010, 22:54:20 ip
Anteeksi, en millään halua pilata kokemustasi hienosta kalasta, taikka mitä tuo olikaan, mutta en ole koskaan osannut haukea pitää kalana. Noh, joskus ihan pienenä poikana, mutta samaan tulokseen olen päässyt melkein, kun ottaa viilun koivunkylkeä ja paistaa vahvassa rasvassa ja kermassa, niin on saman makuista.  Hauki ei ole kala, hauki ei ole kala... Onse  kala ja oikeasti tuollainen otus on hienoa saada, olipa se hako, taikka mitä hyvänsä. Haukipullat on kyllä äidin valmistamana maailman parhaita, niitä ei voita mikään.

Haukipullat ovat hyviä, kun laittaa kilon voita, ämpärillisen kermaa ja mausteita pari kourallista. Eli aika kuivan makuistahan hauki on. Kannattaa haukipulliin laittaa joukkoon vähän lohta antamaan rasvaisuutta ja makua. Toinen kokeilemisen arvoinen on kylmäsavustus.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Toni.A

Ehdottomasti kokeilemisenarvoinen resepti.  ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Xbow

Johan oli komee hauki, onnittelut :) Mätimahasena toi luultavimmin olisi painanut 11kg.

Itse en ole saanut kuin 6 kilosen joskus teininä.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

rasse

Onnittelut, hieno kala. Itsellä ei ole mennyt kymppiä rikki hauen pyynnissä. Hauki on parasta siellä siiman päässä, ruokana ei niinkään..

Paawi

Lainaus käyttäjältä: rasse - lokakuu 03, 2010, 12:28:39 ip
Hauki on parasta siellä siiman päässä, ruokana ei niinkään..

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - lokakuu 02, 2010, 22:54:20 ip
... en ole koskaan osannut haukea pitää kalana. Noh, joskus ihan pienenä poikana, mutta samaan tulokseen olen päässyt melkein, kun ottaa viilun koivunkylkeä ja paistaa vahvassa rasvassa ja kermassa, niin on saman makuista. 

Ikävää tuo hauen aliarvostaminen ruokana.
Ei ehkä maailman maukkainta ole se liha, mutta fiksusti kun valmistaa niin kyllä siitä hyvää saa.
Fileoi, poistaa ruodot ja pistää chiliä ja valkosipulia päälle ja uuniin. Puolivälissä kermaa päälle ja hyvää tulee. :)

Suorastaan rikollista olisi ottaa kalaa ylös ja sitten heittää pois!

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: Paawi - lokakuu 03, 2010, 15:00:35 ip
Ikävää tuo hauen aliarvostaminen ruokana.
Ei ehkä maailman maukkainta ole se liha, mutta fiksusti kun valmistaa niin kyllä siitä hyvää saa.
Fileoi, poistaa ruodot ja pistää chiliä ja valkosipulia päälle ja uuniin. Puolivälissä kermaa päälle ja hyvää tulee. :)

Suorastaan rikollista olisi ottaa kalaa ylös ja sitten heittää pois!

Jollei syö tai lahjoita sitä arvostavalle, ei kalasta, on oma mielipiteeni.
C&R ei saa kannatusta täältä. >:(
Kiiski ja ruutana on varmaan ainoat kalat, mitä ei tähän mennessä ule tullut omista saaliista syötyä, kissat ja koirat on kyllä tykänny niistäkin.
Ja jos kalasta ei saa hyvää, kannattaa opetella kokkaamaan tai mennä ravinteliin syömään. ;) :D
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

nuuskamuikkunen87

lokakuu 06, 2010, 01:36:13 ap #92 Viimeisin muokkaus: lokakuu 06, 2010, 01:38:29 ap käyttäjältä nuuskamuikkunen87
joo tämmönen nappas uistimeen tossa vähän juhannuksen jälkeen. Jo 3:s siika mitä virvelillä oon saanu elämäni aikana ja tunnelma tässä kuvassa sen mukanen.. ;D

Hegu

onhan tossakin syömistä  :)

Jounimus

Tämän vuoden suurin hauki 3kg, 80 cm. Kala nappasi calico cattiin sellasesta ojaksi luokiteltavasta joesta ja samalla reissulla tuli myös 5 kpl puoli kiloisia ahvenia. Ohi kävelevien ihmisten kommentit olivat " ei siinä ojassa mitään kalaa ole" mut kummasti muuttu ääni kellossa kun näytin hauen ja ahvenet  ;D

Julli-

Jokasyksyinen perhokalastuskuume on taas päällä. Onneksi työttömällä ei ole rahaa, aikaa sitävastoin kyllä.

juksu

Ouluulaisille
Oulunjoki on kyllä melko kämänen paikka kalastaa.. mikäli oikeesti meinaa kalaa saada ja kalastaa rauhassa. Tänänvuonna n+1h kaverit vetänee uistinta (kaksi venettä rannassa) ja eipä ole noussut kuin yksi yli 3kg lohi. Itse ei paljon ehtiny käydä, no ensvuonna sitten. Tokihan siitä sitten tulee jonkuverran kuhaa jos paikat tietää ja osaa olla oikeeseen aikaan vesillä.
Itte tykkään käydä enempi tuolla pohojosessa. Norjassa on tullu käytyä kymmenisen vuotta pikku lammilla ja järvillä hakemassa taimenta sekä rautua, suosittelen. Nyt muutama vuosi on jäänyt väliin kun Sevetillä ollaan kalasteltu (pilkkiminenkin alkoi kiinnostaa kunnolla kun tuolla sai pilkkiä).
Tuossa viime reissulta (vähän päälle kk sitten)

himpun päälle 4kg tane vaikka yritimmä rautua metästää..

Iijoen sivujoet etc. on ihan kivoja paikkoja käydä perhosteleen sekä ihan nakkaamassa jotain lottoa.

Tässähän sitä pitäisi käydä koitteleen sitä taimenta tuolta mereltä kun se alkaa rannoille tulla kuikuileen sapuskaa?
- mind is a terrible thing to taste -

Hegu

on kyllä kaunis kala  ;) onneks olkoon

futuristi

Tääl Sherwoodis on tällanen särkijärvi (jonka lävitse tosin rakennettiin jättiruma silta ja pari hehtaaria luontopolkuja/metsää kaadettiin, kiitos vaan sauli niinistö ja muut pikku piiristöt) mikä on aika karu, mutta virtaavassa paikassa olen matalikossa nähnyt ison toutaimen! Heitin sille taikinasyöttini sen eteen, mutta ei ollut moksiskaan vaikka sitä kuumeisesti heiluttelin.. x)

Ison lahnan sain kesällä, oli yli parikiloinen mutta muuten aika hiljainen järvi ollut kohdallani.

.tomppa.

juuri näin  ;D

laita mielipiteesi ja juttujasi eduskuntaa, soita vaikka niinistölle.. hän kyllä ymmärtää.. ;D ;D

vaikkakin.. mikäli juttu 2 kg lahnasta pitää paikkansa niin onnitella täytyy koska itsekkin kalastan..

mitä teit kalalle?