kesäkuu 29, 2024, 04:13:38 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Keittiövälineet

Aloittaja RikuS, syyskuu 04, 2010, 23:16:04 ip

« edellinen - seuraava »

wille

Leikkuulauta tuli uusittua tänään. Arviolta 4cm paksu "palikkalankku" lähti mukaani.

Havainnoinpahan tuossa lautaa etsiskellessäni, että noita muovilevyjä tuntuisi löytyvän huomattavasti helpommalla, kuin kunnollisia puisia. Enkä siis arvatenkaan puhu nyt mistään alan erikoisliikkeistä, vaan ihan markettitasolla mennään.

Itsellänikin noita muovisia on pari kappaletta ollut. Ei vain tunnu toimivalta. Ne taipuilevat miten sattuu ja veitsetkin tuppaa tylsymään aika vauhdilla. Muovinen leikkuulauta varmaan kaipiaisi kaverikseen TV-SHOPin ihmeveitsen jolla voi kätevästi leikata vaikka tonnikalapurkin kahtia, jos ei koko purkkia aio kerralla käyttää.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TunturiTiger

Milläs tuommoiset leikkuulaudat kannattais öljytä? Oon käyttäny monenmoisia öljyjä ja itse oon parhaaks todennu ihan rypsiöljyn, mutta olisko mitään parempaa? En viittis käyttää tota tukkiöljyäkään, vaikka se kivasti tummentaiskin tuon. :)

wille

Pellavaöljy toimii hyvin. Mulla oli tähän hätään pullollinen ko. käyttöön tarkoitettua parafiiniöljyä. Pitää vetää toinen kerros vielä huomenna ja sittenhän se olisi käyttövalmis.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Janne

Ikeasta, tuosta TunturiTigerinkin suuresti rakastamasta kaupasta saa edullisesti parafiiniöljyä leikkuulautojen hoitoon.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Janne - lokakuu 07, 2012, 19:41:56 ip
Ikeasta, tuosta TunturiTigerinkin suuresti rakastamasta kaupasta saa edullisesti parafiiniöljyä leikkuulautojen hoitoon.


Eiköhän tuota saa jostain muualtakin... Säästän pirusti, kun en mene etsimään sitä ikeasta, vaan haen vaikka kolminkertaisella hinnalla liikkeestä, jossa vaimokulta ei tee semmoseia heräteostoksia. :)

wille

No juuri tätä IKEAn öljyähän se omanikin on. Olikohan muistaakseni pari €uroa/0,5L.
Yksinkertaisin kyseisen puljun tuote tähän mennessä. Täytynee ostaa pari pulloa lisää, kun sinne varmaankin tässä vielä ennen talvea joutuu.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

InkRose

Lainaus käyttäjältä: wille - lokakuu 07, 2012, 20:08:05 ip
No juuri tätä IKEAn öljyähän se omanikin on. Olikohan muistaakseni pari €uroa/0,5L.
Yksinkertaisin kyseisen puljun tuote tähän mennessä. Täytynee ostaa pari pulloa lisää, kun sinne varmaankin tässä vielä ennen talvea joutuu.


Tuo mulle ja, jos meet. Oon näköjään onnistunu oman putelini hukkaamaan jossain tässä viimeisten viiden muuton myötä.

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: InkRose - lokakuu 07, 2012, 23:32:53 ip
Lainaus käyttäjältä: wille - lokakuu 07, 2012, 20:08:05 ip
No juuri tätä IKEAn öljyähän se omanikin on. Olikohan muistaakseni pari €uroa/0,5L.
Yksinkertaisin kyseisen puljun tuote tähän mennessä. Täytynee ostaa pari pulloa lisää, kun sinne varmaankin tässä vielä ennen talvea joutuu.


Tuo mulle ja, jos meet. Oon näköjään onnistunu oman putelini hukkaamaan jossain tässä viimeisten viiden muuton myötä.
Emäntä lähtee tänään käymään Ikeassa, voin sanoa sille et tuo tullessaan teillekin.
#816

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - lokakuu 08, 2012, 00:24:29 ap
Emäntä lähtee tänään käymään Ikeassa, voin sanoa sille et tuo tullessaan teillekin.


Jo vain se passaa. :)

wille

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - lokakuu 08, 2012, 00:24:29 ap
Emäntä lähtee tänään käymään Ikeassa, voin sanoa sille et tuo tullessaan teillekin.


Myöhässä vastailen, mutta kiitos tarjouksesta. En olisi tähän hätään öljyä tarvinutkaan. Vasta avasin ton oman putelin ja tosiaan tuonne huonekalulabyrinttiin joutuu vielä pienen sievän ahterinsa raahaamaan lähiaikoina. :)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Kadotus

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - lokakuu 07, 2012, 20:00:35 ip
Lainaus käyttäjältä: Janne - lokakuu 07, 2012, 19:41:56 ip
Ikeasta, tuosta TunturiTigerinkin suuresti rakastamasta kaupasta saa edullisesti parafiiniöljyä leikkuulautojen hoitoon.


Eiköhän tuota saa jostain muualtakin... Säästän pirusti, kun en mene etsimään sitä ikeasta, vaan haen vaikka kolminkertaisella hinnalla liikkeestä, jossa vaimokulta ei tee semmoseia heräteostoksia. :)


Varmasti saa parafiiniöljyä muualtakin, kuten esim. apteekista, biltemasta jne. Tai sitten vaan sitä pellavaöljyä, löytyy sitäkin sieltä sun täältä. Aiemmin mainitsemaasi rypsiöljyä ei välttämättä kannata käyttää, koska se voi härskiintyä.
Tai sitten käytät muovilautaa, niin ei tarvi öljytä, mutta puu onkin taas paljon veitsiystävällisempi ja oikein hoidettuna hygieenisempikin, vaikka tämänhetkinen elintarvikelainsäädäntö onkin valitettavasti vielä toista mieltä. Mutta sanotaan nyt näin, että ainakaan minun macin kokkiveitsi ei tule samoihin bileisiin muovilaudan kanssa.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Paawi

En oo löytänyt mitään järkevää pannua joten päätin antaa De buyerille toisen mahdollisuuden.
Justiin lähti De Buyer 5610.32 Mineral B Element 32 cm tilaukseen. Jos tulis vaikka tällä kertaa ehjänä perille.

Kiltisti sain viime kerralla rahat sekä tuotteesta että takasin lähetyksen postimaksuista takas, että eipä tossa säädössä menettänyt kun aikaa.

Jos nyt sais vihdoin kunnollisen pannun käyttöön ni vois sit siirtyä ettiskelemään kivaa perus kokkiveistä...

Bruce Willis

Jos etsit hyvää veistä niin unohda nuo fiskarssin lelut yms,  Jos kerran panostaa hyviin veitsiin niin se on varsin kannattava sijoitus.
Japanissa osataan tehdä äärettömän laadukkaita veitsiä jotka eivät pienestä hätkähdä..

http://www.kinknives.com/  tuolta olen tilannut nyt kaksi sormensilpojaa ja ei kyllä voi oikeastaan valittaa. Ainoa miinus on kahvat jotka saisi istua minun käteen hieman paremmin..mutta sehän on makuasia.

Mutta hakkaa tavaratalopuukot sata nolla! Ei ole kyllä halpoja mutta laatu maksaa..valitettavasti.

Suosittelen

Noli Me Tangere

Hyvin on monta vuotta menty "fiskarssin leluilla"... Kun vaan pitää veitset terävinä, niin kyllä noilla pärjää. (Terävyyden pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta 9/10 tutuistani ei hoida veitsiään muuten kuin pesemällä.)

Ostoslistalla on tosin jokin hyvä veitsi. Jos sitä joululahjaksi ostaisi itselleen sellaisen.

TunturiTiger

Veikkaan, että hyvää tulee fiskarsseilla ja tefloneillakin. Se on vähä siitäkin kiinni, mitä sinne pannulle laittaa.

nimim. huomenna ei syödäkkään makaroonilaatikkoa vaan vasan maksaa ;)

Kadotus

Kyllähän niillä "fiskarssin leluilla" ja muilla "verkonpainoilla" pärjää varsin mainiosti kotona, etenkin jos osaa ja viitsii myös huolehtia niistä, toisin kuin 95% ihmisistä. Mutta sitten jos niitä keittiövälineitä tarvitsee työn puolesta käyttää päivästä toiseen ja paljon, niin laadukkaammat vaihtoehdot maksavat itsensä takaisin hetkessä. Pysyvät kauemmin terävinä ja kestävät isältä pojalle.

Parhaat veitset tehdään minun, kuten monen muunkin mielestä juurikin tuolla nousevan auringon maassa, mutta jos haluaa hinta-laatusuhteeltaan hyviä veitsiä, jotka soveltuvat sekä koti- että ammattikäyttöön, kannattaa tarkistaa viktorinoxin tarjonta. Eivät ole hinnalla pilattuja, mutta ovat oikeasti varsin hyviä välineitä. Tärkeintä on kuitenkin, että veitsi sopii omaan käteen ja on terävä.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Juso

Hankittiin Electroluxin Ultramix Pro 6400 sauvasekoitin, teho 700W, ei tuo vielä ihan suurkeittiö tms ammattivärkki ole, mutta joitain piirteitä noihin on kopsattu.

Järkyttävä ero noihin Bamixeihin ja muihin perushärpättäminiin. On portaattomat nopeudensäädöt ja turboruuvit (joka muuten imaisee esim soseutettaessa melkoisen imun), hitaasti kiihdyttävä käynnistys jne. Ei jää teriin kiinni mitään eikä tuki teräsuojusta sivulta tai ruiski ympäristöä. Teho näkyy tuloksessa.
Vähällä vaivalla todella tasaista sosetta tai keittoa ja silppurilla nykäisin tänään savujauheita putkiin. Olin menossa kahvimyllyä ostamaan jauheen tekoon kun ajattelin että kokeillaan nyt tätä ensin. Ei tarvitse ostaa, kyllä tulee helposti halutun karkea rouhe tai jauhe. Taitaa jäädä myös tehosekoitin jatkossa vähälle käytölle.

Jälleen kerran täytyy todeta se perustotuus oli kyseessä työkalu tai keittiöväline, että kerralla kannattaa ostaa kunnollinen ja halpa on harvoin hyvä.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Juso - lokakuu 28, 2012, 13:16:49 ip
Järkyttävä ero noihin Bamixeihin ja muihin perushärpättäminiin.

:o
Onko maailma muuttunut tuon osalta, Bamix oli ainakin vielä 15 vuotta sitten just SE sauvasekoitin, ravintolakeittiöissä ei muita paljon näkynytkään?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

linker

eiköhän se vielä seuraavatkin 15 vuotta ole. Eikä päästä savuja moottoristaan parin vuoden käytön jälkeen.
________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Juso

lokakuu 28, 2012, 19:52:12 ip #459 Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2012, 19:58:12 ip käyttäjältä Juso
 Olette oikeassa Bamix oli väärä referenssi tässä kohtaa tiedä mikä aivopieru tuossa lipsahti. Moulinexia yritin tarjota.