heinäkuu 05, 2024, 09:33:19 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman

 Mattsonin myyräviritys on niin huikea että on pakko kokeilla. Kun on keskellä päivää nähnyt kesän aikana parisenkymmentä myyrää niin täytyy niitä olla oikeasti todella paljon. Hyvästi marjapensaat ja omenapuut ja monet muut jollei kantaa saa pienemmäksi.

Räyhis on persoona jota olen jäänyt kaipaamaan joistain ylilyönneistä huolimatta. Fiksu, mukava ja sympaattinen kaveri ja oikeasti kiinnostunut chilienkasvattelusta kuten myös orkideoista. Visiitit Bluesfarmille ovat aina olleet antoisia, juttua ja keskusteluja riitti joka lähtöön. Toivon ainakin omasta puolestani että Räyhis tulisi takaisin. Oikeita verbaaliakrobaatteja ei muita foorumilla juuri ole ollut. Lahjakkuus menee hukkaan.

masaiman

Ideahan ei tokikaan ole oma mutta ilmeisen toimiva enivei. Itse en ole kokeillut kun ei ole tarvetta ollut mutta esim juutuubissa on aika monta videota nimellä "best mousetrap ever" tms.

bluesman

 Väsään muutaman heti kun aamu valkenee. Veikkaanpa vaan ettei pure vesimyyriin. Ne on yksiä perkeleitä puutarhassa ja todella vaikea saada ansaan.

Heku

Meillä toimi traktoritallin eteen unohtunut muoviämpäri jossa oli pelkkää vettä sekä sitä vasten sattumalta jäänyt laudanpätkä jonka toinen pää oli vieläpä fin-lavan päällä. Siihenkin meni viikon ajan 1-3 rotanpoikasta per päivä.

Tosiaan kun puhun myyristä niin ne on metsä- ja peltomyyriä, pääasiassa ensinmainittuja. Varsinaisia maamyyriä ei täällä (onneksi) ole näkynyt koskaan.

Tässä kelien viiletessä kun loukuttelee niin ei pahemmin ole vintille pyrkijöitä. Myrkkyäkin on siellä käytetty mutta yleensä jossakin sitten haisee kun menevät kuolemaan ikäviin paikkoihin. Loukut olen laittanut kulkureiteille ilman syöttiä, hyvin tulee saalista ja vähemmän vaivaa, tosiaan se 466 myyrää tai hiirtä silloin muutama vuosi takaperin 3kk aikana loukuilla.  :)

bluesman

 Maamyyrä on hyönteissyöjä ja siksi ystävämme. Toinen nimi on kontiainen. Heku sekoitit varmaan vesimyyrään joka tekee samankaltaisia kekoja sinne missä asustaa.

Heku

Voi hyvinkin olla, ei ole noihin kekoja tekeviin tullut perehdyttyä kun niitä ei täällä tosiaan ole esiintynyt.

Sen sijaan metsämyyrä on liiankin tuttu. Kovasti ne povaa myyräkantojen vahvistuvan, ei perse jos syövät nyt hyvin kasvuun lähteneet taimikot.  >:(

unenkuva


Kuuleeko joku muukin jotain samaa tässä, kuin tässä... Vai olenko se vain minä?

Toby

syyskuu 17, 2013, 20:58:29 ip #2107 Viimeisin muokkaus: syyskuu 17, 2013, 21:00:28 ip käyttäjältä Toby
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - syyskuu 17, 2013, 19:51:18 ip

Kuuleeko joku muukin jotain samaa tässä, kuin tässä... Vai olenko se vain minä?

HYVIN samanlaiset ovat. :o Näitähän on monta. Esim tässä ja tässä. Joo myönnetään, näiden bändien yhteinen historia (ja wikipedia) kertoo, että alunperin olivatkin sama kappale.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

IceQueen

Viime aikojen yleinen tunnelma foorumista: Isot ihmiset ja jatkuva vääntö jostain.  :-\ Nyt viimeisin bongaamani SKK2 tiimoilta... Alkaa tulla tunne et pitää siitäkin jättäytyä pois kun ei nyt mahdu sitten siihen pikkuruiseen lokeroon, mitä odotetaan. Ei tee oikeesti mieli edes niitä asiallisia kirjoituksia lukea, kun kohta sielläkin taas väännetään jostain. :( Enkä mäkään mikään kovin herkkä ihminen oo, mut ei tänne enää oo kiva tulla. Ja ihan ilman sanomista, tiedän jo ettei oo pakko tätä foorumia lukea, kunhan nyt kirjoittelin ajatuksiani, ettei sitten tarvi ihmetellä, jos uusia jäseniä ei jää tänne jatkamaan kirjoittelua tai edes sitä lukemista.

Huru-ukko

Tällä hetkellä ketään ei ole enää lytätty suuremmin. Erilaiset kannanotot edustaa vain erilaisia ajatustapoja ja lähestymistä asiaan.
Kuten juurikin tuo skk2. Kirjettä liikkeellä pitävät haluaisi sen tavoittavan mahdollisimman monta, kun taas ne jotka sitä odottavat, haluaisivat tutustua kunnolla sen sisältöön.
Ei se pelkkä nimi siellä siemenpussin kyljessä kovin paljoa informaatiota anna. Mutta jos joka lajikkeen syöttää Googleen tutustuakseen kasviin, niin viikkokaan ei kunnolla riitä.
Moni tekee lajike valinnat luullakseni täällä muiden päiväkirjoista ja lajikuvauksista verraten.
Niin itsekkin tein. Tosin itse taas tilailen siemenet jostain liikkeestä yleensä, tänä syksynä sain/saan joitain yv kirjoittelulla. (Kerjäilen  ;))
Unohtamatta myös valmista listausta lajikkeista, joita kirjeessä on. Meinasin laittaa siihen linkinkin  ???, mutta en löytänyt sitä sieltä, missä sen odotin olevan....Eli ketjukirjeen alussa.

Niinkuin myös se, että aiemmin kun joku lytättiin maanrakoon, niin tuli jopa kirjoittelua siitä kuinka virkistävää on joitain tekstejä siellä lukea.
Varmaan kokemus kun joutuu niiden kohteeksi itse, ei ehkä tunnu virkistävältä, vaikkakin se tietty pintaverenkiertoa lisää.

Kyllä täällä kaikille mielipiteille pitää tilaa olla niinkauan kuin ei ketään nimitellä mitenkään... :).

Caide

Kyllä aika herkkähipiäinen saa olla jos tämänpäivän foorumi tuntuu painostavalta tai sitten ei ole tottunut foorumeihin. Foorumeilla, kun ei olla kasvokkain, on kommunikaatio aina erilaista. Kun vielä pystyy esiintymään  käytännössä anonyyminä  niin ylilyöntejä tapahtuu. Myös, kun tällaisessa paikassa yleensä on aika suorapuheista toimintaa ja  palautteen antamisen kynnys on pieni  kannattaa muistaa  että kärkläältä "kuulostava" teksti ei välttämättä ole kirjoitettu niin kärkkäästi, miltä se lukijasta vaikuttaa. Kirjoittamisen taito on todella vaikeaa  jotta osaa ilmaista itseään oikella tunteella, eikä pahoit  kenenkään mieltä. Hymiöt tietysti auttaa  näin niiden syntymäpäivänä, mutta moni niotä ei tykkää käyttää lapsellisuuden takia  minä mukaan lukien. Ärsyttää kasa naamanvääntelijöitä tekstin joukossa ;)

Älkää provosoituko tyhjästä, on mun neuvo.

sorrii

Tosiaan on viime aikoina ollut kummallista kiukuttelua täällä. Minäkin jo leikilläni uhkailin jääväni pois ja tuli tosi tyhjä olo kun ei ollutkaan pääagitaattori virnuilemassa että mene vaan, tyhmä!   ???

Tällaisessa yhteisössä on aika heterogeenistä tämä porukka ja suhtautuminen harrastukseen vaihtelee elämäntarkoituksesta sellaiseen "kokeilempa totakin" -meininkiin. Mä olen itse joutunut yhden trollaajan silmätikuksi ja otin homman alkuun leikilläni: lähdin vaan antamaan samalla mitalla takaisin. Kun se ei auttanut yritin olla kiinnittämättä huomiota ja jatkoin omia sekoiluitani samalla lapsen innolla kuin ennenkin. Sitten kun alkoi jossain vaiheessa tuo "kiusaaja" saamaankin tukea toisilta alkoi tuntua vittumaiselta.

Tuolla SKK2 ketjussakin yksi kaveri joutui varmaan yllätyksekseen kritiikin kohteeksi kun ei osannut arvata kuinka tosissaa jotkut toiset ottaa ...
Kummasti sitten täytyy kaikkien oksentaa ajatuksensa kun alkuun päästään.

Täällä(kin) foorumilla on helpointa elää kun ajattelee vaan tietoisen omahyväisesti että nuo toiset jotka ovat aina väärässä, ovat vain tuntemattomia virtuaali-ihmisiä  8)

Hyvä ryhtiliike vähäksi aikaa koko foorumille olisi että kaikki keskittyisivät ainoastaan positiivisiin, hauskoihin, kiinnostaviin asioihin. Jos tulee mieleen negatiivista, kirjoittaa ne omaan päiväkirjaan, jota ei koskaan julkaise  ::)

*****************
Tänään on ongelmana miten jaksaisin kantaa kaikki kypsät Nagat tuolta plantaasiltani kotiin, ja mihin saan ne mahtumaan. Sähkölaskut olivat pudonneet keväästä 30%
Pitäisköhän mennä lamppukauppaan ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Caide

Positiivisuus on perseestä, eikä sovi Suomalaisille. Kannattaa miettiä, että tämä on vaan foorumi ja ei kannata ottaa koko tunneskaalaa tänne mukaan. Jos joku vittuilee  niin siinähän vittuilee. Jos alkaa tuntua foorumilla pahalta  pidemmän aikaa, niin jos vaikka keskittyisi blogeihin. Mä olin kymmenisen vuotta yhdellä foorumilla ja, kun alkoi otsasuoni tykyttää, niin tein Ritolat.  Ja sorriin taustoista en tiedä ja tuntuu oudolta, että ylläpito ei tuollaiseen puuttunut. Kuulostaa jo ihan koulukiusaamiselta. Räyhis oli kyllä hauska setä, mutta ei tuollaisessa ole enää mitään hauskaa.

narttu

Hyvin sanottu Caide.  :) On ihan totta se, että joskus tulee ymmärrettyä ihan päin peeeeetä toisten kirjoitukset.  :-[  Joskus itselläni on ollut ky..ä otsassa valmiiksi,  :o ja sitten kun lukee vastauksia viesteihinsä,niin kiukuspäissään ei näe muuta kun negatiivista palautetta.Olen ottanut tavakseni pitää päivän tai parin paussi ja lukea sitten ajatuksella vastaukset, ja jos vastaan, niin mietin rauhassa mitä ja miten vastaan.  8)
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

Toby

Vaikka en tarkoituksellista vittuilua täällä hyväksykään, ei mielestäni silti kannata ottaa itseensä anonyymejä, täysin nimettömiä loukkauksia. Ei täällä kovin moni tunne toisiaan, joten herjatkin ovat vain jotain sinne päin. Ei sellaisesta vaan VOI suuttua, kun se tulee nimettömältä ja on osoitettu nimettömälle, ei se periaatteessa ole silloin osoitettu kenellekään. Vähän kuin hirttäisi itsensä kuullessaan kadulla törmäilevän tuntemattoman perjantaikänniläisen haistattelua. Se on eri asia jos tämmöinen pottuilu tulee pitkäaikaiselta kaverilta ja kasvotusten, näin nyrkkeily/kamppailutermiä käyttääkseni "suoraan vyön alle". SILLOIN on oikeus ja kohtuus loukkaantua. Mutta, kuten sanoin: täällä tapahtuva nimetön "huvin vuoksi" ärsyttäminen ja "omaksi iloksi" loukkaukseksi tarkoitettu vittuilu on täysin turhaa ja pitäisi saada loppumaan, mutta siitä ei missään nimessä kannata loukkaantua. Se on mielestäni typerää, ehkä jopa lapsellista. Sekä loukkaaminen ETTÄ loukkaantuminen.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

sorrii

Lainaustuntuu oudolta, että ylläpito ei tuollaiseen puuttunut. Kuulostaa jo ihan koulukiusaamiselta...


Juu-u. Mä olen oman tyylini takia tuttunut aika rankkaan vittuiluun, enkä ihan pienestä häkelly. Päinvastoin mä otin pitkään noi nokittelut hauskana leikkinä, enkä osannut edes ajatella että toista voisi vituttaa ihan oikeesti mun jutut. Mähän kyllä sorrun ylimielisyyteen usein: kaikki on vaan hauskaa tai jännää ...
Mä tein alunalkaen johtopäätöksen Räyhiksen nimimerkistä että täytyy olla huumorimiehiä, kun vetää tuollaista roolia. Nimimerkithän on itse keksittyjä yleensä, kai.

Noihin yhteenottoihin puuttui ylläpito montakin kertaa ja mietin monesti itse oliko pakko tahallaan ärsyttää toista  ;)
En mä silti olisi toivonut että tuokaan "huumorimies" foorumia jättää. Mä olisin kyllä kestänyt. Välillä toki mielikuvitus sai vallan ja pelkäsin että hurauttaa Hiace joku päivä mun pihaan ja tulee iso karvainen ukko sieltä kirveen kanssa ... ??? ??? ??? Menihän ne jutut joskus vähän yli ... tai ali.

Kuulunee suomalaiseen luonteeseen sekin, että iloista ihmistä pidetään aina tyhmänä joka pitää hiljentää. Ja jos haluaa antaa fiksun kuvan itsetään täytyy yrittää olla kriittinen, tai ainakin mahdollisimman negatiivinen. Mä itse pidän pääsääntöisesti vakavia ihmisiä aina tyhminä ja joudun vaikeuksiin  8) 8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

wille

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Lillen

Huh huh, elämäni ensimmäinen päivä silmälasien kera pärjätty kunnialla läpi. Aikamoinen muutos täytyy myöntää kun ennen ei ole käyttänyt minkäänlaista apua silmille ja yht'äkkiä saat lasit joita joudut käyttää jatkuvasti! Päivässä muutuin siis totaaliseksi hipsteriksi, mutta tottuuhan tuohon. Hiukan ollut vaikea ymmärtää kaikkia mittasuhteita, välillä on meinannut kaatua ja toisinaan kävellä ojankin kautta mutta päivän mittaan alko asiat sujua helpommin ja syöminenkin noiden kanssa onnistui...joten kuten :D.
Lähipiiri ollut toisinaan aika ymmällään ja eräät ei meinanneet edes tunnistaa mutta onhan välillä ihan mukava kokea hieman tyyli muutoksia.

ChiliChillailija

Eilisen chilipitoisen illanvieton jälkeen aamuinen vessareissu oli mielenkiintoinen.

Kolmen chiliruokalajin ja aamuschaissen yhdistelmä ei ole hyvän tunne.

Tuleeko p*erseeseen toleranssia?
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013