heinäkuu 01, 2024, 07:53:58 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


OIKEAA CHILIMAGARAA NYT KAUPASSA!!!

Aloittaja Aji Inferno, lokakuu 22, 2010, 20:42:07 ip

« edellinen - seuraava »

Rundari

Varmaan jo useasti kysytty ja todettu, mutta onko Aji Inferno päässyt maistamaan Kivikylän tulitikkua? Olisi kiva kuulla siittä kommentit, on kuitenkin maukas ja melko tulinen nakki.

PP

Tuli itsekin testattua Polttorauta. Jotain tulisuutta tuntui, mutta ei minkäänlaista chilin makua toisin kuin Savuhovin tuotteissa. Ei ne pahoja olleet, mutta mieluummin syön perusnakkeja tulisella sinapilla. Olisihan se ollutkin maailmanluoka uutinen, jos isolta firmalta olisi tullut meidän mitalla tulinen tuote. :(

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Rundari - helmikuu 11, 2012, 20:17:49 ip
Varmaan jo useasti kysytty ja todettu, mutta onko Aji Inferno päässyt maistamaan Kivikylän tulitikkua? Olisi kiva kuulla siittä kommentit, on kuitenkin maukas ja melko tulinen nakki.


Kyllähän tuota on syöty aina kun vain saatavilla on! :D  Valitettavan harvoin sitä vain täällä Vantaan tienoilla näkee. Tulitikussa on kyllä potkua aivan riittämiin, aivan eri mittakaavassa kuin esim. tässä Polttoraudassa (josta muuten laitoin juuri Poutulle palautetta). Maku voisi olla hiukan parempikin, mutta se on varmaan vielä ns. hakusessa Kivikylällä. Mainio tuote jo nyt. Ehkä paras chilimakkara tällä hetkellä on Savuhovin "Viha". Makua ei puutu, eikä potkua! :)

Rundari

Savuhovin viha on kyllä namia, mielestäni toi kivikylän tulitikku pohjautuu kivikylän wanhan ajan nakkiin joka on kyllä yksi parhaimmista nakesita jotai maistanut. Savuhovin lauantai pieksee kivikylän kyllä, mutta nakissa taitaa kivikylä viedä hienoisen voiton jos vertaa vihaan.

Herra 47

helmikuu 12, 2012, 20:00:02 ip #204 Viimeisin muokkaus: helmikuu 12, 2012, 20:01:54 ip käyttäjältä Herra 47
savuhovi voittaa kivikylän lukemin 9-/9 ja syynä se pienehkö määrä juustoa mikä savuhovilla on maku aika lähellä samaa mutta jotenkin tuo juusto pehmentää poltteen ja maun paremmaksi. savuhovin laalvalauantai on kyllä sit valovuosia edellä kivikylän lauantaimaggaraa... mutta tässä onkin kaksi parasta chilimaggaroiden tekijää... mattilan poppanerot tulee sit perässä... muilta en olekaan vielä maistanut kunnon chilimaggaraa :D

kyseessä tietenkin makuasia tuossa juuston ja makkaran liitossa.. itse en pidä ns juusto makkaroista tai - nakeista mutta jos käytetty kohtuudella niin silloin maistuu kyllä
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

PK

Täytyy kompata Jahvetin edellisen kommenttia. Tuntuu, että osa foorumilaisista taputtaisi käsiään suu ruskeana, syötyään vaikka paskaa. Kunhan siinä on vaan tarpeeksi chiliä. Hyvän olon tunteen saisi myös maksamalla itsensä kipeäksi, muuten ei niin kummoisesta tuotteesta. Kaikki me olemme silti valtavirtaa useimmissa asioissa, eikä se extreme ole extremeä. Onhan se tietysti tavallaan hyvä, että on intohimoja. Voipi sitten valittaa foorumeilla :)

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - helmikuu 11, 2012, 17:15:44 ipSe, että täällä vouhotetaan kokoajan tulisemman ja taas tulisemman eineksen perään, on mielestäni hyvin erikoista.

Jos haluaa istua perse tulessa joka aamu ja yö, niin maustakaa itse!! Vai minkä takia te chiliä kasvatatte?


Hyvä kuulla välillä järjen ääntäkin.
Jo muutama vuosi sitten, kun täällä suunniteltiin omaa chilimakkaraa, rohkenin epäillä, että sellaista ei oikeastaan tarvita. Makkara maustettaan sille siveltävällä aineella, vaikkapa sinapilla, joka voi olla vaikka kuinka tulista ja se nautitaan tarvittaessa tulisten kastikkeiden, pikkelsien, salaattien tms. kanssa. Saksalaisilla on Currywurstinsa, tulisen maukas joissakin paikoissa, mutta ei se tulisuus ole makkarassa. Makuyhdistelmiä saa enemmän, jos pääaines ei ole liian voimakkaasti maustettu.

Leipä on toinen peruselintarvike, johon en chiliä ole saanut sopimaan. Olen toki leiponut chilisämpylöitä, mutta minusta maku on parempi, kun tulisuus on leivän päällä, ei sen sisällä.

Rundari

Tuunasin itte kaupan sinapista naga sinappia, tulista tuli mutta nagan maku ei päässyt esiin. Kun taas tuossa kivikylän tulitikussa se tulee mainiosti esiin ja niitä syö helposti vaikka ilman sinappia.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - helmikuu 12, 2012, 23:40:30 ipJo muutama vuosi sitten, kun täällä suunniteltiin omaa chilimakkaraa, rohkenin epäillä, että sellaista ei oikeastaan tarvita. Makkara maustettaan sille siveltävällä aineella, vaikkapa sinapilla, joka voi olla vaikka kuinka tulista ja se nautitaan tarvittaessa tulisten kastikkeiden, pikkelsien, salaattien tms. kanssa.

Minä olen tässä aivan eri mieltä. Makkaramassan hyvää (ja mahdollisesti tulista) maustamista ei voi korvata pöytämausteilla, vaikka nekin makkarapöytään kuuluvat. Muutamia kertoja itse makkaraa tehneenä näkisin että hienointa siinä hommassa on erilaisten mausteyhdistelmien kokeilu. Maku ja polte tulevat ihan eri tavalla kun aromit ovat tasaantuneet rasvaiseen makkaraan jo valmistusvaiheessa, etenkin tulisuus muuttuu miellyttäväksi kun kapsaisiinit liukenevat kunnon sianrasvaan ajan kanssa ;)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

tomppa,

itse pidin kovasti makkaroista joita oli Chilifestillä tarjolla, juuri sopivan tulisia minun makuuni mutta eräs ystäväni joka ei ollut aiemmin mitään tulista syönyt piti makkaroita aivan liian tulisena..tottumiskysymys mutta se maku  :P lisää tämmöisiä!
Itse en ole makkaraa tehnyt ikinä mutta jos kesällä innostuisi

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Naga Morphia - marraskuu 19, 2011, 23:55:26 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - lokakuu 30, 2010, 06:31:14 ap
Tämä tulee aiheuttamaan nyt myös perheriitoja. Onko oikeasti tulinen, maukas makkara ja muu lihajaloste tärkeämpää kuin ns. normaali sikanauta-parisuhde?

ON!!!

:D



Onneksi meidän parisuhteessa kumpikin tykkää chileistä ja tulisuudesta, mitä nyt puoliso välillä mainitsee kasvieni määrästä; niitä on kuulemma liikaa. Ei hätää, lisää on tulossa.  ;D

Juuri päätin aterioinnin; Poppaneroa ja ranskiksia kera chiliketsupin. Ihan hyvää oli, tosin ehkä hieman pistävän makuinen tulisuus makkarassa.

Savuhovin kiukkunakki - nimi aiheutti naurahduksen, ja taatusti noita tuotteita ostan, mikäli täältä Porista jostain löytyy.

- Morphia


Savuhovin tuotteita ei oo tullut vastaan, Kivikylän Tulitikkua on saatavilla Citymarketista ja torstaisin Kivikylän toriautolta.

Aji Inferno

Savuhovin chilimagaroita on alkanut  näkyä pakatussa muodossa... Ostin juuri laavalauantaita. :)

PP

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 12, 2012, 00:02:28 ap
Savuhovin chilimagaroita on alkanut  näkyä pakatussa muodossa... Ostin juuri laavalauantaita. :)

Mistä? Heti huomenna kieli pitkäkkä kauppaan, jos se on 30 km säteellä.

Aji Inferno

Tammiston Citymarketissa Vantaalla on kokonainen hyllykkö täynnä noita. On vihat, tuskat, raivot, laavat ja talon vähemmänkin chiliset herkut nätisti paketeissa! :)  Eivät löydy muiden magaroiden joukosta, vaan samaisen käytävän päästä, aivan lihatiskin vierestä.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Janne - helmikuu 13, 2012, 07:37:13 ap
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - helmikuu 12, 2012, 23:40:30 ipJo muutama vuosi sitten, kun täällä suunniteltiin omaa chilimakkaraa, rohkenin epäillä, että sellaista ei oikeastaan tarvita. Makkara maustettaan sille siveltävällä aineella, vaikkapa sinapilla, joka voi olla vaikka kuinka tulista ja se nautitaan tarvittaessa tulisten kastikkeiden, pikkelsien, salaattien tms. kanssa.

Minä olen tässä aivan eri mieltä. Makkaramassan hyvää (ja mahdollisesti tulista) maustamista ei voi korvata pöytämausteilla, vaikka nekin makkarapöytään kuuluvat. Muutamia kertoja itse makkaraa tehneenä näkisin että hienointa siinä hommassa on erilaisten mausteyhdistelmien kokeilu. Maku ja polte tulevat ihan eri tavalla kun aromit ovat tasaantuneet rasvaiseen makkaraan jo valmistusvaiheessa, etenkin tulisuus muuttuu miellyttäväksi kun kapsaisiinit liukenevat kunnon sianrasvaan ajan kanssa ;)


Makkaramassan maustamisen korvaaminen pöytämausteilla ei omasta mielestänikään toimi, eipä se makkaran päälle spruitattu pöytämauste muuta sitä makkaran ominaismakua mihinkään ja jos makkara on maustettu oikein (edes perusmausteiden osalta) niin välttämättä ei tarvitse erillisiä mausteitakaan lisätä. Jostain syystä kotimaassa makkaroiden on pakko olla mausteettomia (ja samalla mauttomia) kun taas vaikkapa saksalaisissa tuotteissa tuntuu mausteita ja makua riittävän jo aivan eri tavalla.

Mitä tulee chilimakkaroihin niin kenelle ne on suunnattu? Harvemminpa siihen "polttavan tuliseen" nakkimakkarapakettiin tarttuu kukaan tavallinen tallaaja joka ei mausteista muutenkaan välitä, varsinkaan jos ainesosissa on lueteltu chilipitoisuudeksi 8%.

Taitaapa se kansanosa sietää chiliäkin joka näitä tuotteita ostaa, harmillisesti vaan tuotekehitys ja kohderyhmätestaus jää ilmeisesti tekemättä. Markkinoille lykätään sitten vesitettyjä tuotteita ihan vaan sen vuoksi että chilin suosio on nousussa.

Jos chiliharrastaja haluaa tuliseksi mainostetulta makkaralta edes kohtuullista tulisuutta niin miksi siitä ei saisi valittaa? Tässä ei tietääkseni ole kukaan pyytänyt päätä räjäyttävää makkaraa markkinoille vaan on arvosteltu tuotteiden markkinointia ja tulisuuden (sekä maun!) puutetta.

Kyllä nuo Kivikylän Tulitikutkin kuulemma menevät hyvin kaupaksi vaikka ovat oikeasti tulisia ja maukkaita.

Touko

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 12, 2012, 00:05:23 ap
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 12, 2012, 00:02:28 ap
Savuhovin chilimagaroita on alkanut  näkyä pakatussa muodossa... Ostin juuri laavalauantaita. :)

Mistä? Heti huomenna kieli pitkäkkä kauppaan, jos se on 30 km säteellä.


Keravan Citymarketissa on ollu pakattuina nuita magaroita.
Elämä on reijässä rattoisaa

Jahvetti

Olen toki itsekkin tehnyt omaan makuuni hyvinkin tulisia makkaroita.
Nyt olen kuitenkin palannut siihen "perushyvinmaustettuun"* makkaramassaan, jonka suoleen tursotan.
Saa syöjä maustaa oman makunsa mukaan sinapilla ja/tai vahvalla kastikkeella. Tai olla maustamatta.

*Sorry vaan Räyhis!
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

PP

Menekkiä näyttää olevan, kun Tammistossa oli toissapäivänä hyllyssä vain kahta viidestä makkarasta. Kiukkua olisin ottanut, mutta onneksi oli sentään Tuskaa. Tuli taas todettua, että on hintansa arvoista tavaraa.

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Horna

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 14, 2012, 23:47:44 ip
Menekkiä näyttää olevan, kun Tammistossa oli toissapäivänä hyllyssä vain kahta viidestä makkarasta. Kiukkua olisin ottanut, mutta onneksi oli sentään Tuskaa. Tuli taas todettua, että on hintansa arvoista tavaraa.


Mikähän perkele siinä on ettei mun puusilmiin ole osunut yhtä ainutta savuhovin makkaraa Tammiston Cittarissa..  ???
Luulisi niiden olevan siellä muiden makkaroiden joukossa? Täytyy ottaa silmä käteen ihan tosissaan nähtävästi? Etna patonki sentään tarttui taas vaihteeksi matkaan töiden jälkeen..  ;)
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä