tammikuu 10, 2025, 15:54:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

W2011

Aloittaja wille, joulukuu 04, 2010, 21:01:19 ip

« edellinen - seuraava »

wille

Ainiin, kaiken muun kivan lisäksi tänä aamuna nappasin kasvarissa hengiltä pienen, tummanpuhuvan, pirun vilkkaasti liikkuvan ja piiloutuvan ötökän. Tunnistin sen luteeksi.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Toni.A

Kannattaa varmaan ruveta pian jatko toimenpiteisiin, ettei kasvarisi ole yht´äkkiä ihmeellisen synkän näköinen. Toivottavasti ei kauheata armeijaa kuitenkaan niitä lutikoita ole!  :-\

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

wille

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - heinäkuu 17, 2011, 22:07:07 ip
Kannattaa varmaan ruveta pian jatko toimenpiteisiin, ettei kasvarisi ole yht´äkkiä ihmeellisen synkän näköinen. Toivottavasti ei kauheata armeijaa kuitenkaan niitä lutikoita ole!  :-\

Täytyy nyt ainakin pitää silmät auki. Tommosia on muistaakseni vilistänyt vanhassakin kasvihuoneessa, ilman tuhoja. Se kieltämättä näytti hieman ketoluteelta. Nyt vaan herkemmin tappaa kaiken hiukankin epäilyttävän elämän tuolla kasvihuoneella, kun on täällä seurannut toisten painajaisia.

Tarkkaillaan.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Mape

Terveiset täältä tulisimman chilin kotimaasta (http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011071914079123_ru.shtml)

Kasvarissahan näyttää oikein mukavalta :) Ja Remontointi iloa :)
---

wille

Lainaus käyttäjältä: Mape - heinäkuu 20, 2011, 14:03:48 ip
Terveiset täältä tulisimman chilin kotimaasta (http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011071914079123_ru.shtml)

Kasvarissahan näyttää oikein mukavalta :) Ja Remontointi iloa :)

No perskeles! Jokos oot Butch T:n ettiny käsiisi?  ;)

Eiköhän tuo remontti ennenpitkää iloksikin muutu... ehkä.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Mape

En vielä ole käsiini sitä löytänyt... enkä oikeastaan vielä edes etsinyt :P
---

wille

Hehei! Se onnistui! Yhteen kiedotut kaksi PI 260567 x Duke Baccatumia ovat tosiaan muovautuneet yhdeksi kasviksi, joka tuottaa sekä oranssia, että punaista podia! En vielä kuvaa laita kun tuolla on vain yksi punainen ja yksi oranssi puikula kiinni. Toivottavasti ajoitus osuisi kohdilleen ja kasvissa roikkuvat podit kypsyisivät suht tasaisesti. Ja kyllä, olen varma etteivät podit kypsy vihreästä oranssin kautta punaiseksi.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

coco

On varmaan hienon näkönen. Täytyy tulla huomenna piipahtamaa nii pääsee livenä ihmettelemää.

wille

Lainaus käyttäjältä: coco - heinäkuu 22, 2011, 23:35:16 ip
On varmaan hienon näkönen. Täytyy tulla huomenna piipahtamaa nii pääsee livenä ihmettelemää.

Ei muuta kun peremmälle. Mulla ois tuolla kypsää Fataliita jonkin verran oksilla notkumassa. Syöppäs kunnollinen aamupala...  ;)
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

coco

Ha haa.. eli poltetta tiedossa!  ;D Täytyy ottaa aamul vähä emäksistä koneeseen.

wille

Lainaus käyttäjältä: coco - heinäkuu 22, 2011, 23:42:42 ip
Ha haa.. eli poltetta tiedossa!  ;D Täytyy ottaa aamul vähä emäksistä koneeseen.

Teeppä se, tuolla näyttikin tänään olevan yksi iso ja kurttuinen hetelmä, jossa taisi lukea sun nimi.  ;D

PS. On mulla jotain maidon korviketta tuolla kaapissa.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

coco

Hienoa innolla ootan taas helvetin tulta!   ;D täytyy jugurttia&maitoo ottaa mukaa!

wille

Habanero, Brown Large kukkii innolla amppelissaan.

Habanero, Peruvian Whitessakin on muutama kukka, nuppu ja podi.

Minkähän elukan toukka tämä mahtaa olla? Loikoili PI 439380:n juuri chiliytyneen kukan varrella.

Tepin, Peru?? Eikös sen pitäisi tehdä pyöreitä marjoja?

Fatalii Waterfarmissa. Reilusti satoa tulossa.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

Lillen

Upea puska tuo Fatalii.
Tuosta Peruvian White Habanerosta, aika vähän kukkia, eipä taida tulla paljon syömistä  ;) .

Huomasin muuten juuri äsken ,että ensimmäinen yhdeksästä Lancen siemenestä on itänyt  :) .

Ryhis

Järjettömän kokoinen tuo fatalii! Täytyy paneutua tosisaann näihin muihinkin viljelyjuttuihin kuin multa+ruukku.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

SK

Veikkaisin tota elukkaa jonkin korennon toukaksi. Ne syö muita öttiäisiä erittäin ahneesti.
Oikeesti ei mulla ole mitään tietoa, mutta alitajunnasta tulee hyviä arvauksia, jotka osuu yllättävän usein oikein.

chilipirre

Olen suunnitellut jaatkaa Fatallini kasvukautta sisätiloissa talvella. Puskani on vielä aika pieni ja vasta pari kukkaa auki. Sinä kun omistat tuollaisen jättipuskan niin oisko vinkkejä miten saan fatallini kestämään talven yli. Todella komea kasvisi on kyllä!!!

coco

On kyllä näyttävä fatalii! Nähtävästi on tykännyt waterfarmista!

wille

Lainaus käyttäjältä: chilipirre - heinäkuu 23, 2011, 12:00:00 ip
Olen suunnitellut jaatkaa Fatallini kasvukautta sisätiloissa talvella. Puskani on vielä aika pieni ja vasta pari kukkaa auki. Sinä kun omistat tuollaisen jättipuskan niin oisko vinkkejä miten saan fatallini kestämään talven yli. Todella komea kasvisi on kyllä!!!

Tänä vuonna Fatalii ei ole oikein yltänyt viimekauden lukemiin, mitä korkeuteen tulee. Viime vuonna se taisi olla parhaimmillaan 180cm. Tuuheutta on tänä vuonna sitäkin riittoisammin. Talveksi leikkasin sen kylmästi 15-20cm tapiksi. Lehtiä jätin muutaman. Ilman lannoitteita mentiin, kunnes kevätaurinko alkoi antamaan valoa. Eli kaikki tuossa kuvassa näkyvä vihreä on tämän kesän kasvua. Ainiin, talvetus hoitui ilman keinovaloa länteen antavalla ikkunalla.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 23, 2011, 11:21:41 ap
Järjettömän kokoinen tuo fatalii! Täytyy paneutua tosisaann näihin muihinkin viljelyjuttuihin kuin multa+ruukku.

Dänks! Voisin melko vilpittömästi suositella tota waterfarmia. Helppohoitoinen, ei kaameita kurlutuksia ja hörppimisiä. Ph:t, EC:t ja muut mambojambot olen jättänyt kylmän viileästi huomiotta. En ole myöskään vaihtanut litkuja tuohon kojeeseen. Olen antanut sen hörppiä säiliön tyhjäksi ja sen jälkeen kipannut uudet litkut säiliöön. Ainoana miinuksena WF:lle olen huomannut tuon tihkurenkaan tukkeutumisen. Kolme kertaa se on nyt mennyt tukkoon, mutta simsalabim - heitin se kokonaan helvettiin. Nyt pärskii taas iloisesti, joskin vähemmän tasaisesti. ;) WF kestää myös varsin mainiosti pidemmätkin tomintahäiriöt.

Lainaus käyttäjältä: Nondo - heinäkuu 23, 2011, 11:22:34 ap
Veikkaisin tota elukkaa jonkin korennon toukaksi. Ne syö muita öttiäisiä erittäin ahneesti.
Oikeesti ei mulla ole mitään tietoa, mutta alitajunnasta tulee hyviä arvauksia, jotka osuu yllättävän usein oikein.

Tällainen intuitio mullakin oli. Siksipä se saikin jatkaa loikoiluaan.

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 23, 2011, 11:18:42 ap
Upea puska tuo Fatalii.
Tuosta Peruvian White Habanerosta, aika vähän kukkia, eipä taida tulla paljon syömistä  ;) .

Huomasin muuten juuri äsken ,että ensimmäinen yhdeksästä Lancen siemenestä on itänyt  :) .

Sillälailla! Kohta niitä alkaa nousemaan kun sieniä sateella. Toivottavasti muutama nousisi ilman kypärääkin, ettei tarvitsisi erikseen kiskoa.

Lainaus käyttäjältä: coco - heinäkuu 23, 2011, 12:09:50 ip
On kyllä näyttävä fatalii! Nähtävästi on tykännyt waterfarmista!

Mun mielestä se oli aika näyttävä sun syömänäkin, tuo Fatalii. :) Tyynesti se kuitenkin loppujen lopuksi upposi!
On se vaan aika armoton.
Uniformu ukkosesta
Kiehuvaa pikeä poletit

coco

Oli se vaan aika vakuuttavan makusta! Vieläkin tulee fatalii röyhtäyksiä. Mut kyllä oli niin hyvää että idätys alkaa välittömästi.