MrFrost hiljainen välivuosi ja Turpeella mennään 2012

Aloittaja MrFrost, joulukuu 12, 2011, 21:55:09 ip

« edellinen - seuraava »

MrFrost

joulukuu 12, 2011, 21:55:09 ip Viimeisin muokkaus: kesäkuu 12, 2012, 14:42:59 ip käyttäjältä MrFrost
No niin... Just olin valikoimassa lajikkeita, niin vaimo ilmotti, että VVO:lta tuli kirje, vuokra nousee taas ja rankasti. 1090e 78 neliön 4h+k+s lasitetulla partsilla ja yks autopaikka on jo reilusti yli kipurajan, vuokra oli jotain 915e kun pari vuotta sitten tähän muutettiin :(

Joten taitaa tulla välikausi, pitäs löytää halvempi kämppä mielellään Vihdintien varrelta Vantaalta ja Malmillekin pitäisi suht helposti päästä, kun mulla alkaa AMK-opinnot enskuussa.

Ei oo mitään järkeä alkaa nyt idättämään 50+ kasvia ja helmikuun pakkasissa sitten (toivottavasti) yrittää roudata ne hengissä muiden kamojen kanssa, minne sitten muutetaankaan.

No, onhan mulla sentään jokunen talvetuksessa, joten ei ihan nollille jäädä.

-T

Menneet kaudet:
2011: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8755.0 Pitäs vielä kalenterista laskee kauden sato, kunhan ehtis ja jaksais....
2010: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=6769.0
2008-2009: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5017.0
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

coco

Aika suolaselle alkaa vuokra kuulostamaan! Kyllä sitä aina muutamat kasvit kotiin mahtuu pelkästään ilman laadun vuoksi.. ;)

Nizo

Ohhoh! Alkaa olla hinnat kohdallaan  ;D

Jääkö ensi kausi kokonaan ilman uusia idätyksiä?

marko-

perhana :( alkaa olemaan kyllä tyyris vuokra! Valitse nyt edes yksi tai kaksi puskaa  mitä lähdet kasvattamaan, voit niille sitten osoittaa suurempaa huomiota ja rakkautta :)

bluesman

Voin luvata että mulla saattaa olla sulle jokunen ekstrataimi jos kelpaa ja tietenkin jo ovat terveitä ja etenkin ludevapaita. Mm. Nagaa kylvin 20kpl.
Sun ei tartte niin paljoa itse idätellä ja itse pääsen ylimääräisistä eroon.

Whili

Tziiiisus!! Toivottavasti edes sähkö sisältyy tuohon vuokraan.

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Whili - joulukuu 13, 2011, 07:21:32 ap
Tziiiisus!! Toivottavasti edes sähkö sisältyy tuohon vuokraan.

Eipä ne sähköt kyllä taida VVO:lla sisältyä hintaan...

CyberDog

Ihan normaalihintahan toi on. Ellei jopa edullinen tuolla Helsingin suunnalla. En oikein jaksa ymmärtää mikä hinku ihmisillä sinne enää on. Ihan kivaahan siellä on ollu asua kun on työn perässä välillä joutunut siellä käymään. Mutta noi kustannukset. Niille pitäis oikeasti tehdä jotain.

Horna

Katsele hiukan varisto/pähkinärinne/rajatorppa akselilta. Sieltä voisi vielä löytyä jotain tarpeisiin sopivaa kämppää
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - joulukuu 13, 2011, 13:01:29 ip
Ihan normaalihintahan toi on. Ellei jopa edullinen tuolla Helsingin suunnalla. En oikein jaksa ymmärtää mikä hinku ihmisillä sinne enää on. Ihan kivaahan siellä on ollu asua kun on työn perässä välillä joutunut siellä käymään. Mutta noi kustannukset. Niille pitäis oikeasti tehdä jotain.

Ainoastaan pöhköt asuvat nykyään enää vuokralla. Lyhyellä matikallakin ynnäsi nopsaan, että asuntolaina tuli halvemmaksi kuin vuokra jo vuonna 2005. Tänä päivänä nuo vuokrat lähinnä naurattavat. Somaliperheen ja saatananpalvojan seinänaapuriksi, elementtikerrostaloyksiöön ei pääse alle 700€/kk, kymmenen vuotta sitten kuudellasadalla asui Toukolassa kaksiossa....
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Huru-ukko

Asuntolainan lyhennykset on jopa halvempia kuin vuokrat, asumismuodosta sitten riippuen kuinka lähelle vuokraa pääsee kun maksat hoitovastikkeet ja sähkön ja veden. Ja vaikka se tasoihinkin menisi, niin asunnosta osa siirtyy joka kuukausi maksajalle....
Tietysti saahan sen lainanlyhennyksen kalliiksikin, kun ottaa lyhyen maksuajan...

Devourer

Jaksamista! meilläkin nousi vuokra taas vaihteeksi...
Taitaapi olla nyt 850 euroa 85 neliöisestä rivarin päätyasunnosta. 8km Tampereen keskustasta. Ei tuo herkkua ole tuo vuokralla asuminen, mutta kun ilman takaajia ei lainaa saa. Eikä tämän päivän maailmassa laina tunnu kovin turvalliselta vaihtoehdolta myöskään...

Tahvonainen

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - joulukuu 13, 2011, 16:31:23 ip
Somaliperheen ja saatananpalvojan seinänaapuriksi, elementtikerrostaloyksiöön ei pääse alle 700€/kk, kymmenen vuotta sitten kuudellasadalla asui Toukolassa
Sitten meillä on käyny ilmeisesti hyvä tuuri. Asutaan etelä-haagassa kaksiossa ihan juna-aseman vieressä 600e/kk. Hyvin rauhallinen talo. Sähköt ja vesi kuuluu vuokraan.

Kärsä Babar

Lainaus käyttäjältä: Devourer - joulukuu 14, 2011, 07:54:52 ap
Taitaapi olla nyt 850 euroa 85 neliöisestä rivarin päätyasunnosta. 8km Tampereen keskustasta. Ei tuo herkkua ole tuo vuokralla asuminen, mutta kun ilman takaajia ei lainaa saa. Eikä tämän päivän maailmassa laina tunnu kovin turvalliselta vaihtoehdolta myöskään...

Kannattaa käydä toisessa pankissa jos ei ilman takaajia ole lainaa annettu. Kyllä meillä on talon laina ilman takaajia, samoin jo seuraavankin talo projektin laina.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

MrFrost

joulukuu 14, 2011, 12:20:18 ip #14 Viimeisin muokkaus: joulukuu 14, 2011, 12:23:09 ip käyttäjältä MrFrost
Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - joulukuu 14, 2011, 09:33:56 ap

Kannattaa käydä toisessa pankissa jos ei ilman takaajia ole lainaa annettu. Kyllä meillä on talon laina ilman takaajia, samoin jo seuraavankin talo projektin laina.

Ei meidän tarvi toisessa pankissa käydä.... On sen verran hyvä pankki.

Mä vaan oon työtön ja aloitan AMK-opinnot enskuussa, joten ei oikeen voida muuttaakaan täältä pois ennenkuin valmistun.

Pankin vaihtamattomuudelle on syynsä, oon ollut asiakas ööö, kohta 20v ja mun vanha hyvä kaveri sattuu nykyään olemaan kyseisen pankin pääkonttorin pankinjohtaja, joten kyllä sitä lainaa saadaan, jos tarvitaan ja syyt on oikeat.
Ei vaan uskalla ottaa, kun vaimo on äippälomalla ja itse opiskelen työttömyyskorvauksella.

Ja sitten itse asiaan, on mulla idätetty tulevaa, tai oikeammin talvikautta ajatellen jo Zen Growssa: Cili Goronong ja Habanero Sudden death,  useampi c.flexuosum, mullassa/turpeessa: pari c.lanceolatumia.
Talvetuksessa on jotain, Peruvian Purple bonchi, Naga (tosta pitäs oikeesti jaksaa nyt säätää bonchi, sen verran komea runko), Congo (joka muuten kukkii ja kasvaa ihan olohuoneessa kirjahyllyn päällä, ei mitään lisävaloa), Rocoto Peru Cusco, Championinkin jätin, Ulupica, Large, Rocoto Brown (bonchiksi?), Rocoto Peruvian Red (bonchiksi), Habanero Brown Large (Bluesmaniltä saatu juuri ennen luteiden leviämistä, tais olla just edeltävä viikko kun hain) ja olikohan muuta.... Joo, Banaani =) ja Bluesmanin lahjottama viiniköynnös, joka menee mun porukoille, ei oikeen ole järkeä kasvatella tuota kerrostalossa :D

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Huru-ukko

Mr Frost.....Psyykkaan silti, käy edes kysymässä. Siis tuolla vuokralla mitä maksatte hoitaa lainaa vaikka kuinka hyvin. Ja nykyään saa sovittua lainan hoitoon välivuosia ja kuukausimaksujen alennuksia. Pankithan myöntää rahaa ja lainaa vakioasiakkailleen tosi pitkillä maksuajoilla.....
Itse asun yksin ja lainanhoito erät on pieniä, mutta kun tuli terveyteen takapakkia muutamaksi kuukaudeksi, niin alkuun sovittiin että 3kk mentiin pelkillä koroilla ja siihen saakka kun työt alkaa puolella lyhenyksellä.
Sori jos tungettelen.... :).

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - joulukuu 14, 2011, 09:33:56 ap

Sama meidän viisiöllä...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

MrFrost

Mjoo, mut tossa on vielä yks mutta, mistä en viitti foorumilla puhua...

No, meille tarjottiin 850e kolmiota, ensviikolla vissiin kattomaan, 3 neliöö pienempi ku tää, luhtitalon yläkerta ja pieni parveke :(

Jään kaipaamaan lasitettua ja toisekseen vielä prkl pitää vissiin ostaa teltta, kun Hellasärö ei oikeen diggais et muualla kuin mun työhuoneessa Spna loistaa... :(

-T

MrFrost

Muutto onnellisesti takana, paitsi että vielä pitäs kaikki kamat saada mahtumaan jonnekin... :)

About suora copypaste mitä eilen kirjoittelin Bluesmanin päiväkirjaan:

Mulla noi flexut on pitkiä ja honteloita, sama koskee c.lanceolatumia....

Turpeessa ovat, nyt vasta alkanut lannoittamaan biobizz grow ja pikkasen sen sivulannoitteita, al-g-miciä ja ripaus bloomiakin.

Valaistuksena 2x 22w eslit, ei tullu natikkaa (emäntä ei antanu, liian lähellä makuuhuoneita :( )

Sit champion, rocoto peru cusco ja ulupica large on lastenhuoneen ikkunan vieressä, habanero brown large on olkkarissa töllön vieressä (useempi metri ikkunaan),  siinä ne lajikkeet sit tais ollakin, ainiin zengrowssa kasvaa kovaa tahtia alivalaistuna SD haba ja goronong.... Vielä pitäs jostain pari taimea keväämmällä hankkia (chocolate fatalii, naga, ehkä jokunen pube, räyhikseltä on tulossa pistokas mun kuolleen emäkasvin jälkeläisestä RPR:ästä, jotain baccoja vois pihalle kans heittää....)
Kasvaria tuskin alan rakenteleen, sen verran tiukka budjetti, mut kassotaan mitä nyt keksii, mennäänkö turpeella vai laitetaanko sittenki 4 partsilootaebbiä ja kaks ikealootaebbiä (vanhoja mustia)... Saas ny nährä, kun toi piha ois kokonaan tsekattuna, nyt on vaan lunta, koiran paskaa ja kusta siellä sun täällä, kun tohloppi on telonu jalkansa, ei oo oikeen voinu lenkittää normisti.

-T

InkRose