tammikuu 10, 2025, 12:00:16 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

shp:n Chilisähellys 2013

Aloittaja shp, joulukuu 14, 2012, 04:37:18 ap

« edellinen - seuraava »

bluesman

Näppärä NFT-viritys. Kannattaa vielä niinkuin varmaan teetkin, suojata valolta villakuutiot ja kuitukangas.
Limelle kannattaa puristella kaupan limeistä tai sitruunoista mehua kasvualustaan. Tykkää todella happamasta kasvualustasta. Lannoitus on mullekin hiukan arvoitus mutta jos kasvaa niin kasvaa spurteittain. Voi olla hissukseen kuukauden ja sitten päräyttää uusia lehtiä ja 5cm pituutta parissa päivässä. Oon PK:ta antanut samalla kuin muillekin ei-chileille. 1 rkl/10 litraa vettä.

shp

Juu, NFT:n päälle tulee vielä musta-valkomuovi.
Mulla on jotain sitruslannoitetta, oon antanu sitä pH3.5 veteen sekoitettuna suht mietona. Yhdelle nyt lykkäsin EC 2 lantavettä testimielessä =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: shp - maaliskuu 21, 2013, 18:11:06 ip
Juu, NFT:n päälle tulee vielä musta-valkomuovi.
Mulla on jotain sitruslannoitetta, oon antanu sitä pH3.5 veteen sekoitettuna suht mietona. Yhdelle nyt lykkäsin EC 2 lantavettä testimielessä =)

Saahan pH:n alentamisessa olla myös jotain tolkkua. Suolahappo on pH1 eli pH2 on vain 10x emäksisempää. Taisit tappaa kasvin?
pH on eksponentiaalinen eli jos pH on 6 niin 4 on 100x happamampaa. pH 3 on 1000x ja pH2 on 10000x happamaampaa kuin pH6.
Veikkaan että sitrusten optimipH on jotain 4-5 väliltä. Korjatkaa jos meni pieleen.

Muuten komeat jallut sulla. Kuola valuu kun muistelee grillattuja Gauchoja pekoniin käärittynä sun grillimiitissä. Nam!

shp

Tjaa, kuukauden verran tolla pH 3.5:llä kastellut, ihan elossa ovat kaikki viel =)

shp

Ostin kameraan loittorengassetin ja vähän harjottelin lähikuvausta, vaikka kuinka koitin pyyhkiä, niin linssiin jäi pölyä =)
Mini Rocoton kukka

Jallu

Flexu

akselsson1

sana Zoom sai juuri uuden merkityksen..
Onpas aika komia tuo flexun kukka kyllä!
kasvais nyt omakin isoksi kun 4 lehteä hänessä vasta  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Raumala

Komeita kuvia, varsinkin Rocoto kuva !

shp

Lisää kukkia (ja pölyä optiikassa =( )
Tabasco

bluesman

Hyviä kuvia. Tuo pöly taitaapi olla paremminkin kennossa kuin optiikassa.

shp

huhtikuu 05, 2013, 18:54:26 ip #29 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 05, 2013, 22:07:15 ip käyttäjältä shp
Chilit kasvaa, sähköä kuluu ja kevät tulee..

Viidakossa kaksi annuumia, loput rocotoja =)

Amppeliavomaakurkut

Viisi dripperiä siirsin alas eteläikkunalle, tuntuvat tykkäävän =)
Vasemmalta oikealle: Tabasco, Jalapeno, 3x jalapeno ja starfish, 4x jalapeno, 2x mini rocoto

Sais nuo kelit hiljalleen lämmetä, että kasvarin lämmitys tulisi halvemmaksi kuin noiden natikoiden polttaminen, asian toki voi ratkaista hankkimalla lisää natikoita.

shp

shp

Testasin vähän timelapsen tekoa, kohteena punastuva jallu
http://youtu.be/pywIAsbDw58

shp

Eipä tähän kait pal tarvii sanoa

Chillaillen

Lainaus käyttäjältä: shp - toukokuu 01, 2013, 18:27:08 ip
Eipä tähän kait pal tarvii sanoa...

Kertoisitko vähän lisää? Kuvat varmaan kertovat kokeneille chilinkasvattajille paljonkin, mutta mä olen nyt aloittelijana ihan ulkohommissa.

Siku

Lainaus käyttäjältä: Chillaillen - toukokuu 01, 2013, 19:33:04 ip
Kertoisitko vähän lisää? Kuvat varmaan kertovat kokeneille chilinkasvattajille paljonkin, mutta mä olen nyt aloittelijana ihan ulkohommissa.

Punkkeja...

Syö miestä. Sullakin kun oli niin pirun komeella mallilla kasvatukset. Kolme sanaa: Vittu mitä paskaa...

M;kko

Eikös noihin punkkiongelmiin löytynyt viime kaudella vastaus Biotuksen puolelta?

Chillaillen

Lainaus käyttäjältä: Siku - toukokuu 01, 2013, 19:49:58 ip
Lainaus käyttäjältä: Chillaillen - toukokuu 01, 2013, 19:33:04 ip

Punkkeja...

Syö miestä. Sullakin kun oli niin pirun komeella mallilla kasvatukset. Kolme sanaa: Vittu mitä paskaa...

Ok, no voi prkl. Tsemppiä shp:lle taisteluun noita piruja vastaan!

Huru-ukko

A. barkeri
petoja jossain vaiheessa Bluesman käytti torjunnassa....

Toni.A

Kyllä on niin tutun näköistä tuhoa nähtävissä noista sinun kuvista, kuten itselläni pari edellistä kautta meni myös. En voi muuta sanoa, että osanottoni! Petopunkeilla voi kasveja pelastaa, samoin herpilisidi toimii myös, mutta ei kestä unodusta myrkytyksien välillä. Isku on välitön. Eikun parturoimaan kasveista pahimmat vauriot pois.  :-\

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Hubert

Lainaus käyttäjältä: M;kko - toukokuu 01, 2013, 20:06:20 ip
Eikös noihin punkkiongelmiin löytynyt viime kaudella vastaus Biotuksen puolelta?

Nuo rakeet lehdillä vinkittävät, että tähän ensiapuun on jo ryhdytty.
Barkeriit tosiaan toimivat hyvin, mutta petoja täytyy kesän kuluessa tilata ehkä 3-5 kertaa uudestaan.

Todella vittumaisia ötököitä nuo begoniapunkit kyllä ovat, olkaa onnellisia, jos ette niihin koskaan törmää!

Tsemppiä loppukesän puolustussotaan!