tammikuu 09, 2025, 22:18:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Nokia & Microsoft

Aloittaja Chillaillen, syyskuu 14, 2013, 14:50:44 ip

« edellinen - seuraava »

Chillaillen

Eli v*tuttaako. Itseäni kyllä.

bobster

Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Chillaillen

Onko EVVK-porukka niitä, jotka ostivat ruman Ericssonin jo 90-luvulla vai mikä on homman nimi?  ;) Mä en oo voinut kuvitellakaan ostavani mitään muuta kuin Nokian luurin koskaan. Nyt ostan varmasti jonkun muun. Hukkuvana yritän tarttua seuraavaksi Jollaan.

Huru-ukko

Omistin joskus Nokian N93. Kökkö. Vaikkakin oli aikansa huippu silloin.
Näin myöhemmin niitä Nokian ensimmäisiä älypuhelimia käytössä. Lisää kökköjä. Pahin vika kilpailijoihin taisi olla nykivä näyttö.....

EVVK porukkaa ehkä kuuluu niihin joiden ei tarvitse sitä suomalaista huonoa itsetuntoa pönkätä kumisaapasbrändillä, joka muuten ei enää ole sekään kunnollinen.
Nämä samat heput seuraavat urheilu känniääliöinä ja huutavat hurmoksessa jos joku suomalainen menestyy.
Tajuamatta että se oli se kyseinen heppu joka voitti ihan oma yksilönsä. Se vaan sattui syntymään kituniemelle.

Toby

syyskuu 14, 2013, 17:57:29 ip #4 Viimeisin muokkaus: syyskuu 14, 2013, 17:59:36 ip käyttäjältä Toby
Lainaus käyttäjältä: Chillaillen - syyskuu 14, 2013, 15:37:48 ip
Onko EVVK-porukka niitä, jotka ostivat ruman Ericssonin jo 90-luvulla vai mikä on homman nimi?  ;) Mä en oo voinut kuvitellakaan ostavani mitään muuta kuin Nokian luurin koskaan. Nyt ostan varmasti jonkun muun. Hukkuvana yritän tarttua seuraavaksi Jollaan.

Minä kuulun tuohon EVVK porukkaan koska ei vaan vittu kiinnosta. Siis tarkotan että aihe ei kiinnosta. Ei vaan jaksa raivostua siitä, että Mokia myytiin pois. Vaikka se auttoikin tuomaan Suomea maailmsnkartalle (esim. vanhemmissa elokuvissa käytännössä kaikilla henkilöillä oli Mokian kännykkä), niin ei siltikään kiukuta. Tekeekö se minusta huonon tai pahan ihmisen? Kyllä? Ei? Ei kiinnosta :D
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Heku

Sikäli kyllä että olen vastaan tätä että myydään kaikki suomalainen osaaminen pois. Toivottavasti työpaikat säilyy, en pahemmin ole uutisia lukenut aiheesta.

Toisaalta Nokian puhelimia minulla ei ole ollut hmm, 4 vuoteen, joten itse puhelimien takia ei niinkään harmita. Nokian saappaat, heh ne on ollut vitsi jo jonkin aikaa, saappaina käytän edelleen kotimaisia jotka on ihan hyvät ottaen huomioon että ne on valmistettu pohjanmaalla (maatalouskoneista johtuen ennakkoluuloja suomalaiseen pohjalaiseen osaamiseen).

Feint

Vituttaa että myytiin nyt ja niin halvalla, kun aikanaan arvo ollut jotain 200 miljardia. Toisaalta aivan sama, eli ei vituta.

Chillaillen

Hyvä että saatiin keskustelua aikaiseksi! Itse en muuten huuda känniääliönä jebaa esim. "susijengin" edesottamuksille. Huono itsetunto: joo, synnyin Suomeen. Susijengi yms.:syvä häpeä. Nokia=kumisaappaat (n perään) ja paikkakunta Suomessa. 90-luvulla syntyneiden mielipiteet ovat 90-luvulla syntyneiden mielipiteitä.  ;)

Huru-ukko

syyskuu 14, 2013, 19:46:23 ip #8 Viimeisin muokkaus: syyskuu 14, 2013, 19:48:55 ip käyttäjältä Huru-ukko
Känniääliöt oli verbaalinen kielikuva kohdistumatta erikseen kehenkään... Jos tuolle joku ryhmä pitäisi osoittaa, niin ehkä peräkylien keskikaljakuppiloiden kulmapöydän 1960 luvulla tai ennen syntyneet  ::).

Jokainen on oman aikansa tuote, leimautumatta silti mihinkään kulttiin tai ismiin. Ja aina on ollut myös niitä, jotka ei kulje valtavirrassa.

Ai niin.... Olihan mulla se Nokian tiiliskivi matkapuhelin, taisin ostaa sen 1993. On tallella vieläkin jossain kaapin perällä alimmaisena.

Oman aikansa tuote sekin  ;), silloin kilpailijoilla oli salkun kokoisia kännyköitä....

Caide

Se tietty harmittaa, että varmaan maailman suurin floppi oli saada noin nopeasti noin kukoistava yritys sössittyä. Tosin ei yllätä yhtään, kun meillä on Suomessa vatipäitä kaikki yritykset ja politiikka täynnä. Tässä maassa ei kannata enää oikein mikään, ennen kuin vedetään tämä johonkin kehitysmaa-asteelle, jolloin ei ole enää mitään muuta suuntaa, kuin ylöspäin. Mentiin tuohon lankaan, että luultiin koulutuksen olevan avainasemassa ja joka paikassa johtaa porukka, mikä on saanut hienon koulutuksen, mutta ei tajua hittojakaan, mitä alaisuudessa tapahtuu. Paras esimerkki on tuolla politiikassa, kun kolmekymppiset yliopistohörhöt johtaa jo tätä valtiota, niin mitä muuta voi odottaakaan.

Onneksi möivät nokian, kun käsissä oli enää pelkkä paskakasa. Rasitehan tuo enää oli. Oikeastaan on hyvä, että tyhmyydestä sakotetaan.

unenkuva

Oliko Nokia enää suomalainen, oikeasti? No ei.

Hapa_Nero

Nokia ei ollut enää suomalainen, eikä sillä hyvin mennyt enää muutenkaan.
Noksuja olen taskussa muutamia kantanut ja viimeisin on valmistettu Saksassa.

Nyt jo parivuotta on taskussa roikkunut Samsunki.

Niin että harmittaako.. no en oikein tiedä, eiköhän tuo ollut myyty jo aikoja sitten.
Mutta se harmittaa jos ei valtion tuki Nokialle ala loppumaan Prrkl...

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Hapa_Nero - syyskuu 14, 2013, 22:22:23 ip

Valtion tuki Nokialle on edelleen, ja oikeastaan varsinkin nyt, paikallaan. Riippakivenä toimivasta matkapuhelinyksiköstä on hankkiuduttu eroon ja nyt firma alkaa olla terveellä pohjalla.

LupeKani

Väittäisin, että Nokia olisi taskussa edelleen monella nykyisin androidin omistavalla jos olisivat sen androidin puhelimiinsa laittaneet.  Ainakin itsellä olisi, Nokian luurit kun ovat edelleen laadukkaita ja ominaisuuksiltaan huippuja, mutta käyttökokemus kusi rankasti. Mikkisofta ei vaan näe itse mitä paskaa ne nykyisin suoltaa tämän windows 8 ideologiansa takia.

mohla

Eikös tuossa ollut vähän tastalla sekin, että M$:n kanssa sopimus oli päättymässä 2014 ja samalla Noksulla oli jo Android-luurista ainakin hahmotelmaa. Sikäli painostusta M$:llä ostaa Nokian puhelimet ainoana isona WP8 rautana... Varmasti oli vaikeampaa kehittää rautaa ja softaa eri taloissa, kun nyt M$:llä saman katon alla molempia. Android-puolella tuo on eri asia avoimen käyttiksen vuoksi.

Ihan hyvä, että meni kaupaksi. Pääsevät keskittymään muihin osa-alueisiin, kun ei noiden puhelimien kanssa enää homma toiminut. Kosketusnäyttöjen myötä putosivat kelkasta aikanaan ja sieltä ei ylös aallon harjalle enää päästy.

Caide

Nokialla olisi ollut hyvät saumat  kun olisi tehnyt sitä, missä on hyvä. Olisi keskittynyt enemmän kakkos j  työpuhelimiin. Niitä olisi saanut paljon myytyä. Mä olen kauan jo etsinyt pientä puhelinta hyvällä akulla, ilman nettiä sun muuta. En jaksa aina isoa samppaa kantaa  usein ei edes mahdu taskuun. Uskon muutenkin  että puhelin alkaa taas kohta irtautumaan ja tabletit tulevat enempi rinnalle. Mitään järkee kantaa kauhewn kokoista luuria aina mukana, jos pakko päästä feseen, niin laittaa sen tablettin sitten laukkuun.

Hapa_Nero

Lainaus käyttäjältä: Jani M - syyskuu 14, 2013, 23:56:59 ip
Lainaus käyttäjältä: Hapa_Nero - syyskuu 14, 2013, 22:22:23 ip

Valtion tuki Nokialle on edelleen, ja oikeastaan varsinkin nyt, paikallaan. Riippakivenä toimivasta matkapuhelinyksiköstä on hankkiuduttu eroon ja nyt firma alkaa olla terveellä pohjalla.
Höpö höpö. Kun kerran ovat terveellä pohjalla, niin ei silloin tukia tarvita enää.
Ja onhan niillä nyt rahnua muutenkin, kun juuri Microsohvilta rosvosivat 5,5 miljarttia.

unenkuva

Eikös ne kaikki rahat meinattu käyttää niiden verkkoratkaisujen rahoittamiseen?
Ja kauppahinnan lisäksihän Nokia vielä lainasi Mikkisoftalta 1,5 miljardia  ;D ;D  Niillä rahoilla Nokia maksaa takaisin sitä kun osti NSN:n

Huru-ukko

Kilpailuun kuuluu että kaikki on samanarvoisia. Valtio teki oikean päätöksen olla tukematta telakkaa, jonka omistus on ulkomailla. Ja jonne rahatkin menee.
Sama pitäisi päteä Nokiaankin, pitäisikö suomalaisten veroilla maksetuilla tuilla maksaa intialaisten palkat ?.
Tai kenen vaan...
Tilanne alkaa olla silloin sama kuin kotimaassa harjoitettu porotalous. Tukien määrä on suurempi kuin siitä veroina saatu tulo. Lisäksi petojen osuus, taitaa se nettisusi syödä niitä eniten.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - syyskuu 15, 2013, 12:17:55 ip
Tilanne alkaa olla silloin sama kuin kotimaassa harjoitettu porotalous. Tukien määrä on suurempi kuin siitä veroina saatu tulo.

Ihan näin yksiselitteinen asia ei ole. Suomihan maksaa todella paljon maataloustukea, eikä ilman niitä suomalainen voisi maa viljellä tai kasvattaa karjaa. Varmastikinhan siitä valtio jää tappiolle, mutta sillä työllistää tuhansia suomalaisia, näin ollen tukee koko valtiontaloutta ja ihmisten hyvinvointia. Vaihtoehtona on laittaa parikymmentä tuhatta ihmistä kassajonoon ja viedä ne vähäisetkin rahat ulkomaille. Pienempi tappio ja parempi suurempi :)  vaan menipä vähän offtopic, back to the Nokia siis :)