kesäkuu 26, 2024, 08:25:29 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mistä pöytätuuletin?

Aloittaja Rach, syyskuu 25, 2006, 22:24:42 ip

« edellinen - seuraava »

Volitans

Voi ei! Tuossa itselläni on yksi RC-helikopteri merkkiä "kaput", siitäpä oiva tuuletin chilleille! Ei tarvita kuin uusi peräputki ja pari pallolinkkiä.

Mieleen muistuu sen testiajo olohuoneessa. Viritin sen vahvoilla kuminauhoilla kiinni olohuoneen pöytään. Kaikki mahdollinen hiemankin kevyempi lähti liikkeelle! Sitten vaan keräilemään A4:sia, mainoslehtiä sun muita....
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

ottulo

Vanha tietokoneen laitetuuletin täälläkin puhaltaa. Tosin virtansa se saa mikropiirin läpi, joten saan yhden napin painalluksella lisää potkua. (Kannatti käydä elektroniikkakurssi! :lol: )

Tuuletin roikkuu pöydän alle lisäämästäni "listasta" jonkinlaisen johdon pätkällä, johto on kuitenkin sen verran vahvaa että saan käännettyä tuuletinta jonkin verran. 12V on tuo normaali jännite tietokoneen tuulettimelle, alle kymmenen mennessä ei tunnu oikein samalla tavalla puhaltavan.. eron huomaa hyvin kun käyttää säädettävää virtalähdettä.

Bermann_7

Tokihan kokonaista helikopteriakin voi käyttää :D
Maalailin vain mieleeni kuvan siitä, kun kopteri jotenkin irtoaa siitä, missä-ikinä-se-pitikään-olla-kiinni, ja tuhoaa säälittävän puolustuskyvyttömät  taimeni    :!:  siis, pelkäsin katastrofia.

testiajotilannekin kuulostaa tutulta.... :D

myöhemmin takapotkuri halosi, kesken ilmalennon, ja pääsin näkemään livenä tuon elokuvien jo kliseeksi muodostuneen "helikopteri pyörii hallitsemattomasti ja rysähtää lopulta maahan kaameassa spiraali-liikkeessa"-tilanteen. Olihan se jotain... sähkövehje, ei kuitenkaan räjähtänyt ;)
So it goes.
-KV

Red Candy

Tuuletinta ei tähän taloon tule, jonain kesänä pahimpien helteitten aikana yritettiin mutta siitä meni pää sekaisin. Meillä on kuitenkin lautalattia ja talo tärisee jo kävelynkin voimasta, ja kun juostaan huone suorastaan pomppii. Tämä varmaan vahvistaa taimia? Vai käsittävätkö ne sen maanjäristykseksi, ja jos niin onko se hyväksi, varmasti ainakin sitten kukkien aikana edesauttaa pölyttymistä?

Volitans

Kyllä se tärinäkin vahvistaa taimia.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Bermann_7

Muistakaa sitten juosta...  :D  

Kunhan taimet on tarpeeksi isoja, niin kai niitä voi vahvistaa retuuttamalla aina silloin tällöin ohimennen niitä varresta... Sillätavalla "hellästi", rakentavaa kuritusta, siis?  :?

Voi jopa toimia
:wink:
So it goes.
-KV

jacaranda

Hieman hellempi keino, jota voi jo aika pienillekkin tehdä, on silittely. Ihan vaan vetelee kädellä muutaman kerran aina ohi mennessään.

JukeK

Lainaus käyttäjältä: "jacaranda"Hieman hellempi keino, jota voi jo aika pienillekkin tehdä, on silittely. Ihan vaan vetelee kädellä muutaman kerran aina ohi mennessään.


Joo, ja samalla voi jutella niille, niin saavat hiilidioksidia. Voi vaan näyttää sivullisesta erikoiselta.  :)
Juke

Noli Me Tangere

Voi olla että avopuoliso soittaisi valkotakkiset paikalle. "Tuolla se istuu ja silittelee noita kasvejaan. Jotain vielä höpöttelee niille."

Yritä siinä sitten selitellä että ihan kasvun takia minä vaan... Heh heh heh.

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Noli Me Tangere"Voi olla että avopuoliso soittaisi valkotakkiset paikalle. "Tuolla se istuu ja silittelee noita kasvejaan. Jotain vielä höpöttelee niille."

Yritä siinä sitten selitellä että ihan kasvun takia minä vaan... Heh heh heh.

Meillä vaimo varmaankin laittaisi sen ihan minun normaalin höperyyteni piikkiin :wink:. Ja eikös se paskaa puhuminen ole tehokkain lannoituskeino? 8)

wille

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "Noli Me Tangere"Voi olla että avopuoliso soittaisi valkotakkiset paikalle. "Tuolla se istuu ja silittelee noita kasvejaan. Jotain vielä höpöttelee niille."

Yritä siinä sitten selitellä että ihan kasvun takia minä vaan... Heh heh heh.

Meillä vaimo varmaankin laittaisi sen ihan minun normaalin höperyyteni piikkiin :wink:. Ja eikös se paskaa puhuminen ole tehokkain lannoituskeino? 8)


Siinä vaan alkaa hampaat rusehtamaan ikävästi...  :wink:

Itse tulee tuuletltua jonkin verran noita rehuja. Kasvihuoneeseen siirryttyään ovat tosin nauttineet vain luonnon omasta puhaltelusta. Matkaa asunnosta on kuitenkin junanradalle n. 25-50 metriä. Vanha 20-luvun hirsitalo tutisee ihan mukavasti, etenkin kun joissain neuvosto-aikaisissa myrkkyjunissa tuntuu olevan neliskanttiset renkaat. Tärinähoitoa ovat siis saaneet ihan pienestä pitäen...  8)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Etelävire

Meillä kissa tykkää olla samoilla ikkunoiden edessä olevilla pöydillä, tasoilla ja hyllyillä kuin chilitkin. Sillä on tapana puskea ja hännällä huiskia chilejämme. Siinä chilit saavat sopivaa tuuletusta. Vaikka muuten fiksu kissa onkin, se käsittely ei aina ole niin hellää, joten kovin pienten ja köykäisten purkkien joukkoon kattia ei kannata päästää. Pääsee muuten keräilemään multaa lattialta.

Paprikaana

onkohan jotkut lajikkeet sellaisia että niistä tulee vahvoja ilman tuulettamistakin?? minulla on nyt tänä vuonna nimittäin sellaisia puskia joita en ole tuulettanut yhtään ja silti varret on tosi vahvat...
Il Mondo Cambia, Io No!

The Pate97

ne on tuossa siskon valoisalla ikkunalaudalla. Ikkuna on auki (koska tietokone ylikuumentaa koko huoneen muuten) joten ne saavat tuuletusta siitä  :D
Pap-Pap-Paprikaa!

cola

Mä olen ihan pihalla näistä sähköhommista. Eli otin tietokoneen tuulettimen leikkasin keltasen johdon poikki ja löysin vanhan kannettavan cd soittimen muuntajan ja yritin laittaa sitä keltasta piuhaa siihen mut ei tapahtunu mitään  :cry: Mitä tein väärin ja miten saisin ton toiminaan??? Auttakaa PLEASE

calm

Lainaus käyttäjältä: "cola"Mä olen ihan pihalla näistä sähköhommista. Eli otin tietokoneen tuulettimen leikkasin keltasen johdon poikki ja löysin vanhan kannettavan cd soittimen muuntajan ja yritin laittaa sitä keltasta piuhaa siihen mut ei tapahtunu mitään  :cry: Mitä tein väärin ja miten saisin ton toiminaan??? Auttakaa PLEASE

Sähkö on semmoinen jännä juttu, joka vaatii aina vähintään kaksi johtoa tehdäkseen kohteessa jotain työtäkin. Keltaisen lisäksi sinun tulee kytkeä myös musta johto. Mutta jos kyseessä on kannettavan CD-soittimen muuntaja, niin ei se tuuletin sillä pyöri kuitenkaan. CD-soittimen muuntaja kun todennäköisesti antaa 3 volttia ja tietokoneen tuuletin (keltaisesta johdosta päätellen) haluaa 12 volttia.

wille

Lainaus käyttäjältä: "cola"Mä olen ihan pihalla näistä sähköhommista. Eli otin tietokoneen tuulettimen leikkasin keltasen johdon poikki ja löysin vanhan kannettavan cd soittimen muuntajan ja yritin laittaa sitä keltasta piuhaa siihen mut ei tapahtunu mitään  :cry: Mitä tein väärin ja miten saisin ton toiminaan??? Auttakaa PLEASE


Tai sitten on myös se vaihtoehto että marssii markettiin ja ostaa kympillä pöytätuulettimen. Ei tarvii yhdistää mitään muita johtoja kuin virtajohto pistorasiaan. Olen kokeillut, toimii.  :wink:
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Kärsä Babar

Lainaus käyttäjältä: "calm"
Lainaus käyttäjältä: "cola"Mä olen ihan pihalla näistä sähköhommista. Eli otin tietokoneen tuulettimen leikkasin keltasen johdon poikki ja löysin vanhan kannettavan cd soittimen muuntajan ja yritin laittaa sitä keltasta piuhaa siihen mut ei tapahtunu mitään  :cry: Mitä tein väärin ja miten saisin ton toiminaan??? Auttakaa PLEASE

Sähkö on semmoinen jännä juttu, joka vaatii aina vähintään kaksi johtoa tehdäkseen kohteessa jotain työtäkin. Keltaisen lisäksi sinun tulee kytkeä myös musta johto. Mutta jos kyseessä on kannettavan CD-soittimen muuntaja, niin ei se tuuletin sillä pyöri kuitenkaan. CD-soittimen muuntaja kun todennäköisesti antaa 3 volttia ja tietokoneen tuuletin (keltaisesta johdosta päätellen) haluaa 12 volttia.


Kyllä ne yleensä pelaa pienemmilläkin volteilla, tosin pyörii hitaammin.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

cola

jees mä sain sen toimimaan . Muuntaja oli 12v joten ei ilmeisesti ole cd soittimesta ? (ei mitään tietoo mistä vois olla) kiitti neuvoista

Laitoin keltasen sisään ja mustan johdon siihen ulkopuolelle ja johan toimi ;)
Paljonko tommonen sit muuten vie sähköä? Katoin kaupan tuuletinta(prisma) ja halvin oli 19e ja tais olla 30w

romantiikka

Lainaus käyttäjältä: "cola"jees mä sain sen toimimaan . Muuntaja oli 12v joten ei ilmeisesti ole cd soittimesta ? (ei mitään tietoo mistä vois olla) kiitti neuvoista

Laitoin keltasen sisään ja mustan johdon siihen ulkopuolelle ja johan toimi ;)
Paljonko tommonen sit muuten vie sähköä? Katoin kaupan tuuletinta(prisma) ja halvin oli 19e ja tais olla 30w


Koska minulla ei ole Teräsmiehen näköä en voi nähdä täältä mitä siinä puhaltimen päällä lukee.Siksi sinun kannattaisi tehdä se ihan itse niin saat selville paljon se vie sähköä.