tammikuu 09, 2025, 22:13:31 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Miten taitava kasvattaja olet?

Aloittaja Aji Inferno, toukokuu 22, 2009, 16:49:26 ip

« edellinen - seuraava »

Katsotko olevasi chilin kasvattajana:

Ekspertti.
10 (1.9%)
Hyvä - tulosta tulee!
33 (6.3%)
Varmaan normaali
83 (15.8%)
Vielä opettelemassa...
365 (69.7%)
Kerrassaan toivoton.
33 (6.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 510

Whili

Opetteluahan tämä koko elämä on  ;)

Vielä löytyy paljon ihmeteltävää chilien maailmassa.

sorrii

3 kautta takana:

Experttihän mä olen jos lukee foorumikirjoituksia  ;)
Hyvä: Kyllähän tulosta on tullut, joskus yllättäenkin ..
Normaali!?! Ei, pois se minusta: sehän kuulostaa tavalliselta, average Joe'lta; Facebookilta ja tositeeveeltä. Juu-ei-varmasti-ei!
Opettelu on aika alussa  :o Päivittäin opin uutta. Rutiinia ei ole vielä missään hommassa. Innostaa. Ahdistaa kun joudun olemaan pois puutarhastani ...
Kerrassaan toivoton! Kaksi kertaa olen yrittänyt kasvattaa Bird's eye babyä, jonka piti olla helppo; molemmilla kerroilla taimi jäi 10cm kituliaaksi risuksi joka voi sitä huonommin mitä enemmän yritin hoitaa. Kuoli perkele ... Samoin Ulupica Large ...

Sitten kun tunnen itseni expertiksi, kyllästyn ja lopetan. Alan seuraamaan jääkiekkoa ja syömään eineksiä.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ajkar86

Ihan alussa ollaan tämän harrastuksen parissa.. toivottavasti en ihan onneton ole mutta kovasti yritetään opetella ja mikäs sen parempi foorumi tietoa hakea kuin tämä :)

Nightfrost89

Vasta aloittanut olen minäkin, mutta eiköhän se ala tästä tieto karttua ja kasvatuskin ehkä joskus tuottaa satoa

Fantom

Vielä opetettelemassa... Sillä vaikka noita Peru Yellow puskia on tullut kasvateltua öö.. neljä vuotta, niin muista chileistä ei ole juurikaan kokemusta. Näin ollen niitä pitää vielä opetella. Jotain annuumia on toki ollut, mutta sen kasvatus tais mennä vähän "siinä sivussa". Joka vuosi ei oo oikein tullut niin kovin panostettua. :D

Rundari

Kolmas kausi menossa ja vielä on paljon opittavaa, jättisatoja en ole vielä saanut lainkaan. Jospa kolmas kerta sanoisi toden.

Tzili

^Haha! Mun ekan 7kk kasvattelukauden tuloa on puolikkaan herneen kokoinen raakile, eli määrittelisitkö sanan 'jättisato'.

Rundari

Lainaus käyttäjältä: Tzili - huhtikuu 08, 2012, 21:07:13 ip
^Haha! Mun ekan 7kk kasvattelukauden tuloa on puolikkaan herneen kokoinen raakile, eli määrittelisitkö sanan 'jättisato'.

No sanotaan et about 0.5kiloa per kasvi keskiarvollisesti niin oisin tyytyväinen. Viimekaudella oli 30-40puskaa ja satoa vain reilu 2kiloa, joten ei kovin jättisadosta puhuta silloin. Joskin satoa tuli vain 7puskasta

Tunari

Täysin toivoton olen :)

Siis aina saa kuulla valosta, ravinteista ja astioiden koosta.. Noh... Luonnonvalolla saavat pärjätä, lannoitan jos muistan (joskus jopa osaan olla ylikastelematta), ja kukkamullassa kituvat (12-14 cm ruukuissa).. Tässä tosin takana 11kk parvekeremontti (helmi-lokakuu ikkuna pressulla peitettynä :( ).... Tiedän kyllä että teen väärin ja paljon, mutta.. Kirjaimellisesti luomuviljelyä harrastan (== valon, ravinteiden ja kasvumahdollisuuksien puute).. 195 lajiketta siemeninä, muutamia lajikkeita idättelen / vuosi (nekin pääsääntöisesti vain saadakseni siemenkokoelmieni määrät minimiin..)... ja joo, 1 x 21W ESL päävalaistuksena (pääkasvilleni talvella)...

Mutta kuten Nickinikin asian sanoo... Tunari oon, alusta loppuun :)

chilley

Kyllä tässä ihan täysin toivoton opiskelija vielä ollaan. Toka vuosi menossa, satoakin on toki saatu, mutta jokainen päivä on oppimista!
Jääkiekon maailmanmestaruuskisojen kunniaksi:
"Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä kaukalossa oleminen tarkoittaa : "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen". - Juhani "Tami" Tamminen

ingeniero

En kasvata mitään ja lähinnä soitan suutani täällä foorumilla. Joskus käyn räpsimässä kuvia naapurin chileistä ja esitän näin kasvattajaa saadakseni soluttautumiseni mahtavalle foorumille näyttämään mahdollisimman aidolta.

Totta puhuakseni olen tosi hyvä, mutta laiska kasvattaja. Pienikin vastoinkäyminen saa mut useammaksi kuukaudeksi suljetulle takomaan päätä seinään.

Chiliputti

No, jos nyt sais ensimmäiset siemenet itämään niin katotaan sen jälkeen päivitetäänkö tilannetta ylös vai alaspäin.

tsilizoo

Opetteluahan tämä näyttäisi olevan. Satoa olen saanut muutamasta chilistä Nyt näyttäisi että ennen toukokuun loppua saan satoa aji cristallista, SluRpS :)

Oikeastaan ensimmäinen kunnollinen kausi menossa. Tämän toteutan pelkästään vesiviljelyllä.         
Ai miksikö? Koska en halua nähdä yhtä ainoata öttiäistä.

Pripyat

Suurinosa kasveista pukkaa vielä vihreetä ja osa jopa ruskeaa joten olen suorastaan virtuoosi!

jaolsten

Kasvien tuossa kasvaessa ensimmäistä kautta on kaikki tapahtuva mulle uutta. Täysin toivoton en tunne olevani, mutta opittavaa vielä on vuosiksi.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Toby

toukokuu 24, 2012, 09:36:04 ap #95 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 27, 2012, 12:15:35 ip käyttäjältä Toby
Tässä hommassa oon vielä aloittelija. Laitoin ekan chilin itämään tammikuussa. Se siemen lähti hyvin kasvamaan, ja se on nyt n. 17cm korkea ja lehdetkin aika isoja. Kaveri totes että se ois capsicum chinense. Eilen tuli uusi arvio. Kasvini näyttää kuulemma Nagalta.

Eli oon vielä opettelemassa... mut ihan hyvin lähteny kasvamaan!
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

omarosa

chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

Toby

Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

omarosa

Lainaus käyttäjältä: Toby - toukokuu 24, 2012, 14:18:15 ip
Lainaus käyttäjältä: omarosa - toukokuu 24, 2012, 12:01:12 ip
20,5 mm ???

Kauanko se on kasvanu?

Tammikuussa laitettu siemenet itämään, eli viides kuukausi menossa.

Toinen kasvaa enemmän korkeutta, ohuemmalla varrella (175cm tällä hetkellä). Molemmissa Vihreitä podeja, kukkia ja tippuneita kukkia.
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

ChiliChillailija

Miksi ei ole vaihtoehtoa, jossa voisi valita nuo kaikki? Chilin kasvatus on niin monimuotoista ja siinä on niin monia eri vaiheita, että ei voi millään olla ekspertti joka vaiheessa, kuten ei myöskään aivan surkea. Chili harrastuksessa, kuten missä tahansa ei voi ola ikinä täydellinen, aina löytyy uutta opittavaa.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi