lokakuu 06, 2024, 09:35:05 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


piiput ynnä muut tubangit (i damn you pertsa)

Aloittaja Maunemaune, syyskuu 25, 2009, 23:59:49 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

no toi toinen piippu pelasti mun päiväni. petersonin luxury blend kärys tossa toisessa piipussa kun kävin koirien kanssa piiiiitkän lenkin. pakko myöntää että kilta jäi nyt kakkoseks.

Poppamies Tuliliemi

Hiivatti, tuossa sikaritalon minigrippipussissa oon Vanhaa Porvoota säilytelly ja on kuivahtamaan päässy :/ Huomaa selkeesti että on aromeja haihtunu ja palo-ominaisuudet on muuttunu. No, enää sitä on kolmannespussillinen jälellä, seuraavan pussin kun ostaa niin pitää kunnon patenttikorkillinen purkki ehtiä jostain, taikka sitten epätyylikkäämmin tupperwaaraan iskeä pussi jemmaan.

Voikos tuota kuivahtanutta tupangia viel jotenkin elvyttää kosteuttamalla, vai eikö toinna kikkailla.
"In sudore vultus tui vesceris pane"

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - lokakuu 15, 2009, 21:12:32 ip
no toi toinen piippu pelasti mun päiväni. petersonin luxury blend kärys tossa toisessa piipussa kun kävin koirien kanssa piiiiitkän lenkin. pakko myöntää että kilta jäi nyt kakkoseks.

Kilta on maailman aliarvostetuin piipputupakka. Sen kanssa vain on todellakin syytä muistaa rauhallinen tahti. Monikaan ei hoksaa miten mahtavia savuja siitä voi saada jos malttaa osata. Peten Luxuryyn sitä on vaikea verrata, sen verran erilaisesta kamppeesta on kyse. Luxury blendiä muuten löytyy tuosta eri nimellä ja paremmalla hinta-/hupisuhteella. Tuo on mun valinta silloin kun tekee jotain makeaa mieli, eli noin joka toinen ilta. :)

Näiden pohjalta uskaltaisin melkeinpä suositella Kendal cream flakea sinulle. Se maistuu kunnon tupakilta niinkuin kunnon virginiatupakin kuuluukin, mutta hienovaraisella manteli-/pähkinä-/arsenikkisoundilla. Kerrassaan herkullista. Tyydyttää nikotiinintarpeen kans aika harasoo.

Lainaus käyttäjältä: Poppamies Tuliliemi - lokakuu 15, 2009, 23:09:03 ip
Hiivatti, tuossa sikaritalon minigrippipussissa oon Vanhaa Porvoota säilytelly ja on kuivahtamaan päässy :/ Huomaa selkeesti että on aromeja haihtunu ja palo-ominaisuudet on muuttunu. No, enää sitä on kolmannespussillinen jälellä, seuraavan pussin kun ostaa niin pitää kunnon patenttikorkillinen purkki ehtiä jostain, taikka sitten epätyylikkäämmin tupperwaaraan iskeä pussi jemmaan.

Voikos tuota kuivahtanutta tupangia viel jotenkin elvyttää kosteuttamalla, vai eikö toinna kikkailla.

Kyllä sen voi kastella ihan huoletta ilman että maku sen kummemmin kärsii, kunhan vain pidät maltin näpissä. Kostuta vaikka joku talouspaperin pala sinne kaveriksi. Itse olen joskus hätäpäissäni sumuttanut suihkepullolla pari tujausta kessujen päälle, ja puolen tunnin odottelun jälkeen ahtanut piippuun. Toimi näinkin.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

papereeka88

Itse en tiedä tupakoinnista mitään koska en polta (en polta koska olen nähnyt mitä se tekee ihmiselle vanhemmalla iällä)En kuitenkaan kiellä ettenkö olisi joskus muutaman sauhullisen vetäissyt.Yhden pienen kaupan halpa sikarin poltin kun valmistuin ammattikoulusta:pMUTTA asiian.Kaveri täytti vuosia enkä ole vieläkään hankkinut hänelle lahjaa ja kun hän on tupakka miehiä niin ajattelin ostaa hänelle paketin parempia sikareita.Joten asian tuntiat ehdotelkaapa vaihtoehtoja.Älkää kuitenkaan kaikkeista kalliinta uuuder premiumia koska minulla ei ole siihen varaa ja toiseksi en usko kaverini osaavan arvostaa sikareitten eroja :pJotakin hyvää hinta laatu suhteeltaan siis.
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: papereeka88 - lokakuu 16, 2009, 20:43:25 ip
Itse en tiedä tupakoinnista mitään koska en polta (en polta koska olen nähnyt mitä se tekee ihmiselle vanhemmalla iällä)En kuitenkaan kiellä ettenkö olisi joskus muutaman sauhullisen vetäissyt.Yhden pienen kaupan halpa sikarin poltin kun valmistuin ammattikoulusta:pMUTTA asiian.Kaveri täytti vuosia enkä ole vieläkään hankkinut hänelle lahjaa ja kun hän on tupakka miehiä niin ajattelin ostaa hänelle paketin parempia sikareita.Joten asian tuntiat ehdotelkaapa vaihtoehtoja.Älkää kuitenkaan kaikkeista kalliinta uuuder premiumia koska minulla ei ole siihen varaa ja toiseksi en usko kaverini osaavan arvostaa sikareitten eroja :pJotakin hyvää hinta laatu suhteeltaan siis.


Ensteks. Unohda kaikissa kaupoissa myytävät Hoffnarit. Ne on Homogenisoituun tupakanlehteen, elikäs paperiin käärittyä tupakkaa (tupakasta tehdään selluloosaa ja selluloosasta ruskeeta paperia, kätsää!). Ruskeita melkein savukkeita siis. Unohda myös heti Cohiban sun muiden pikkusikarit. Kallista kuraa.... Jokaisella Ärrällä myydään Pianon Pikkusikareita. No, sorttia en muista mutta niiton kahta erilaista askia, siinä mitä sulle juuri kaupittelen. On 14kpl pikkusikareita ja hinta on hiukan yli kympin. Rakenne on 100% tupakkaa ja maku on pikkusikareiden parhaimmistoa. Pikkuisen ohuita ne on joo mutta maltilla poltettuna liiankin koukuttavia. Mainittakoon että Piano merkin omistaja J. Sundqvist on ainoa pohjoismainen sikaritehtailija, joka myös käärii käsin isojakin pöllejä. Jos asut Helsingin suunnalla niin seuraavat pikkusikarit mitä suosittelen on Töölön Tupakkakaupassa myytävät Mini Sibeliukset, täysin kuubalaisesta tupakasta tehtyjä ja hinta on Jotain 22e (vaiko 24e)/50kpl puntti. Pianoja oon iteki ostellu kavereille ja lisää ne tuppaa pyytään, mutta hommatkoon ite...
Niijoo, noi Pianon minit sopii siinäkin mielessä lahjaksi että ne myydään puusta tehdyssä, metallisella lukolla varustetussa rasiassa.
Toivottavasti oli hyötyä, ja hauskoja bileitä =)
Meillä määrää Nainen!

keto

Hmm... Esim. Villa Zamorano Robusto tarjoaa aika kivan hinta-laatusuhteen: http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_105_156&products_id=815.

Sit jos ulkomailta haluaa lähteä kuubalaista hankkimaan, vaikkapa Partagas Shorts tai Partagas Mille Fleurs ovat mielestäni oikein hyviä valintoja. Sikareita löytyy tietty niin moneen lähtöön, että vaikea suositella tietämättä kaverin makua sen tarkemmin.

Ja Toscanoissa (esim. Antico, Extra Vecchio) on aina oma iltalowestern-henkinen tunnelmansa, mutta eivät kenties ole niin "näyttäviä" lahjana...

CAVOK

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: keto - lokakuu 16, 2009, 21:20:38 ip
Hmm... Esim. Villa Zamorano Robusto tarjoaa aika kivan hinta-laatusuhteen: http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_105_156&products_id=815.

Sit jos ulkomailta haluaa lähteä kuubalaista hankkimaan, vaikkapa Partagas Shorts tai Partagas Mille Fleurs ovat mielestäni oikein hyviä valintoja. Sikareita löytyy tietty niin moneen lähtöön, että vaikea suositella tietämättä kaverin makua sen tarkemmin.

Ja Toscanoissa (esim. Antico, Extra Vecchio) on aina oma iltalowestern-henkinen tunnelmansa, mutta eivät kenties ole niin "näyttäviä" lahjana...




Löytyy noita isojakin pöllejä edullisesti, vaikkapa Puntticorona joka on hiukan yli euron zipale mutta noi on taas sellaisia jotka pakottaa investoimaan myös leikkuriin. Joka taas on hetken mielijohteessa ratkaiseva tekijä. Toscanot taas, aloittelijalle saattaa olla varsin karstainen elämys vahvuutensa puolesta. Makunsa puolesta kuuluu parhaimpiin koskaan polttamiini savuihin ja noita mulla on humidorissa jatkuvasti, isompia pöllejä ei niinkään. Jos leikitään ajatuksella että täysin kokematon harrastaja saattaa innostua ensikokeilun jälkeen myös isommista sikareista, niin silloin ykkösvalintani itselläni olisi Pianon minit. Toscanoiden vahvat savut kun karkottaa asiasta tietämättömän helkkarin kauas tupakkatuotteista, aina sinne Pääperkele Paula Risikon leiriin saakka.
Meillä määrää Nainen!

keto

Joo, tuo Toscanoiden luonteikkuus on tietysti ihan totta. Pianon minit ovat kyllä laatutavaraa, rasia tyylikäs ja saatavuuskin hyvä.
CAVOK

Viltsu777

lokakuu 17, 2009, 10:24:57 ap #88 Viimeisin muokkaus: lokakuu 17, 2009, 10:39:11 ap käyttäjältä Viltsu777
Ollu kiva lukea näitä juttuja, vaikkei mistään mitään ymmärräkään. Tosiaan mökillä on niitä piippuja jokunen, sellasia puisella pesällä, onko ne sitten briarpiippuja, tiedä häntä? Pitää soitella faijalle, jos tois piipun-pari, kun tulevat mökiltä. Tai kyl ne kaikkikin mulle kävis, katotaan nyt.

Jahka tuo kauniimpi osapuoli tuosta heräilee, ni lähetään kauppaan ja sitten varmaan Ärrälle ostaa maissari ja jotain tupakkia pahimman innostuksen ruokkimiseksi. Kaupasta ei taida löytyä juuri mitään?

Sisällä en polta täällä kerrostaloyksiössäni, ni mikäköhän ois suht nopeesti palava kiskatupangi ilman, että kuolen savu-ja nikotiiniövereihin, kun parvekkeella täytyy asiasta nautiskella ja ei jaksais siellä tuntikausia värjötellä. Tosin lämminhän siellä vielä on, mutta talvella sitten asia eri.

Kannattaako se maissari poltella sisään vajaalla, vai täydellä pesällisellä? Pitää ostaa varmaan vähän alkoholia kaveriks.

Niin ja lisäyksenä tähän vielä, että en mä röökiäkään(yleensä sätkiä) polta, ku korkeintaan pari pölliä illassa, jos olen kotona. Kylässä käydessä "sosiaaliröökejä sitten meneekin jo vähän enemmän ja viihteellä tietenkin. Yleensä poltan light Bonusta, tai Smarttia pitkillä filsuilla mielellään.
Joten mitään 50g skkiä en heti alkuun tarvitsisi, vaan ihan 30g riittäisi, jos mitään polttamisen arvoista sen kokoisissa pusseissa saa. Katotaan nyt tietysti, ensin miten homma lähtee hanskasta...  :)



#758

MasaT

Kyllä siihen piippuun pitää ehdottomasti pistää kuivattua chiliä sekaan! - Tais olla videokin vesipiiputtelusta täällä jossain. :D

Viltsu777

Jos joku löytää sen linkin, ni viittiskö laittaa tänne? Ton homman haluan nähdä  ;D
#758

Herra 47

:) juu juutupesta löytyy... Aika hullua hommaa oli... Itse vain kuvasin... Kun "järki" sanoi että ei tuo kannata...

"Nagaa vesipiipusta" haulla pitäisi löytyä...

Linkkiä en saa kun tietokone tietämättömässä tilassa eli sii.. Ei ku särki...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Viltsu777

Tuli katottua pätkä, ei kauheen terveen näköstä touhua  :)

Käväsin kauppareissulla ja Alkosta tarttu mukaan sixpack Karhun Korpisavua ja 0,5 pullo Kanadalaista halpisviskiä, Ärrältä maissari ja toppa Amphoraa. Katotaan miten pelittävät yhteen edellämainitut.
#758

jeQQ


ihis81

Lainaus käyttäjältä: papereeka88 - lokakuu 16, 2009, 20:43:25 ip
Itse en tiedä tupakoinnista mitään koska en polta (en polta koska olen nähnyt mitä se tekee ihmiselle vanhemmalla iällä)En kuitenkaan kiellä ettenkö olisi joskus muutaman sauhullisen vetäissyt.Yhden pienen kaupan halpa sikarin poltin kun valmistuin ammattikoulusta:pMUTTA asiian.Kaveri täytti vuosia enkä ole vieläkään hankkinut hänelle lahjaa ja kun hän on tupakka miehiä niin ajattelin ostaa hänelle paketin parempia sikareita.Joten asian tuntiat ehdotelkaapa vaihtoehtoja.Älkää kuitenkaan kaikkeista kalliinta uuuder premiumia koska minulla ei ole siihen varaa ja toiseksi en usko kaverini osaavan arvostaa sikareitten eroja :pJotakin hyvää hinta laatu suhteeltaan siis.


Hmmm.... Backwoods sikarit ovat mielestäni hyviä sikareita kaupasta ostetuksi tavaraksi.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Viltsu777

Mun mielestä Backwoodsit oli kans hyviä, mutta siihen aromiin tuli kyllästyttyä joskus. Pitäs kokeilla uudestään ja niitä tummassa(mustassa) pussissa olevia, niitä vaaleempia tuli vaan aikoinaan imettyä.

#758

ihis81

Mäkään en enää polta, mutta noita tulee joskus vedettyä kun kalassa käyn, Siis eihän sikareita henkeen oikeastaan vedetäkään. Poskareita tulee noista tupruteltua, ja ihan ok aromi tulee. nimimrk 10 v polttanut erinäisiä tuotteita ;D
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Viltsu777

Tottahan tuo, että aromin takia. Ei niillä keuhkoilla kukaan mitään maista. Nyt on maissarissa eka pesällinen poltettu Amphoraa ja aikamoista harjoitteluahan tuo oli, mutta eiköhän se siitä. Ainakin nikotiinia tuli sen verran, että ei vähään aikaan tee mieli.
#758

Janne

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - lokakuu 18, 2009, 00:25:42 apHmmm.... Backwoods sikarit ovat mielestäni hyviä sikareita kaupasta ostetuksi tavaraksi.

Täälläkin tulee joskus noita ostettua kun makeannälkä iskee :) Tupakaltahan nuo eivät maistu, lähinnä suklaalta ja vaniljalta vain. Backwoodsin tyylisiä makusikareita ei minusta kannata edes verrata oikeisiin sikareihin, niin eri tyyppisestä tuotteesta on kyse. Vähän kuin vertailisi oikein hyvää mummon tekemää herukkamehua hyvään punaviiniin, kummatkin tavallaan hyviä mutta täysin eri tuotteita.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Viltsu777 - lokakuu 18, 2009, 02:33:36 ap
Tottahan tuo, että aromin takia. Ei niillä keuhkoilla kukaan mitään maista. Nyt on maissarissa eka pesällinen poltettu Amphoraa ja aikamoista harjoitteluahan tuo oli, mutta eiköhän se siitä. Ainakin nikotiinia tuli sen verran, että ei vähään aikaan tee mieli.

Sen maissarin pesä kannattaisi voidella sisäpuolelta esim hunajan ja rommin tai whiskyn tms. sekoituksella ennen ensimmäisen pesällisen polttoa. Antaa sen vaan jokusen tunnin imeytyä, ennenkuin ekan pesällisen käryttelee.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies