lokakuu 06, 2024, 09:25:27 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


piiput ynnä muut tubangit (i damn you pertsa)

Aloittaja Maunemaune, syyskuu 25, 2009, 23:59:49 ip

« edellinen - seuraava »

Viltsu777

Lainaus käyttäjältä: Hombre - lokakuu 18, 2009, 12:40:18 ip
Lainaus käyttäjältä: Viltsu777 - lokakuu 18, 2009, 02:33:36 ap
Tottahan tuo, että aromin takia. Ei niillä keuhkoilla kukaan mitään maista. Nyt on maissarissa eka pesällinen poltettu Amphoraa ja aikamoista harjoitteluahan tuo oli, mutta eiköhän se siitä. Ainakin nikotiinia tuli sen verran, että ei vähään aikaan tee mieli.

Sen maissarin pesä kannattaisi voidella sisäpuolelta esim hunajan ja rommin tai whiskyn tms. sekoituksella ennen ensimmäisen pesällisen polttoa. Antaa sen vaan jokusen tunnin imeytyä, ennenkuin ekan pesällisen käryttelee.


Ton ku ois aikasemmin tienny..ja ois ollu sopivasti halpaa viskiä ja hunajaa lähettyvillä. No jos seuraavan maissarin sit tolla konstilla. Viikonloppuna tulossa muutama toivottavasti laadukkaampi piippu mulle, eli parit vanhat perintöpiiput. Katotaan mitä niistä saa irti.
#758

Maunemaune

No niin pääsinpäs vihdoinkin Old dublinin makuun, ei ollenkaan paha.

Vähän kauhulla odotan että millastas tupakkaa tulee torstaina/perjantaina. tilasin Turun tupakkakaupasta

Peterson connoisseur´s choicea ja Sweet killarneytä. sen verran hämärän kuulosta tavaraa on.

http://www.peterson.ie/pipes/connoisseur's-choice.html  :o

http://www.peterson.ie/pipes/sweet-killarney.html

Tämän makua pelkään ennakkoon kaikkein eniten  :D Barsdorf's Käpt'n Bester Cherry  :o

Maunemaune

lokakuu 21, 2009, 18:21:48 ip #102 Viimeisin muokkaus: lokakuu 21, 2009, 18:23:40 ip käyttäjältä Maunemaune
NO niin tänään hain uudet tupakit postista ja ekat pesälliset poltettu  connoisseur´s choicea ja Sweet killarneya.

Connoisseur´s choice oli mielestäni jonkin raikkaan hedelmän makuien, en oikein saanut päähäni mikä hedelmä voisi olla kyseessä, ehkäpä mansikka tai jokin muu. täytyy ottaa siitä sit selvää  :)

Sweet killarney oli myös erikoisen makuinen,jokseenkin samanlainen maku kuin connoisseur´s choicessa pientä toffeemaista vivahdusta olin maistavinani kyseisessä tupangissa

Molemmille yhteistä oli se että tupakan maku oli todella laimea,ja molemmat oli aika saman makuisia.  välillä tuli imaistua sellainen savupilvi suuhun että Old dublinin kanssa olisi tullut äitiä ikävä.  ;)

Ei huonoja mutta ei superhyviäkään  :D






Maunemaune

kahden päivän mittaisen kalastus matkan jälkeen (mulla oli ainoastan connoisseurs choice ja sweet killarney mukana eikä yhtään normi tupakkaa!!)
EN enää ikinä halua polttaa tupakkaa mikä on maustettu Hedelmän tai kermakarkin?? makuiseksi.

Laitoin äsken tilauksen sisään turun tupakka kauppaan.

2 purkkia Old dublinia
1 purkki Sherlock holmes
1 purkki Irish oak
1 purkki University flake

ja samalla tilasin uuden piipun, peterson 03 Irish sea  Hintaa suht paljon mutta mutta Ennakko joululahja itelleni. emäntä oikeastaan valitsi kyseisen piipun  ;) että tämäkin uusi harrastus on hyväksytty onneksi  ;D

PetriPetri

#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Maunemaune

marraskuu 11, 2009, 20:12:03 ip #105 Viimeisin muokkaus: marraskuu 11, 2009, 20:20:03 ip käyttäjältä Maunemaune
Tässä kuvassa alapuolella uusi piippuni jonka hain tänään postista.

Peterson 03 Irish Sea


Ja tässä kuvassa molemmat piippuni yläpuolella oleva on Peterson Army 101



Sain kaupanpäälle piippupora setin  :)    sorry jos kuvat on vähän huonoja  ::)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - marraskuu 11, 2009, 20:12:03 ip
Tässä kuvassa alapuolella uusi piippuni jonka hain tänään postista.

Peterson 03 Irish Sea


Ja tässä kuvassa molemmat piippuni yläpuolella oleva on Peterson Army 101



Sain kaupanpäälle piippupora setin  :)    sorry jos kuvat on vähän huonoja  ::)


Komeita retaleita =)
Olkoonkin että itseäni miellyttää enemmän lakkaamattomat mallit mutta kyllä noi itellenikin kelpais, toi Army on suoraansanottuna kaunis.
Mulle kans emäntä lupasi piipun joululahjaksi, tällä kertaa Jenkki ja hintaa en viitti tarkemmin mainostaa mutta maksaa kuitenkin budjettiin nähden saatanasti... No, kerran se kirpasee.
Viileitä savuja.
Meillä määrää Nainen!

PetriPetri

marraskuu 13, 2009, 22:46:36 ip #107 Viimeisin muokkaus: marraskuu 13, 2009, 22:49:23 ip käyttäjältä PetriPetri
Täytyy kyllä hehkuttaa kioskitupakkaa nyt. MacBarenin Harmony on aivan jär-jet-tömän hyvää. Erittäin positiivinen yllätys. Pussista löytyi karkeasti revittyä burleyfleikkiä, jossa on toppingit kohallaan. Pieni hunajasoundi siellä kilahtelee, vaan ei pure eikä raavi. Tuo hunaja -mielleyhtymä saattaa myöskin aivan hyvin juontaa juurensa makiaan virginiaan, jota tässä selvästi myöskin on. Vähän kuin polttaisi mökin vintiltä löytynyttä, 70-luvulla kudottua räsymattoa joka maistuu tupakalle. Aivan herkullista ja rotevaa burleyta.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - marraskuu 13, 2009, 22:46:36 ip
Täytyy kyllä hehkuttaa kioskitupakkaa nyt. MacBarenin Harmony on aivan jär-jet-tömän hyvää. Erittäin positiivinen yllätys. Pussista löytyi karkeasti revittyä burleyfleikkiä, jossa on toppingit kohallaan. Pieni hunajasoundi siellä kilahtelee, vaan ei pure eikä raavi. Tuo hunaja -mielleyhtymä saattaa myöskin aivan hyvin juontaa juurensa makiaan virginiaan, jota tässä selvästi myöskin on. Vähän kuin polttaisi mökin vintiltä löytynyttä, 70-luvulla kudottua räsymattoa joka maistuu tupakalle. Aivan herkullista ja rotevaa burleyta.


Kuulostaa lupaavalta, mistäs kioskilta moista hankit? Täälläpäin ei oo missään tullu vastaan..
Muuten, ootko maistanu Barenin Vintage Syriania tahi PlumCakea? Vintage Syrian ( varsin loistava latakiablendi..) löytyy jo hyllystä ja luumukakku saapunee ensiviikolla. Kuuleman mukaan hyvä latakiapitoinen tupakka sekin. Voin laittaa maistiaiskopalliset postiin jahka saan luumut kotio, samalla sitä Grousemooreakin..
Meillä määrää Nainen!

PetriPetri

marraskuu 14, 2009, 03:23:43 ap #109 Viimeisin muokkaus: marraskuu 14, 2009, 03:27:54 ap käyttäjältä PetriPetri
Lainaus käyttäjältä: pertsa - marraskuu 14, 2009, 00:35:35 ap
Kuulostaa lupaavalta, mistäs kioskilta moista hankit? Täälläpäin ei oo missään tullu vastaan..
Muuten, ootko maistanu Barenin Vintage Syriania tahi PlumCakea? Vintage Syrian ( varsin loistava latakiablendi..) löytyy jo hyllystä ja luumukakku saapunee ensiviikolla. Kuuleman mukaan hyvä latakiapitoinen tupakka sekin. Voin laittaa maistiaiskopalliset postiin jahka saan luumut kotio, samalla sitä Grousemooreakin..

Harmonyn poistin Kajaanista ärrältä, ja se onkin ainoa MacBareni mitä olen kokeillut. Laita toki hyvää latakiaa, latakia aina maistuu.

Mitenkäs Pertti neuvoisit; minulla on tässä Commonwealth, Skiff & Squadron. Mikä niistä kannattaisi avata ensimmäiseksi?

edittiä: Jos teidän kioskit on niin perseestä, ettei Harmonya löydy, niin tokihan sitä sinulle toimitan pyydettäessä.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Hombre

Harmonya kyllä pitäisi löytyä joka ärrältä.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Pertsa

Kiitos pojat.

Nyt on kyllä vaikee sanoo tarkkaan noista tupakoista, itelläni menee kuitenkin paremmuusjärjestyksessä Commonwealth, Skiff ja Squadron.
Commonwealth eroaa noista muista melkoisesti, kyseessä on erittäin täyteläinen, tymäkkä mutta silti pehmeä blendi jossa on latakiaa just sopivasti (vissiinkö 50%). Skiffi on ikäänkuin Commonwealthin pikkusisko varustettuna astetta laajemmalla skaalalla, palaa helkkarin viileästi ja aromeita sikana. Commonwealthin ohella parhaimpia maistamiani tupakoita tähän mennessä. Squadron Leaderia tuli polteltua jotain 100g putkeen aikoinaan, taisi olla ensikosketukseni Enkkublendeihin Hans Shurchin Onyxin ohella ja ihastuin välittömästi. Osa pitää Squadronia parempana kuin Skiffiä, ja taas toisinpäin mutta Squadron menee hyviin English blendeihin ja Skiff Orientaaleihin. Itse löydän Skiffistä sen mitä Squadronista jää puuttumaan, kuitenkaan pitämättä Squadronia huonompana. Itse avaisin noi purkit kerralla ja arvostelemalla Commonwealthin erillään noista kahdesta riitapukarista, kovin erilaista tupakkaa on hän. Toisaalta, jos kerran tykkäät Balkanista niin ihastut varmasti kaikkiin kolmeen täysillä. Ja jahka oot myyny sielusi noille niin mainitse asiasta privassa, saat yhen oson joka riemastuttaa sua varmasti =)

Pertsa
Meillä määrää Nainen!

Ryhis

marraskuu 17, 2009, 16:51:43 ip #112 Viimeisin muokkaus: marraskuu 17, 2009, 16:54:27 ip käyttäjältä Räyhäkäs
No niin. Seurattuani tätä ketjua jo jonkin aikaa päätin minäkin kaivaa piiput laatikosta esiin. Kävin ostamassa massillisen kiltaa alepasta ja nastahan tässä on poltella. Kuunnella vähän jazzia spotifystä samalla ja vahtia chilien kasvua. Ihan passelit harrastukset laiskalle miehelle.  ;D


Saisi vielä sen verran aikaa, että voisi istahtaa polttamaan pesälliset vesipiipusta. Siinä on vaan työ ja tuska kun polttelusessiot kestävät helposti sen kolmisen tuntia. Parasta on latailla sinne 40% minttutupakkaa, 40% persikkatupakkaa ja vähän kiltaa väliin, sitten jossain vaiheessa maku ikäänkuin "keikahtaa" ääripäästä toiseen.

Aijai!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Pertsa

Kävin kyselemässa paikalliselta kauppiaalta edellämainittua ruohoa ja näytti sitä hyllyssä olevan. Odottelen kuitenkin maistiaisia ensiksi, Barenin kiisseleista kun ei voi koskaan olla varma...
Meillä määrää Nainen!

Ryhis

On niin isot kopat näissä minun briarpiipuissa, että tuo kilta palaa pikkaisen liian kuumana. Ajattelin ratkaista ongelman hakemalla ärrältä punaista amforaa.

Noh, sehän olikin loppu ja en muistanut mikä leikkaus half&halfissa on joten ratkaisin ongelman ostamalla kiltaan sopuivan piipun, eli maissarin.

Ja nyt seuraa lystiä; tein lähtöä kassalta ja käännähdin kannoillani hypistellen uunituoretta maissaria toisessa kädessä ja toinen käsi oli pullollaan poistotarjouksesta ostettuja tuplapatukoita, havaitsin tuijottavani taloyhtiömme hallituksen PJttä silmästä silmään.

PJ katto mua, piippua, patukoita, mua uudestaan ja morjensti vasta sitten.

Onneksi tein millisekunneissa päätöksen olla selittämättä suu vaahdossa miten ne kellariloukun ikkunoista kajastavat valot ja kädessäni oleva maissari eivät millään muotoa liity toisiinsa päinvastoin olen erittäin huumevastainen kunnon kristitty.

Morjenstin takaisin ja käppäilin ulos, starttasin hiacen ja suorinta tietä kotiluolaan ja KAIHTIMET auki jotta ihmiset voivat omin silmin todeta asian todellisen tolan.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - marraskuu 18, 2009, 17:30:13 ip
On niin isot kopat näissä minun briarpiipuissa, että tuo kilta palaa pikkaisen liian kuumana. Ajattelin ratkaista ongelman hakemalla ärrältä punaista amforaa.

Noh, sehän olikin loppu ja en muistanut mikä leikkaus half&halfissa on joten ratkaisin ongelman ostamalla kiltaan sopuivan piipun, eli maissarin.

Ja nyt seuraa lystiä; tein lähtöä kassalta ja käännähdin kannoillani hypistellen uunituoretta maissaria toisessa kädessä ja toinen käsi oli pullollaan poistotarjouksesta ostettuja tuplapatukoita, havaitsin tuijottavani taloyhtiömme hallituksen PJttä silmästä silmään.

PJ katto mua, piippua, patukoita, mua uudestaan ja morjensti vasta sitten.

Onneksi tein millisekunneissa päätöksen olla selittämättä suu vaahdossa miten ne kellariloukun ikkunoista kajastavat valot ja kädessäni oleva maissari eivät millään muotoa liity toisiinsa päinvastoin olen erittäin huumevastainen kunnon kristitty.

Morjenstin takaisin ja käppäilin ulos, starttasin hiacen ja suorinta tietä kotiluolaan ja KAIHTIMET auki jotta ihmiset voivat omin silmin todeta asian todellisen tolan.


Et oo muuten eka joka on vastaavanlaisessa tilanteessa maissaria noutaessaan :D
Baitewei, maissipiipuista löytyy enemmänkin puhetta täältä:

http://www.amanita.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=726
Meillä määrää Nainen!

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: pertsa - marraskuu 18, 2009, 15:22:51 ip
Odottelen kuitenkin maistiaisia ensiksi

Ens viikon alkuneljänneksellä täräyttänen kirjeellä. Mitenkäs, ookkonä tuota Vanha Havannaa koskaan blaadannu? Myyntiräppi kertoi sen sisältävän syyrialaista latakiaa, joka ymmärtääkseni poikkeaa kyproslaisesta lajitoveristaan kuin HK:n sininen falukorvista.

Nyt käryää Vanha Porvoo Tannerin kasissa. Suht tiukan enkku-/orientaalikuurin jälkeen tuntuu istuvan maisemaan erittäin mukavasti. Kissa tosin rupesi aivastelemaan, ja vaikuttaa muutenkin hieman kyrpiintyneen oloiselta. Eipä se hyvän päälle ymmärrä, sivistymätön luontokappale.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - marraskuu 18, 2009, 23:50:06 ip
Lainaus käyttäjältä: pertsa - marraskuu 18, 2009, 15:22:51 ip
Odottelen kuitenkin maistiaisia ensiksi

Ens viikon alkuneljänneksellä täräyttänen kirjeellä. Mitenkäs, ookkonä tuota Vanha Havannaa koskaan blaadannu? Myyntiräppi kertoi sen sisältävän syyrialaista latakiaa, joka ymmärtääkseni poikkeaa kyproslaisesta lajitoveristaan kuin HK:n sininen falukorvista.

Nyt käryää Vanha Porvoo Tannerin kasissa. Suht tiukan enkku-/orientaalikuurin jälkeen tuntuu istuvan maisemaan erittäin mukavasti. Kissa tosin rupesi aivastelemaan, ja vaikuttaa muutenkin hieman kyrpiintyneen oloiselta. Eipä se hyvän päälle ymmärrä, sivistymätön luontokappale.


Oon mä tota tollasen 20g maistiaispussukan polttanu. Varsin jännää tupakkaa tuntuu olevan. Jotenkin oudon aromaattista, sitä kuitenkaan olematta. Sikarinlehti tuo mukaan kivaa rotevuutta pesällisen loppupuolella ja itse tykkään vetää savut ns "puoleen kurkkuun" nielemis elintä kiusatakseni. Tupakan eri osa-alueet on helppo erotella ko. blendistä varsin helposti, mikä ei jokaisen sekoituksen kohdalla aina päde..
Tarvinnee uppoutua kyseiseen ruohoon tarkemmin jahka toi puolisen kiloa on ensiksi polteltu alta pois, ellen ehdi hommaamaan (todennäköisesti seuraavana palkkapäivänä lähtee taas tilaus jonnekin päin maailmaa...) lisää polteltavaa sitä ennen...
Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

Mulla jatkui tuon uuden piipun sisäänpoltto operaatio. Pesässä kärysi tällä kertaa Sherlock Holmes. Oli mun mielestä ihan hyvän makuinen eikä kovin vahva, ehkä miedoimman makuinen tupakki niistä mitä olen polttanut (-Tietenkin noita överi imelän makuisia connoisseurs choicea ja Sweet Killarneytä jotka oli vieläkin miedomman makuisia.)

Vielä on testaamatta Irish Oak ja University Flake.

Pistin tossa puol tuntia sit 2 Fleikkiä kuivumaan, pari tuntia on varmaan sopiva aika. Kävin youtubessa kattomassa lataus ohjeen. Ei ole suuria odotuksia toivottavasti ei joudu kokoajan tohottamaan tulta pesään.

Pitää vuodenvaihteen jälkeen perehtyä STALON Tupakkeihin oikeen perusteellisesti  :)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: pertsa - marraskuu 19, 2009, 02:06:39 ap
Oon mä tota tollasen 20g maistiaispussukan polttanu.


Mistäs tuollaisia maistiaisia saapi? Töölöstä?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa