heinäkuu 05, 2024, 00:51:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Toinen siemenketjukirje

Aloittaja biblo, lokakuu 24, 2009, 23:20:56 ip

« edellinen - seuraava »

jeQQ

Jos tehtäisiin niin, että uudet tulijat pistää yhteystietonsa ja halukkuutensa biblolle ja vanhat, ketkä eivät mukaan tahdo, ilmaisee senkin biblolle. Biblo sitten värkkää uuden listan ja iskee nyssykän uudelleen kiertoon?

Miksaa

Sitä mieltä, että uusille X vkoa aikaa ilmoittautua(kunnes listan viimeinen saavutetaan), ja sitämukaa nykyisen listan hännille ja uus kierros putkeen...

Biblo voi kierroksen päätyttyä vaikka karsia/jakaa kirjeen...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Marcelo

BTW Biblolle suuri kiitos kirjeen organiseeraamisesta! Hienosti kulkee.

biblo

Uudet voi ohjeen mukaisesti laittaa tietonsa minulle.


Ihan samantien en kirjettä varmasti kiertoon saa mutta teen parhaani.
"Grow food, not lawns"

Filago

Lainaus käyttäjältä: biblo - helmikuu 05, 2010, 21:01:16 ip
Uudet voi ohjeen mukaisesti laittaa tietonsa minulle.


Ihan samantien en kirjettä varmasti kiertoon saa mutta teen parhaani.


No eihän se sulle varmaan edes saavu kuin tyyliin kuukauden kuluessa ;). Ei me odoteta mahdottomia. Ja kiitetään kauniisti, että jaksat taas organiseerata.

Filago
#163

biblo

No mitäpä sitä koti-isällä muutakaan kuin jakaa omaa jaloa harrastusiloa muillekin.
"Grow food, not lawns"

Rusakko

olihan sulla mun osoitetiedot sun muut, joskus kuukausi sitten kyselin kirjeestä yksityisviestillä? jos ei ole niin laitan heti miten tulemaan.

Minbaari

Mukana olen toisella kierroksellakin!
#816

Erkka

Ehdottaisin että toinen kierros järjestettäisiin maantieteelliseen järjestykseen, saattaisi nopeuttaa kirjeen kulkua?
"There was always a powerful comfort in knowing he was out there somewhere in the night, roaring drunk, guzzling high-octane whiskey and railing against a world amok with complacency and hypocrisy."

Kimppu

Hyvä ehdotus ainaki minusta tuo maantieteellinen järjestys. Paitsi silloin mie saan vissiin viimisenä... No eipä se haittaisikaan. :D Ei niitä tälle kaudelle kuiten ennää silloin kerkeä.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Erkka - helmikuu 06, 2010, 10:49:10 ap
Ehdottaisin että toinen kierros järjestettäisiin maantieteelliseen järjestykseen, saattaisi nopeuttaa kirjeen kulkua?

Ei nopeuta. Kirje kulkee pääasiallisesti postitse ja posti kulkee yhtä nopeasti oli väli 15km tai 500km.

biblo

Lainaus käyttäjältä: Rusakko - helmikuu 05, 2010, 21:35:24 ip
olihan sulla mun osoitetiedot sun muut, joskus kuukausi sitten kyselin kirjeestä yksityisviestillä? jos ei ole niin laitan heti miten tulemaan.


Pistä uudestaan varmuudeksi,aika sekaisin nyt kun yv:tä pukkaa joka suunnalta.



E:Jos jotain maantieteellisiä säätöjä toivotaan niin joku muu saa organisoida sitten.Kyllä minä nimiä jaksan kirjoittaa ja listata mutta en karttakirja kädessä.
"Grow food, not lawns"

Starwhite

Samalla paikkakunnalla asuvat voisivat tietysti kokoontua ja yhdessä käydä kirjeen sisällön läpi kerralla.

Filago

Lainaus käyttäjältä: Starwhite - helmikuu 06, 2010, 11:37:09 ap
Samalla paikkakunnalla asuvat voisivat tietysti kokoontua ja yhdessä käydä kirjeen sisällön läpi kerralla.


Jokainen ajaa bussilla paikkaan x, mukanaan koko oma siemenarkisto? ( Omani ei ole mikään pikkuinen laatikko, eikä ole monen muunkaan, veikkaisin...) Ja minigrippejä jne. Sillä eihän sitä voi etukäteen tietää mitä laittaa mukaan ennenkuin näkee mitä kirjeessä jo on, ja mistä pussit ovat tyhjenemässä. Ja kaikillehan sopii lähteä kotoa juuri sinä päivänä kun kirje saapuu. Eikä satu työvuorojakaan sovittuun aikaan. Ja bussimaksu tai bensat on ilo maksaa ennemmin kuin postimerkki? Ei kai se nk. nopeus voi olla niin kriittistä?

Vai perustuiko tämä siihen oletukseen, että me kaikki olemme naapureita kävelymatkan päässä toisistamme ja haluamme levitellä kaikki siemenemme jonnekin kirjaston pöydälle/kutsua koko paikkakunnan kaikki muut chiliharrastajat kotiimme? Kuultuamme juuri, että ne muut haluavat laillistaa heroiinin? ( hjuumorimerkki)

Filago, joka mieluummin sittenkin levittelee vain omia ja kirjeen siemeniä yhtä aikaa pöydälle
#163

jeQQ

Hyvinkäällä on ihan kaikki chilikasvattajat tervetulleita, multa saa siemeniä niin paljon kuin mulla on, ihan ilmaiseksi ja lupaan tarjota kahvitkin. ;) Pieni kaksio, paljon eläimiä ja chilit vessassa! Ja jos ei ole minigrippejä, niin multa saa suodatinpusseja, mihin ne voi säilöä väliaikaisesti. :D

Filago

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - helmikuu 06, 2010, 13:49:58 ip
Hyvinkäällä on ihan kaikki chilikasvattajat tervetulleita, multa saa siemeniä niin paljon kuin mulla on, ihan ilmaiseksi ja lupaan tarjota kahvitkin. ;) Pieni kaksio, paljon eläimiä ja chilit vessassa! Ja jos ei ole minigrippejä, niin multa saa suodatinpusseja, mihin ne voi säilöä väliaikaisesti. :D


No ei tässä siitä ole kyse, etteikö multakin saisi siemeniä vain pyytämällä, ja etteikö kylään voisi tulla. Myös eläinallergikot, meillä kun ei ole karvaeläimiä sattuneesta syystä.

Kyse oli siitä, että se on ihan tarpeeksi, että koittaa itse hoitaa sen kirjeen eteenpäin sinä päivänä kun se kotio tupsahtaa, kaiken työn ja perheenpidon ohella, ilman että tarvii vielä reissata jonnekin muualle sitä purkamaan/haalia väkeä oman kaaoksen keskelle ihmettelemään miksi keittiötä ei ole imuroitu yövuoroputken aikaan... Kun en usko, että se aikasäästö sittenkään olis kaiken sen hässäkän väärtiä. Tietenkin jos sattumalta on kaksi naapuria peräkkäin, niin mikäs sen fiksumpaa kuin yhdessä purkaa ja koota kirje.

Filago, jolta edelleen voi myös yv:llä pyytää kaikkea mitä päiväkirjan mukaan on joskus kasvanut ja hedelmää tuottanut
#163

jeQQ

Juu aivan. Lukasin taas vähän huolimattomasti tuon starin viestin.. :D

TunturiTiger

K.I.S.S. Keep it simpel stupid.

Jos kirje pyöris nyt ihan vaan ristiin rastiin ympäri kaunista kotimaatamme. Jokainen saa sen sitten vuorollaan kotiin ja saa rauhassa katsoa mitä ottaa ja mitä laittaa. Ensi kesäksi ei toiselta kierrokselta ehdi kasvattamaan juuri kukaan, mutta mihin tässä on kiire valmiissa maailmassa?

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 06, 2010, 15:17:30 ip
K.I.S.S. Keep it simpel stupid.

Jos kirje pyöris nyt ihan vaan ristiin rastiin ympäri kaunista kotimaatamme. Jokainen saa sen sitten vuorollaan kotiin ja saa rauhassa katsoa mitä ottaa ja mitä laittaa. Ensi kesäksi ei toiselta kierrokselta ehdi kasvattamaan juuri kukaan, mutta mihin tässä on kiire valmiissa maailmassa?


Kyllähän sitä ainakin listan ensimmäiset kerkiäisi! :) Ja tietenkin se on helpointa, että kirje kiertelee, lähinnä tarkoitin vaan että lähialueen kasvattajien kanssa olisi ihan mukava pitää pieniä vaihtotilaisuuksia!

Proudfoot

Miten nopeasti tämä pyörähtää käyntiin ja miten nopeasti kirje yleensä etenee? Tulipa mieleeni, että jos se tästä kohta lähtee liikenteeseen niin toivottavasti ei osu omalle kohdalle pääsiäisen jälkeen, koska olen silloin viikon reissussa...  ???