heinäkuu 01, 2024, 07:39:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

bluesman

 Johtaa varmaan siihen että Kiteellä avataan ensi syksynä chilituotemyymälä. Alkaa hiljalleen siltä vaikuttaa.

Revenant

Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 12, 2010, 22:29:51 ip
Johtaa varmaan siihen että Kiteellä avataan ensi syksynä chilituotemyymälä. Alkaa hiljalleen siltä vaikuttaa.

Odotan innolla!   :D
Enintään 300 merkkiä, jäljellä: 265

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 12, 2010, 22:29:51 ip
Johtaa varmaan siihen että Kiteellä avataan ensi syksynä chilituotemyymälä. Alkaa hiljalleen siltä vaikuttaa.
No se ois varmaan ihanne ammatti tällähetkellä, mutta tuskinpa näillä resursseilla onnistuu! Taikka elähän sano, vaikka tuonne puhoksen puutarhalle pistäisin kunnon plantaasin vielä joskus pystyyn, kun siellä on monta sataa metriä kasvihuonetta pystyssä, noh saahan sitä unelmoida! Just tässä oon käännytellyt taas yhden ukon lisää chiliuskoon.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

kuje

Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 11, 2010, 17:29:26 ip
C.praetermissum CGN22795 kypsyttelee podeja. Kujeelle lähti muutama näistä. Aikamoisen makuisia. Hilloa en tee.


No juu, ei voi maukkaaksi kuvailla.
Podi oli täynnä siemeniä ja vain vähän hedelmälihaa.
Polte oli jostain Aji Cristalin ja Lemon Dropin välistä.
Onneksi nyt on siemeniä ja kasvi on nätti. :)

jeQQ

Nyt ois muuten kypsä ja ihan sopivankokoinenkin aji amarillo! ;)


jeQQ

Toivotaan, että moisia löytyy sisältä. ;D

bluesman

 Congo on nyt sitten pätkitty. Tuli vajaa ämpärillinen podeja 1300g mutta 2/3 oli vihreitä.
Laitoin turveruukkuun mutta katsotaan nyt talvetanko vai en. Terveennäköinen kasvi muttei oikein bonchiksi minusta sopiva.
Jos oikein tarkkaan katsoo paljussa olevia merkintöjä niin viimeisin lannoitus/vedenvaihto on tehty 11.8. Loppuaika pelkällä vedellä.


bluesman

 Puolukat ovat tänä vuonna harvinaisen pahanmakuisia. CAP1491.



Baccoja ämpärissä. Osa on nahistunut jo puskassa kun ei isäntä ole kerinnyt poimia ajoissa talteen.





Viimeinen Congosatsi toistaiseksi.



C.chacoense CO1403 on siirretty mökin lämpimään. Kypsät podit alkoivat putoilla.


shp

Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 12, 2010, 21:04:15 ip
Pitäisköhän Congo säästää? Chilit eivät kuulemma tuota toisena tai kolmantena kautenaan kuin vähän ja pieniä podeja. Vaikea uskoa mutta kenties yleisesti on näin. Poikkeuksiakin pitää olla.

Mun kolmivuotias SYT tekee kyllä ihan samankokoista podia ko ekana vuonna, ehkä lukumäärällisesti vähemmän, tosin itse kasvikin on pienempi tällähetkellä, tidä sitten =P
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: shp - lokakuu 15, 2010, 13:54:46 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 12, 2010, 21:04:15 ip
Pitäisköhän Congo säästää? Chilit eivät kuulemma tuota toisena tai kolmantena kautenaan kuin vähän ja pieniä podeja. Vaikea uskoa mutta kenties yleisesti on näin. Poikkeuksiakin pitää olla.

Mun kolmivuotias SYT tekee kyllä ihan samankokoista podia ko ekana vuonna, ehkä lukumäärällisesti vähemmän, tosin itse kasvikin on pienempi tällähetkellä, tidä sitten =P


Kyllä mua syyhyttää vielä kokeilla josko ensinnäkin Congo selviäisi talvetuksesta ja katsoa mitä se sitten 3.kautena tuottaa. Jos jatkaisin ebbissä sisätiloissa ja natikat päällä niin epäilemättä alkaisi sama kasvu kuin viime kerralla. En haluaisi ihan vielä aloittaa kautta 2011. Vaimoakin pitää muistaa, oon ollut niin paljon chilien parissa että nolottaa.
Virittelen juuri piharakennuksen ns.vierashuonetta chilien talvetukseen. Vieraita on nukkunut huoneessa lähinnä Mr.Frost. Eli melko puhtaasti chilihommiin varattu tila. Ensi yöksi lupaa -3C, viime yönä kävi nollan vaiheilla, kasvarissa lämpö alimmillaan +4,5C.

bluesman

 Miten on mahdollista että jäljellä kasvarissa olevat lajikkeet ovat samoja kuin Jewellä? Campane l. Bishop´s crown, Turbo pube, Manzano rojo, Aji cristal...









Champion on levinnyt mutta podit pieniä.



Ihme että Bhut jolokia vielä kypsyttelee podejaan.



CGN22871. Viimevuodelta, katkaisukohta näkyy selvästi. Oli ulkona koko kesän. Kasvarin ulkopuolella näkyy harso jonka heitin päätyosaston ympärille pakkasta vastaan.



Pari yleiskuvaa. Loppu lähestyy vääjäämättä.




jewe

 :D heh heh, oletkos käynyt ottamassa kuvia mun huoneesta...ei vaiska podien määrästä kyllä huomaa että ollaan nurmijärvellä eikä littoisissa, joo jännää että on samoja lajeja.

shp

Eihän sitä congoa tarvii täysillä kasvattaa koko talvea, laittaa vaan jonkun pienen lampun alle =)

"Loppu häämöttää" = kasveja yhtä paljon ko mulla ollu koko kautena..
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: shp - lokakuu 16, 2010, 00:44:39 ap
Eihän sitä congoa tarvii täysillä kasvattaa koko talvea, laittaa vaan jonkun pienen lampun alle =)

"Loppu häämöttää" = kasveja yhtä paljon ko mulla ollu koko kautena..


Niin ja sakset on keksitty, aina voi latvoa ja karsia.
Kyllä sulla käyttämääsi tilaan nähden tuli hulppea sato, ei se kasvien määrä vaan hoitotaito.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: kuje - lokakuu 12, 2010, 22:38:33 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - lokakuu 11, 2010, 17:29:26 ip
C.praetermissum CGN22795 kypsyttelee podeja. Kujeelle lähti muutama näistä. Aikamoisen makuisia. Hilloa en tee.


No juu, ei voi maukkaaksi kuvailla.
Podi oli täynnä siemeniä ja vain vähän hedelmälihaa.
Polte oli jostain Aji Cristalin ja Lemon Dropin välistä.
Onneksi nyt on siemeniä ja kasvi on nätti. :)


Pizzan päällä ja jauheena praetermissumit yleensä toimivat hienosti, sellaisenaan eivät oikein makunsa puolesta yleensä toimi. Tosin jos jauhetta haluaa, niin pitäisi saada satoakin reilusti ja siihen tarvitaan jo melko jättimäinen kasvi.

bluesman

 Tässä olis suht kookas C.praetermissum, CAP1144, ebbissä. Championin ja kaikki muutkin on perattu niin erottuu paremmin. Kasvissa on paljon podeja vaan ei yhtään kypsää ja ens yön jälkeen ei varmaan tulekaan.



Ulupica large on takaosassa ebbissä ainoana kasvina. Ruukkukasvit siirrän piharakennukseen tai kompostiin. Ulupicassa on jonkinverran podeja ja toivoa sopii että kestäis pari yötä niin viikon alusta vähän lämpenee. Sais kolmannen kypsän podin.



Championin raahasin kokonaisena ulos, pieniä podeja, raakoja ja vähän. Olis ehkä pitänyt karsia ja lannoittaa pikkuisen.



Ja varmasti tasan viimeinen skorppari puskasta kerättynä. Tänään suoritetun loppukeruun kunniaksi poskeen vaan.



Ja jo perinteeksi muodostunut (?) Turunpuolesta alkunsa saanut arvailukilpailu; paljonko Bluesfarmilla on punniten kerätty chilejä? Mukaan ei kuulu ennen vaakaa kerätyt ja Keravalla olevat chilit.
Sovitaan vastausaika huomenaamuun sunnuntaina klo 8.00 jolloin julistetaan voittaja joka saa chilipitoisen palkinnon (sisältää mm. savunagaa ja muita savuchilejä). Kannattaa arvata. Helppo nakki kun jo Congon tuotto tiedetään.

Toni.A

Avataan kilpailu ja heitetään ihan lonkalta 134.5 kg.  ::)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

ARvngr

Sisältänee myös ulkochilit? 100kg

Julli-