tammikuu 11, 2025, 06:51:27 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Rankkapanda - heinäkuu 05, 2010, 22:17:22 ip
Tuli tylsyyksissäni farmilla käytyä ja maistoin Aji Citoa muistaakseni. Bluesmanin sanoilla ei ole habaneron tasoinen. Paskanmarjat! Litra jogurttia lähti alta aikayksikön naamariin ja polte sen kuin jatkui vielä kun jogurtti loppui jo. No aina oppii uutta, en ihmettele yhtään jos tuo on tulisimmaksi titulaarettu bacatum.

Mutta eikös kuitenkin ollut hyvä että vatsa rupes toimimaan.

JeQQ:lle; tarkoitus olis pitää paikallisosaston kokous täällä farmilla heinäkuun lopulla. Panda lähtee Jaappaniin olikose elokuun alussa? Vois torstai-perjantai-lauantai 29.7-30.7 päiviä ajatella jos olis hyvä keli. Sateella oltais kasvarissa pelkkää chiliä ravintona. Räyhä kanssa tervetuloa mukaan niin olis useampi kokki. Silleen tulee kuulemma parempi soppa. Ilmoitelkaa hilipäät osallistumishalukkutenne ja mahd.sopivin päivä. Tarjolla chilejä, chilejä ja jälkkäriksi chilejä.

Rankkapanda

Maha rupes toimimaan, eikä vieläkään ole lakannut toimimasta. Meikä tosiaan hipsii nipponiin 30.7. eli ennen sitä pitäis omalta puoleltani tapahtua miittailun.

Jiri

No, olisko se sitten 29.7? Mulle kyllä tosin käy nuo kaikki, kun vaan ajoissa tietää :-)
http://jirin.hommat.info | cl @ IRCnet

jeQQ

Huonolla tuurilla mä olen just tuona viikonloppuna Vaasassa, noh koitetaan kuitenkin eksyä mukaan. ;)

MikaK

29.7 torstai toimii mainiosti. Mites Iron Chef-henkinen kisa Panda vs. Räyhis ja illan raaka-aineena chili. Raati sitten arvostelee kuka on kovin chilikokki?  ::)

Panda, mä olen kovasti pettynyt suhun Aji Cito ja litra jugurttia. Mä luulin että sä syöt chiliä etkä retiisejä. Ellei sitten isäntä antanut jotain ihan muuta "Joo, on tää Aji Cito. Vähän vaan punaisempi ja pyöreämpi." Itse olin aika pettynyt Citoon, kun odotin suuria maulta. Olihan siinä jonkinlaista poltettakin, mutta enempi löyty Tobagosta, missä oli myös mainio maku. Tobago toimi hyvin myös margariinin sekaan silputtuna ja leivän päällä.

Rankkapanda

Olen tobagonkin syönyt ja se ei ollut mitään tuohon verrattuna. On vissiin melkoisia eroja yksilöissä.

MrFrost

Perjantaina mulla on töitä 18 asti. Lauantai ois vapaa...

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

RikuS

Mä voisin kans tulla piipahtamaan pitkästä aikaan, näkis muitakin chilipäitä :D Heinäkuun lopussa oon kyllä duunissa, viikonloput oon vapailla. Mut kyllä viikollakin onnistuu tietyn ajan puitteissa..

MadDog

heinäkuu 07, 2010, 22:30:22 ip #908 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 07, 2010, 22:33:29 ip käyttäjältä MadDog
Kyllähän tuo miitti kiinnostaisi meikäläistäkin ja näkisi samalla Bluesmanin viritykset jos vielä mukaan mahtuu? Mulle kävisi paremmin pe tai la.

MikaK

Eilen jubasin Bluesmanin kanssa, kun oli pohjoiseen matkalla ja torstai olisi hyvä miittipäivä, kun Pandakin on lähdössä perjantaina reissuun. Viikonloppuna ehken tulossa muita vieraita. Lomailijat voi tunkee paikalle aiemmin ja työntekijät sitten oman aikataulun mukaan. Bluesman on muutaman päivän verkon ulkopuolella, joten häneltä ei ole hetkeen tulossa päivitystä/kommenttia suunnitelmiin.

shp

kaik soppii, ja ehdottomasti mukana!
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

jeQQ

Töitä torstaina, ei onnaa.. :)

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

bluesman

Terveisiä Norjasta. Jäämerellä T-paitasillaan on aika hyvin. 45kg kalafileitä pakkaseen, riittäneevät hetkeksi.
Ja takaisin chilien pariin. Sähkökatkos oli tehnyt jonkin häiriön poissaollessani (tietenkin just silloin) ja rouva hikoili yhden kesäpäivän jotta sai nuupahtaneet kasvit virkoamaan. Kasvariin mennessäni oli lorina mahtava kun 32 ebbiä olivat koko ajan olleet pumput päällä 2vrk putkeen. Kasveilla ei onneksi mitään hätää.
Ja eikun taas keräämään satoa, Congo on taas samannäköinen kun lähtiessäni reissuun.

Ja podeja 273kpl, paino 1544g
Brown haba 109kpl, paino 862g.
Joitain mittauksiakin piti suorittaa, jäi kalastus päälle.

Brown habanero l. chocolate habanero.

Caribbean red on kohta korjuuvuorossa.

Trinidad baum. Pepperkingiltä joku outo lajike, en oo löytänyt muualta tietoa lajikkeesta.

Camerunista meni podien painosta oksa poikki mutta rautalanka auttaa.

Leek, Aji rojo ja Poblano menossa grilliin. Täytetään ensin tuorejuustosipulipersiljalla.

Aji rojo                                                                                    Aji cito ja Aji verde                                                       Goats weed

Rocoto grande alkaa hiljalleen kypsyä.

Siivosin piuhahässään ja heitin bubblerit paria lukuunottamatta ulos. Helpompi olla kompastumatta.

Toiselta kantilta sisältä;

7pot kypsyy kohta korjuukypsäksi.

Ja sama virhe kuin edellisellä kaudella, ei raatsi vesuria käyttää.

papereeka88

On kyllä ihan tajuttoman upeen näköstä :D Ei voi kun mykistyin ihailla...saataisiinko tästä uusi aji inferno tai fatalii?
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

bluesman

Lainaus käyttäjältä: papereeka88 - heinäkuu 12, 2010, 22:46:02 ip
On kyllä ihan tajuttoman upeen näköstä :D Ei voi kun mykistyin ihailla...saataisiinko tästä uusi aji inferno tai fatalii?

Ei ole ketään joka sopisi Fataliiksi Fataliin paikalle. Samoin Infernon, olen vaan osannut ottaa valokuvat silleen että näyttää hienolta. Kuka tahansa saa ebbillä ja kasvarilla saman tuloksen jos vaivautuu paneutumaan asiaan.

Kimppu

heinäkuu 12, 2010, 23:54:46 ip #916 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 12, 2010, 23:56:47 ip käyttäjältä Kimppu
Onkos C. sp Cap 1491 millaisessa tilanteessa nyt, onko satoa tullut? Mikäli siemeniäkin tuloo, voisin olla kiinnostunu..  :)
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Kimppu - heinäkuu 12, 2010, 23:54:46 ip
Onkos C. sp Cap 1491 millaisessa tilanteessa nyt, onko satoa tullut? Mikäli siemeniäkin tuloo, voisin olla kiinnostunu..  :)

Ovat podit kypsymässä kahdessa kasvissa mutten tiedä milloin ovat kypsiä. Eivät varmaan ihan vielä. Puolentusinaa pistokasta näyttäis juurtuneen. Käviskös pistokas? Muutama on jo varattu mutten itse aio pitää yhtään kun on 3 täyskokoista yksilöä.

PP

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 12, 2010, 22:58:09 ip
Lainaus käyttäjältä: papereeka88 - heinäkuu 12, 2010, 22:46:02 ip

Ei ole ketään joka sopisi Fataliiksi Fataliin paikalle. Samoin Infernon, olen vaan osannut ottaa valokuvat silleen että näyttää hienolta. Kuka tahansa saa ebbillä ja kasvarilla saman tuloksen jos vaivautuu paneutumaan asiaan.

Tuo on kyllä aika lailla totta. Mulla ei ole läheskään sama tulos, mutta kasvarilla ja ebbeillä saa kuitenkin aikaan melkoisen kasvun. Kuvassa kasvarin muoveista ei näe höyryn takia kunnolla läpi, mutta kasvu on mahtavaa. Oikean puolen ebbi-kasvit on olleet ebbissä vain seitsemän viikkoa ja kituuttivat sitä ennen villakuutioissa passiivikastelulla. Päiväkirjasta löytyy enemmän kuvia.

Hegu

missä päin norjaa kävit? ja tietysti mitä kävit kalastamassa? Itse olen lähdössä norjaan varmaan elo - syyskuussa. Viime vuonna oltiin kautokeinon tienoilla harjuksia ja muita kaloja narraamassa.