tammikuu 10, 2025, 23:05:40 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Bluesmanin kausi 2010

Aloittaja bluesman, marraskuu 28, 2009, 00:00:59 ap

« edellinen - seuraava »

bluesman

Lainaus käyttäjältä: tulimies - elokuu 08, 2010, 17:11:39 ip
Toki tietty muutaman bodinkin vois ostaa matkaan jos irtoo :)

En voi myydä, menee kilpailulisenssi. Ja ilmaiseksi en anna. On senverran duunia kiinni joka podissa.

tulimies

Juu ymmärrän tilanteen. Mitens niitä pistiksiä ? toki vois tulla vaan ihailemaankin :)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: tulimies - elokuu 08, 2010, 17:22:56 ip
Juu ymmärrän tilanteen. Mitens niitä pistiksiä ? toki vois tulla vaan ihailemaankin :)

Kaikki postitetaan huomenna niille joille oon jo kuukausi sitten luvannut. En kertakaikkiaan ehdi/jaksa/viitsi enää pistokkaiden kanssa häärätä. CAP1491 saa olla rauhassa ja valmistautua talvetukseen, ei leikellä.
Sullahan pitäis jo olla kookkaita taimia vaikka kuinka paljon. Eikö ne riitä? Enemmän lajikkeita sulla on kuin mulla.

tulimies

Joo onhan noita tossa juu :) toi CAP1491 ois kiinnostanut mut pitää katella sit vaikka myöhemmin uudestaan jos natsaa sillon

omarosa

Joo yhden podin kun sais rocotoa ja ... , voisin tulla käymään , saat kilpailla mun lisenssillä kun en itse ole vielä ekaa kypsää podia saanut kasvatettua ja chilimaailman siemenillä vaikutti olevan aika  heikot eväät kasvuun , eihän kasvattajassa mitään vikvikvikaa kaa oo oo.
Nyt tekis mieli heittää hyvin kasvaneen podin kaikki siemenet multaan ja rankata sitten reilusti tilan puutteen tai lamppu tehon vajauksen edessä.
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

MrFrost

Hyvin tulee satoa, toveri! :)

Itte oottelen et kypsys noi kaks turbo pubea ja nagat, niin pääsis miettiin mitä säilykkeitä tekis...

Atamonia ja pari etikkapulloa tuli ostettua, jos jouluks pistäs vaikka nagavalkosibaleita tulemaan...

Tolla mun satomäärällä ei hirveesti tehdä mtn, taidan Penalle pistää tilauksen, kun käydään Salossa tossa parin viikon päästä
joka tapauksessa, kun lähetään PÅF-openiin, porukoilla yötä ja sit aamulla turkuun lautalle.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Toni.A

Joo, ei voi muuta, kuin ällistellä taas yhden kerran. Kyllä täälläkin olisi toiveita kunnon sadosta, kun kaikki jotka vähänkin tietää, että kasvatan chiliä, niin maistiaista pitäisi olla antamassa. Tyhjästä on vähän paha nyhjäistä, jää muuten itse ilman!  ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

bluesman

Kerättyjen rocotojen joukossa oli ylikypsä Rocoto Peru Bitdumi joka löi ällikällä. Aivan kuten Herra47 farmibileissä kertoi, kun rocoto on pehmeä antaa sen vielä olla jonkin aikaa puskassa niin maku paranee. Niin tapahtuikin. Kovemmat rocotot eivät olleet läheskään yhtä hyvänmakuisia kuin tämä ylikypsä. Enpä hosukkaan sadonkorjuun kanssa vaan annan putoilla itsestään. Kori vaan joka puskan alle niin saa valmista hilloa. Kiitos neuvosta!

Herra 47

Taisi olla makean maukas :) ja sopiva tulisuus (tulisuus tutkitusti tippuu kypsymisen edetessä. tietyssä vaiheessa kypsänä maksimi jonka jälkeen tulisuus vähenee ja makeus lisääntyy) sama baccalla kypsä mutta ei ihan tarpeeksi maistuu mielestäni "saippualle" kypsyessään se mikä aiheutaa tuon maun muuttuu kai sokeriksi jolloin maku on parhaimmillaan
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

shp

Taisin herättää herran aamuyöstä? Pahoitteluni =)
Täällä meillä oli senverta kova myräkkä että oli oksa lentänyt kasvihuoneen kyljestä läpi, toivottavasti siellä on kaikki vielä ehjänä.
Taisin lupautua auttamaan sadonkorjuussa/käsittelyssä (ja samalla keräämään siemeniä siemenpankkiin =), eli jos tarvitset käsiparia, niin tulen mielelläni, eikä minulle edes tarvitse syöttää niitä helvetin tulisia hilejä!
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - elokuu 09, 2010, 01:55:24 ap
Taisi olla makean maukas :) ja sopiva tulisuus (tulisuus tutkitusti tippuu kypsymisen edetessä. tietyssä vaiheessa kypsänä maksimi jonka jälkeen tulisuus vähenee ja makeus lisääntyy) sama baccalla kypsä mutta ei ihan tarpeeksi maistuu mielestäni "saippualle" kypsyessään se mikä aiheutaa tuon maun muuttuu kai sokeriksi jolloin maku on parhaimmillaan

Tässä tapauksessa kaikki oli kohdallaan. Tulisuus, maku, makeus. Perfect! Osais vaan arvioida tuon poimintahetken, ei ainakaan vielä jos on kovahko, mieluummin pehmennyt. Mätä on makeeta, banaanikin tummuessaan pilkulliseksi on vasta makea. Ei oo vaan oikein tulisuutta.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: shp - elokuu 09, 2010, 05:30:56 ap
Taisin herättää herran aamuyöstä? Pahoitteluni =)
Täällä meillä oli senverta kova myräkkä että oli oksa lentänyt kasvihuoneen kyljestä läpi, toivottavasti siellä on kaikki vielä ehjänä.
Taisin lupautua auttamaan sadonkorjuussa/käsittelyssä (ja samalla keräämään siemeniä siemenpankkiin =), eli jos tarvitset käsiparia, niin tulen mielelläni, eikä minulle edes tarvitse syöttää niitä helvetin tulisia hilejä!

Täytyy mennä ns. oikeisiin töihin vähäksi aikaa. Ihan ok kun ilmoitit sähkökatkoksesta. Täällä ei ruukkujen sinkoilun lisäksi mitään vahinkoa.
Ilmoittelen jos tarviin jeesiapua.

jewe

Lainaus käyttäjältä: bluesman - elokuu 09, 2010, 00:02:33 ap
Kerättyjen rocotojen joukossa oli ylikypsä Rocoto Peru Bitdumi joka löi ällikällä. Aivan kuten Herra47 farmibileissä kertoi, kun rocoto on pehmeä antaa sen vielä olla jonkin aikaa puskassa niin maku paranee. Niin tapahtuikin. Kovemmat rocotot eivät olleet läheskään yhtä hyvänmakuisia kuin tämä ylikypsä. Enpä hosukkaan sadonkorjuun kanssa vaan annan putoilla itsestään. Kori vaan joka puskan alle niin saa valmista hilloa. Kiitos neuvosta!

Samalla tavalla ajattelin menetellä nyt noitten Manzanojen kanssa eli antaa kypsyä vaan ja tuon tiedon sain myös bileissä Herra47:ltä. Ompahan sitten siemenetkin varmaan kypsiä.

Toni.A

Käytäiskö kauppaa noista pubescensien siemenistä, jos laittaisin sulle vähän tilillesi postikuluista ja vaivannäöstä? ::)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - elokuu 09, 2010, 10:00:44 ap
Käytäiskö kauppaa noista pubescensien siemenistä, jos laittaisin sulle vähän tilillesi postikuluista ja vaivannäöstä? ::)

Lähtiskö siitä että olis vaikka euron kappale? Hyvä bisnes mutta kauppa ei taitais oikein käydä.
Lajikepuhtaus on sitten niin ja näin. Mulla kasvoivat kaikki rocotot vierekkäin ja kimalaisia pörräsi kukasta kukkaan. Laitan sulle jossain vaiheessa satsin mutta varmaan käy niinkuin tuli Pepperkingin siemenistä; joka toinen oli eri lajiketta mitä piti olla. Vaan onko tuolla nyt niin väliä jos hyvältä maistuu ja loppujenlopuksi sekoitetaan sooseissa tai savussa jokatapauksessa sekaisin. Vatsassa viimeistään.

bluesman

Näin väsätään Peruvian white salsa:

Sipulin jätin pois, ananasta tilalle (ei ekassa kuvassa),soseutui paremmin.

pH laski alle neljän mutten jaksanut pidellä kameraa kauempaa. Säilyvyys taattu ellei syö ennenkuin pilaantuu.

jewe

Eli varmaan sama salsaohje jonka pistit mulle yksärillä. Kokeilen itse samaa rojolla varmaan ens viikolla.

Toni.A

Vahvaakin tuntui olevan. Äänestä päätellen! ;D

jeQQ

Kohta pitää tehä oma peruvian salsa myöskin, eihän noille mitään muuta käytännön käyttöä oikein ole..

bluesman

elokuu 09, 2010, 17:54:51 ip #1019 Viimeisin muokkaus: elokuu 09, 2010, 19:36:36 ip käyttäjältä bluesman
Lainaus käyttäjältä: jeQQ - elokuu 09, 2010, 16:14:50 ip
Kohta pitää tehä oma peruvian salsa myöskin, eihän noille mitään muuta käytännön käyttöä oikein ole..

Voihan niitä piilottaa salaatin sekaan vaaleita kun ovat. Kiva seurata kylävieraiden reaktioita rusautettuaan podinpalasta muun salaatin seassa.
Kyllä siinä aivan oma makunsa on ja salsasekoituksissa passeli lisä. Keräsin ebbiyksilöstä reilun litran podeja, 3/4 on vielä puskassa. Ei se nyt minusta niin hirveän huono tuotto ole. Kun siemenetkin ovat suht pieniä niin perkuuseen riittää kannan poisto. Käy nopsaan.