Macex ja Kausi 2011 Täysi tohina käynnissä!

Aloittaja Macex, syyskuu 04, 2010, 19:37:34 ip

« edellinen - seuraava »

THä

Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 08, 2011, 11:18:19 ap
Ideaa oon jo pyörittänyt Bonchista, että jos ostaisin jossain vaiheessa Bonsaikipon ja jostain muovisen pääkallon ja ujuttaisin Bonchin juuret menemään kallosta läpi, esim silmästä, nenästä tai suusta. Ideana saada näyttämään se siltä, että epäonninen veijari on syönyt palon ja kuollut siihen, jonka jälkeen siemenet ovat alkaneet kasvaa ruumiin sisällä :) Jotenkin sopisi tähän helvetillisen tuliseen meininkiin, mitä chilien parissa on havaittavissa :)

Mulla on jo odottelemassa sellaisia about vaaksan mittaisia muoviluurankoja. Ajattelin lyödä nuo siten multiin, että pää, jalat ja kädet tulee pinnalle ja tosiaan se chili mahan kohdalle kasvamaan  ;) Eipä jää epäselväksi minkälaisia kasveja tutut ja sukulaiset saa  ;D

Macex

Lainaus käyttäjältä: THä - helmikuu 22, 2011, 18:20:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 08, 2011, 11:18:19 ap
Ideaa oon jo pyörittänyt Bonchista, että jos ostaisin jossain vaiheessa Bonsaikipon ja jostain muovisen pääkallon ja ujuttaisin Bonchin juuret menemään kallosta läpi, esim silmästä, nenästä tai suusta. Ideana saada näyttämään se siltä, että epäonninen veijari on syönyt palon ja kuollut siihen, jonka jälkeen siemenet ovat alkaneet kasvaa ruumiin sisällä :) Jotenkin sopisi tähän helvetillisen tuliseen meininkiin, mitä chilien parissa on havaittavissa :)

Mulla on jo odottelemassa sellaisia about vaaksan mittaisia muoviluurankoja. Ajattelin lyödä nuo siten multiin, että pää, jalat ja kädet tulee pinnalle ja tosiaan se chili mahan kohdalle kasvamaan  ;) Eipä jää epäselväksi minkälaisia kasveja tutut ja sukulaiset saa  ;D
Kyllä tuollaisella dekoreerauksella hyvin selväksi tulee  ;D Yleensähän noi bonsait on sellaisia hempeitä ja mieltä rauhoittan näköisiä, mutta meidän chilimiesten/naisten bonchit on vähän omaa sarjaansa :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

THä

Mun hempeää mieltä rauhoittaa ehkä sitten vähän eri asiat  ;D Etenkin pienen hämmennyksen aiheuttaminen, mikä sen hienompaa kun vähän ravistella tylsiä ihmisiä.

kuje

Kyllä toi Champion teki ihan hyvin satoa viime kesänä.
Olivat hyvän makuisia ja osassa oli poltetta, osassa taas ei.

Macex

Lainaus käyttäjältä: kuje - helmikuu 23, 2011, 23:22:52 ip
Kyllä toi Champion teki ihan hyvin satoa viime kesänä.
Olivat hyvän makuisia ja osassa oli poltetta, osassa taas ei.
Pienessä ruukussahan tuo vielä ja pieni kasvina muutenkin, että kunhan vielä kasvaa, niin satoakin tekee innokkaammin. Yhden oranssin tänään maistoin ja tulisuutta ei ollut, mutta makeutta kylläkin  ;)

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Jou dude! Joko aurinko tekee ihmeitä?? Kuvia??  ;D

Macex

Kyllähän se näyttäis tekevän ihemitä :D

Lemon Droppi kukkii ja tuottaa pirusti podia ja Caribbean Redit alkaneet kukkia. Orange Habsussa 5-6Podia ja varmaan kun nuo on kypsyttänyt, niin lisää odotettavissa.

Kuvia vois nakata tossa perjantaina, kun kerkee paremmin sillon värkätä.

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Macex - maaliskuu 16, 2011, 15:47:20 ip
Kyllähän se näyttäis tekevän ihemitä :D

Lemon Droppi kukkii ja tuottaa pirusti podia ja Caribbean Redit alkaneet kukkia. Orange Habsussa 5-6Podia ja varmaan kun nuo on kypsyttänyt, niin lisää odotettavissa.

Kuvia vois nakata tossa perjantaina, kun kerkee paremmin sillon värkätä.

Oujee! Sound's nice! Itellä Lemon Drop myös alkoi podeja vääntämään ja kukkia on tolkuton määrä... :) Kuvia odotellessa... :P

Macex

Jä nyt sitten sitä luvattua päivitystä, lisään kuvia satunnaisessa järjestyksessä :)

En laittanut kaikkia kuvia mitä olisin voinut, niin loput kuvat löytyy mun Picasa albumista, mihinkä pääsee TÄÄLTÄ

Koko lössi kuvattuna. Tää kuva on otettu sen jälkeen, kun vaihdoin tän vuotisiin 4L potat.

Lähikuvaa Bolivian Rainbowin podeista, hyvää värihajontaa podeissa :)

Kuvasin ensinmäisiä Lemon Dropin podeja, näköjään vieressä olevasta kukasta tulloo jo lisää :D

Tää on viikko sen jälkeen kuvattu, kuin edellinen, mutta ei sama podi. Hyvän näköisiä podeja tulossa :)

Tälläinen profiilikuva Lemon Dropista. On se rehevä omasta mielestä. Tuentaa ei vielä oo tarvinnu, mutta pitää heittää pari stidiä pystyyn, kun rupeaa siltä näyttämään ja podit painamaan :)

Caribbean Red Habanero profiilikuva. Kyseinen veijari haarautuu todella alhaalta kolmeen pääoksaan. Tämä sen takia, että latvoin 4 lehtiparin jälkeen.

Orange Habanero. Aikas tukeva runko tuohonkin tullut. Toisessa kuvassa näkyy 4kpl podeja, yhteensä tuolla roikkuu jotain 8kpl noita veijareita. Kolmannessa kuvassa näkyykin jotain, mitä on tässä jo odoteltu, että kypsymisen alku!

Neidot halus, että otetaan kuvaus teemaksi suihkukuvat, niin järjestin suihkukuvaukset sitten.

Vielä yks kuva Lemonista :) kukkii kivasti.

Pistokkaana tullut Champion. Neljä podia se on jo tuottanut ja nyt on lähtenyt tuottamaan uusia lehtiä ja rehevöitymään. Vähän tuo yks oksa lähtenyt keulimaan, mutta ehkäpä siitä vois ottaa pistokkaan, mutta siellä on kukka, niin ei viitsi vielä.

Eli tälläistä tänään, eipä tässä sen enempää oo sanomista. Vähän ehkä nuo veijarit v-tuuntuivat ruukunvaihdosta, kun parissa on lehtiä lähtenyt ja menettäneet väriä lehdistä, mutta nyt jo 1.5vk aikaa ruukunvaihdosta ja näyttäis tilanne tasoittuneen. :) Mutta tästä on hyvä jatkaa!

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Damn! Kasvit kasvanu komeesti! Minkä ikäinen toi sun Lemon Drop on? Terveen näkösiä kasveja ennenkaikkea...! Hyvä sato varmasti tulossa kesäks...Good job!  8)

Macex

Lokakuussa on idätetty Orange Habanero ja muut parisen kuukautta jäljessä, että onhan noilla jo ikää, mutta ei paljoa :) Kesällä heitän noi kaikki 10L ämpäreihin ja pihalle :)

2013
Kuiva ja Naseva.

Macex

Päivittelenkin tässä nyt heti eilisen päivityksen perään, kun huomasin kammotuksia kasveissani!!!

Eilen näin, että yhden Orange Habaneron nurkka oli vähän muuttanut itseään Oranssin suuntaan, todella pienesti. Tänään kun tein normaalia tilannetarkastusta, niin iski tälläinen eteen!!!

Eli eilen oli vain yhdessä podissa pienesti väriä ja nyt on 2 melkein muuttuneet jo oranssiksi.

Ja sitten suurin järkytys!

Eli yksi podi, oletettavasti eilen pienesti väriä saanut, on nyt kokonaan oranssi! Ei heeelv, sitähän joutuu kohta syömään näitä :D

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Hahaha! Sääliks käy, kun noita pääset popsimaan! Onnittelut! Itse innolla odotan, että oma habsu alkais hedelmää tekemään..kukatkin vaan putoilee vielä omsata..:( Mut kai sä kokonaisen vedät heti ekana tauluun? Tai vähintäänki puolikas! ;D

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 20, 2011, 18:31:41 ip
Hahaha! Sääliks käy, kun noita pääset popsimaan! Onnittelut! Itse innolla odotan, että oma habsu alkais hedelmää tekemään..kukatkin vaan putoilee vielä omsata..:( Mut kai sä kokonaisen vedät heti ekana tauluun? Tai vähintäänki puolikas! ;D
Ekat kukathan väistämättä tippuu, ainakin mulla, mutta kyllä sieltä sitten niitä pysyviäkin tuli ja pari pölyttyikin :) Kyllä tarkotus olis vetää kokonainen naamariin ja jättää kaikki helpotukset (maidot&jugurtit yms) pois ja kestää :D Mietin, että pitäiskö moinen vielä kenties videokuvata? :D

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Macex - maaliskuu 20, 2011, 19:34:56 ip
Ekat kukathan väistämättä tippuu, ainakin mulla, mutta kyllä sieltä sitten niitä pysyviäkin tuli ja pari pölyttyikin :) Kyllä tarkotus olis vetää kokonainen naamariin ja jättää kaikki helpotukset (maidot&jugurtit yms) pois ja kestää :D Mietin, että pitäiskö moinen vielä kenties videokuvata? :D

Jeps...eiköhän se mullakin ala hetelmää tekemään kunhan vähän kasvaa. Ja ei tosiaan mitään helpotuksia..kokonainen tauluun ja sit ihmetellään! Se on aika puhdistavaa kyllä.. =P Ja kyyyl se videoida kannattaa..ilmeitä on ihan hauskoja kattoa jälkeenpäin..  ;D Itse kuvasin kun söin puolikkaan punaisen habaneron.. tullu vähän jälkeenpäin naurettua. Noh...satoa odotellessa! :D

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 20, 2011, 20:36:26 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - maaliskuu 20, 2011, 19:34:56 ip

Jeps...eiköhän se mullakin ala hetelmää tekemään kunhan vähän kasvaa. Ja ei tosiaan mitään helpotuksia..kokonainen tauluun ja sit ihmetellään! Se on aika puhdistavaa kyllä.. =P Ja kyyyl se videoida kannattaa..ilmeitä on ihan hauskoja kattoa jälkeenpäin..  ;D Itse kuvasin kun söin puolikkaan punaisen habaneron.. tullu vähän jälkeenpäin naurettua. Noh...satoa odotellessa! :D
Eipä tuo Orange Habanero sillai pelota ollenkaan, mutta odotellaas noita Caribbean Redejä tai sitten kun vielä laitan, niin noita Trinidad Scorpion Morouga Blendejä :D

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Ai ei orange Habsu pelota? No hullu oot! ;D Mua ainakin jo se hieman jännittää. Sit itelläki ois toi Bhut Jolokia ja Naga jotka jännittää vähän vielä enemmän... Argh! Ja on vähän kaikkee muutakin pelottavaa tiedossa.. :D

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 20, 2011, 23:44:23 ip
Ai ei orange Habsu pelota? No hullu oot! ;D Mua ainakin jo se hieman jännittää. Sit itelläki ois toi Bhut Jolokia ja Naga jotka jännittää vähän vielä enemmän... Argh! Ja on vähän kaikkee muutakin pelottavaa tiedossa.. :D
Tapana sanoa, että ei saa pelätä semmoista, mistä ei tiedä mitään :D Ei hirveän hyvä motto, mutta tsilien kanssa toimii kivasti :)

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Hehe...no joo! Ihan hyvä mottohan se! ;D Kusessa oot silti, kun tollasen mollukan tauluun vedät! :D

Mr_Green_

Ja sun Lemon Drop on vielä niin nuori, että sitä on vaikeempi muokata minkään näköiseksi. Juuri saman näköinen munkin LD oli nuorena...nythän mä oon karsinut kaikki alaoksat pois ja tehnyt siitä enemmän puun näköisen. Ja yksi kesä tuulisella paikalla parvekkeella teki kyl tehtävänsä...! ;)