tammikuu 10, 2025, 11:32:27 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Scotch Bonnetin kausi 2011 (toinen kausi)

Aloittaja Scotch Bonnet, lokakuu 09, 2010, 21:31:08 ip

« edellinen - seuraava »

Scotch Bonnet

marraskuu 20, 2010, 16:51:43 ip #20 Viimeisin muokkaus: marraskuu 20, 2010, 16:55:42 ip käyttäjältä Scotch Bonnet
Ajattelin hankkia Pubensseja ja fruttenseja itselläni on vain canario.
Niin toivoisin jos voisitte mahdollisiman nopeasti kirjoittaa mitkä olisi hyviä.

Scotch Bonnet

Scotch Bonnet

helmikuu 23, 2011, 21:04:04 ip #23 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 02, 2011, 14:14:48 ip käyttäjältä Scotch Bonnet

Tänään maistoin ensimmäistä kertaa Kaleidoskop (c.baccatum) chiliä tässä arvostelu

Tuoksu:taas perinteinen kissankusen haju, mutta selvästi miedompi kuin aji cristallissa.

Rakenne:Kiinteä ja rapsakka, Hyvä rakenne.

Maku:Paprikamainen, kirpeä, mutta selvästi makeampi kuin aji cristal.

Tulisuus:tuleton

Scotch Bonnet

Tänään sitten kypsyi pimiento de padron(C.annum) podi

ja siitäkin arvostelu

Tuoksu:tavallinen paprikan haju, ei kissakusen

Rakenne:kiinteä, rapsakka hyvä rakenne

Maku:ei kovin makea, ei kirpeä eikä muita paprikasta poikkeavia makuja

tulisuus:melkotulinen en päässyt kuin puoleen väliin podia kun piti lopettaa syöminen, mutta minulla ei olekkaan kovin hyvä toleranssi

Ryhis

Hmm..Espanjassa syömäni perinneherkku "pimientos de padron" ei ollut lainkaan tulinen, onko ruokalajissa käytetty paprika eri kuin tämä samalla nimellä myytävä lajike? Tosin tuossa ruoassa olevat paprikat ovat aina vihreitä, onko sulla vihreää podia maistaa?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Chilivaari

Scotch Bonnet

Vain yksi podi kypsyi kun on vielä niin pieni kasvi, mutta luultavastiminä olisin ilman neuvoanne syönyt punaisina vielä jatkossa. kiitoksia täytyypä sitten myöhemmin syödä vihreänä.

Tänään tuli lisää uusia siemeniä joita sitten piti laittaa itämään

idätys

kasvihuone on sulanut ja valon määrä lisääntynyt niin pitäisiköhän jossain vaiheessa kasvit siirtää sinne vaikka lisälämmiityksen avulla

ulkoa

sisältä

kosteutta

siiten vielä

piparkakkutalo sai lähteä

Scotch Bonnet

Scotch Bonnet

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 26, 2010, 08:40:44 ap
Lainaus käyttäjältä: Scotch Bonnet - lokakuu 25, 2010, 18:44:19 ip

Minulla on muuten pieni ongelma cayne tyyppisten chilien kanssa koska podit rupeavat nahistumaan ennen kuin ne kypsyy täysin; veden puutetta ???

Mulla oli Bolivian Rainbown kanssa sama ongelma...hedelmät jäivät kovin pieneksi ja alkoivat tosiaa nahistua jo ennen kuin olivat lähelläkään kypsää!
Itseäkin kiinnostaisi, mikä on ongelma? Valon vähyys? Itsellä ongelma ilmeni loppukesästä...

Ajattelin laittaa nämä uudestaan tänne, jotta saataisiin vastaus.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Scotch Bonnet - maaliskuu 11, 2011, 21:39:44 ip
Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 26, 2010, 08:40:44 ap
Lainaus käyttäjältä: Scotch Bonnet - lokakuu 25, 2010, 18:44:19 ip

Minulla on muuten pieni ongelma cayne tyyppisten chilien kanssa koska podit rupeavat nahistumaan ennen kuin ne kypsyy täysin; veden puutetta ???

Mulla oli Bolivian Rainbown kanssa sama ongelma...hedelmät jäivät kovin pieneksi ja alkoivat tosiaa nahistua jo ennen kuin olivat lähelläkään kypsää!
Itseäkin kiinnostaisi, mikä on ongelma? Valon vähyys? Itsellä ongelma ilmeni loppukesästä...

Ajattelin laittaa nämä uudestaan tänne, jotta saataisiin vastaus.

Joo..ihan hyvä. Itsellä taas hieman tuommoinen onkelma..Riot kypsyttelee hedelmiään, ja ensimmäinen joka alkoi jo melkein olemaan punainen, nahistui kuitenkin kärjestä ennen kypsymistä. Mikähän tää juttu on?? Prkl!

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 12, 2011, 10:08:09 ap... nahistui kuitenkin kärjestä ennen kypsymistä. Mikähän tää juttu on?? Prkl!

Eipä ole tuttu ongelma, mutta vertailkaapa kasvatusolojanne. Faktat pöytään: Kasvatusalusta, kastelu, lannoitus, valo, lämpö, huoneen kosteus jne. Kaipa niissä jotakin yhteistä on.
Annuumeja kai ovat kaikki ongelmaiset?
Ei joku virustautikaan mahdoton ole. Niistähän taannoin USDA varoitteli. Onko teillä yhteisiä tai samasta paikasta hankittuja siemeniä?

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 12, 2011, 11:39:44 ap
Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 12, 2011, 10:08:09 ap... nahistui kuitenkin kärjestä ennen kypsymistä. Mikähän tää juttu on?? Prkl!

Eipä ole tuttu ongelma, mutta vertailkaapa kasvatusolojanne. Faktat pöytään: Kasvatusalusta, kastelu, lannoitus, valo, lämpö, huoneen kosteus jne. Kaipa niissä jotakin yhteistä on.
Annuumeja kai ovat kaikki ongelmaiset?
Ei joku virustautikaan mahdoton ole. Niistähän taannoin USDA varoitteli. Onko teillä yhteisiä tai samasta paikasta hankittuja siemeniä?

Kiitos Chilivaarille vastauksesta...

Mulla epäily olisi liian vähäinen lämpö. Ikkunoista vetää aika pahasti.. kasvit kun tuossa ikkunan edessä asustelevat. 21 astetta näyttäis lämmöt aamuisin. Yhteensä mulla tuollaisia nahistenuita hedelmiä ollut ehkä 4kpl tässä vuoden aikana. Ei tosiaankaan kaikki..eli ei mikään varsinainen ongelma ole edes.. Jos ilmojen lämmettyä jatkuu vaivat, niin täytyy alkaa tutkimaan tarkemmin...

Mulla ainakin kaikki oireilijat olleet annuumeja. Tällä hetkellä ei ole kuin tuo Riot jonka yksi hedelmä meni nahistumaan ennen aikojaan. Täytyy seurailla tilannetta.

Scotch Bonnet

Minulla lämpötila on 19 astetta. Kasvatus olojeni pitäisi olla hyvät koska kaikki muut kuin annuumit pysyvät kiinteinä.

Scotch Bonnet

huhtikuu 16, 2011, 11:25:10 ap #34 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 16, 2011, 11:32:24 ap käyttäjältä Scotch Bonnet
Eilen vein chilit kasvihuoneeseen kun sai sinne lämmityksen yöksi.

Vähän kasvit ovat sisällä kärsineet.

Tuossa lämmitin

villichilit cap 1144

inca red droppeja

taimia

monissa kasveissa juuret ovat aika isot, taidan vaihtaa ruukut

CyberDog

Et sitten ajatellut suojata niitä uv:lta?

Ryhis

Kasvarikausi alkaa tässäkin päiväkirjassa. Hyvin on juuret täyttäneet ruukun, onko mitään tietoa kauanko tuo on ollut samassa ruukussa?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Scotch Bonnet

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - huhtikuu 16, 2011, 12:45:10 ip
Et sitten ajatellut suojata niitä uv:lta?

En ajatellut kun totuttelin niitä jo viikon ajan, mutta olin liian laiska ja rohkea.

canariot paloi ;D

kyllä ne selviävät ja muut voivat hyvin.

vaihdoin ruukut.

rakensin hyllyn.

laitoin amppeliin inca red dropit koska ne oli matalia ja velttoja.

ja lisäksi laitoin itämään vielä chilejä. Nyt en laittanut kelluvaan lauttaan niin saa nähdä mitä käy.

Scotch Bonnet

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - huhtikuu 17, 2011, 10:18:04 ap
Kasvarikausi alkaa tässäkin päiväkirjassa. Hyvin on juuret täyttäneet ruukun, onko mitään tietoa kauanko tuo on ollut samassa ruukussa?

Katsoin vahasta päiväkirjasta niin ne on ollut noissa ruukuissa heinäkuusta 2010 silloin tosin ihan pieniä

Ryhis

Voi jesus mikä kasvu. Jostain syystä omat chilit ei tee noin vahvoja (=paksuja) juuria. Pytty on kyllä täynnä, mitä ruukunvaihtojen yhteydessä olen tiirannut.