tammikuu 11, 2025, 01:54:44 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lihamestarin ensi yritys

Aloittaja Lihamestari, marraskuu 17, 2010, 17:34:35 ip

« edellinen - seuraava »

InkRose

Kiitokset vielä Lihamestarille, nyt on meilläkin sitten Naga. Heti illalla laitoin isompaan ruukkuseen ja kavereidensa sekaan (pari räpsyäkin tietty päiväkirjassa). Oli kyllä mukava tavata ja turista hetki niitä näitä. Laajenee tujumpaankin päähän meikänyypän repertuaari tehokkaasti. Ja vielä kun ne Rocotot saapuvat ja saadaan itämään niin sittenhän se todellinen tilanahtaus iskee... Ja mihin hemmettiin ne saadaan talvehtimaan? :) Nyt kotona 17 ja pajalla kohta toivottavasti 5 puskaa. No, jos kotoa saisi vielä 3-4 jaettua kavereille lähiviikkoina...

Lihamestari

Holiday horror! :(
Tälläinen näky oli vastassa, kun palailin mökkeilemästä...

Kummallakin puolella tota kärsivää jallua olevat lajitoverit ovat kuvaukseen mennessä hieman vironneet... :)
Katotaan miten ton käy!
Muutkin uusissa ruukuissa olevat ovat hieman kuivahtaneet, mutta toi kivasti kukkaa tekevä jallu oli aika ilkeä näky!

Multiin juuri ennen lähtöä siirretyt kaksi itänyttä omnicoloriakin on näköjään poistunu paremmille chililaitumille...
Eivät ole viikossa nosseet pintaan... :(
Nyt jos jollain olis vielä siemeniä, niin voisin ostaa! AmppeliOmni kiinnostais vieläkin...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

InkRose

No juu, onhan tuo jallu aika hurjannäköinen... :o

Sen verran kärsineiltä näytti muuten sen Nagan ylimmät, alkavat lehdet vielä eilenkin että nipsaisin sen niiden alta poikki. On se ainakin isommista lehdistä päätellen kyllä ihan hyvin viihtynyt tuossa maitotölkissään, mutta ne eivät vaikuttaneet lähtevän vihertymään. Noh, leviääpähän sekin sitten jo alhaalta, jos ei vallan suutu. Rosvonsilmua näköjään pukkaa joka lehtihangasta. :D

bluesman

Kyllä tuonkinnäköinen saattaa vielä virota mutta hiukka kasvu hidastuu kun puolet lehdistä tippuu pois. No worries! Pahempaakin on nähty.
Mulla on Omnicolorin siemeniä. On melko hidas itämään ja kasvun vauhti taimivaiheessa on melkoisen hidas. Paa yv niin funtsitaan miten toimitus on helpoin suorittaa.

Lihamestari

Nyt on pienokaiset päivänvalosta nauttimassa! :)
Aurinkona toimii Osramin 36w/954!

Mietityttää vaan, että noissa 827:ssa oli 3350 lumenia ja näissä uusissa vain 2850...
Tuhat lumenia vähemmän yhteensä?  :-\

Wiksummat varmaan osaavat kertoa, pitäiskö toinen noista korvata sillä 827:lla vai onko ton 954:n valo laadultaan parempaa?

InkRose

Enpä juuri viksumpi lie, mutta muistelisin että eikös se olennaisin ero ole juuri spektrin laajuudessa, eli 9-sarjalla on eheämpi spektri ainakin näkyvän valon alueella. Tuskin siitä haittaakaan on. Valovirtaa sen värintoiston eteen on jouduttu uhraamaan, mutta ainakin valokuvaus noiden alla pitäisi olla mukavampaa. :)

Eiköhän ne silläkin kasva... :P

Old Skool

helmikuu 07, 2011, 17:22:06 ip #146 Viimeisin muokkaus: helmikuu 07, 2011, 17:42:47 ip käyttäjältä Old Skool
Muistelisin, että "päivänvalolampuissa" oleva loisteaine olisi hyötysuhteeltaan huonompaa. Tästä johtuen suurempi kelvin lukema yleensä tarkoittaa myös pienempää lumen lukemaa.

[edit] Mutuilisin myös, että 9-sarjan putket olisivat kasveille huonompia kuin 8-sarjan. Kasveja ei kiinnosta värintoistoindeksit yms. ihmistä miellyttävät asiat.

Lihamestari

Juu, enää ei tartte säätää valkotasapainoa! :)
Huomattavaa piristymistäkin on tapahtunut! :) :)

Vihertää vaan pikkasen toi kuva, joten raw käänöksessä on joutunut vääntämään tint-vivusta magenttaan?
Ei silleen käy päivänvalossa! ;D

InkRose

Hyvinpä tokeni tuo jallu! ;D

Sen kunniaksihan voisi maistaa vaikka tilkan viskiä. (jännityksellä odotan tuomiota, oliko vaihtokauppa tyydyttävä) :)

Lihamestari

Ne jäi mökille! :(
Mutta faija lupas hoitaa ne tällä viikolla meikäläiselle... :)

Oli kuulema noitten uusien putkien hohto, "ihan kun jostain heroiiniluolasta"! ;D
Tämä ton paremman puoliskon mukaan, kun näki meidän partsin kotiin tullessa! ;D ;D

chili123

Heheh

Itselläni oli ikkunan ääressä syksyllä valaistus. joka kieltämättä näkyi useamman korttelin päähän, koska se valaisi naapurin hemmetin korkeat koivut ja männyt miltein latvaan saakka. Ihme ettei naapurit soittaneet poliiseja ;D

InkRose

Tässähän sitä tuli tietoa juurikin noista sun putkista, eikö? Ihan hyvältä näyttää ainakin meikäläisen arviointikyvyn perusteella nuo saadut arvot.

Lihamestari

Päivitellään tätäkin, kun ollaan palattu taas kohtalaisesti näkevien pariin, parin silmät kiinni vietetyn päivän jälkeen!
Ilo oli huomata muitakin aukeamisia! :)

Eli Bolivian Rainboweista toinen on alkanut kukkimaan, toinen on vielä nuppuasteella!

Jalopenoista jokainen puskee nuppua, myös se pahiten kuivuudesta kärsinyt! :)

Muista multakasveista nupuilla on myös toinen Naga ja ainokainen Aji cristal, mikä on myös haarautunut omine lupineen!
Säästyipähän latvomiselta...
Ainoa kukkimaton ekasta itämään menneestä setistä on Turbo Pube, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa...

Ikävänä puolena on harsosääsket! Pari olen nitistänyt hengiltä... :(
Mikäs noihin tepsii? Jostain luin 2% mäntysuopaliuoksen kastellessa toimivan niihin mullassa oleviin toukkiin? Tietysti parempia keinoja otetaan ilolla vastaan...
Tiedä sitten mistä noi tuli, mullat olen kiehuvalla vedellä desifiounut?

Toisena ihmettelyn aiheena on Zeniin menevä lannoite?
Nyt laitoin Micro&Mato yhdistelmää 1ml&1ml pistokkaiden ja taimien annostuksen mukaan, mutta ilmeisesti tota pitäis pikkasen korottaa...

Ohjeessa on keskitasoisesti kuluttavalle ohjeistus 2ml+3ml (EC 1.60) ja runsaasti kuluttavalle 3+4 (EC 2.30).
Mitäs noi chilit oikein on?
Muista ei niin väliä! Eiköhän ne kasva samoilla lannoilla, kun chilitkin? :)

Zenille varmaan pitää myöskin laittaa pikkasen lisää "aurinkoa", kun tuntuvat kaikki kääntyvän ikkunaa kohti, mistä maistaa toi iso mollukka ja 2x36w loistari! ;D
Ei taida 22w ESLit oiken pystyä kilpailemaan...

PP

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 11, 2011, 14:05:51 ip
Ikävänä puolena on harsosääsket! Pari olen nitistänyt hengiltä... :(
Mikäs noihin tepsii? Jostain luin 2% mäntysuopaliuoksen kastellessa toimivan niihin mullassa oleviin toukkiin? Tietysti parempia keinoja otetaan ilolla vastaan...
Tiedä sitten mistä noi tuli, mullat olen kiehuvalla vedellä desifiounut?

Harsosääsket tulee tähän vuodenaikaan lähinnä muista kodin kasveista. 2-3% mäntysuopa tosiaan toimii toukkien tappamisessa, mutta pyretriiniliuos olisi varmaan kasveille parempi. En tiedä mistä tuota Biolanin ohjeessa mainuttua Bioruiskutetta saa mutten ole etsinytkään kuin Kodin Terrasta. Lentävät sääsket pitää myrkyttää myös ja siihen suosittelen Puutarha-nimistä sumutetta. Se ei haise Raidiin ja vastaaviin verrattuna juuri lainkaan mutta tehosi ainakin minulla hyvin.

http://www.biolan.fi/suomi/default3.asp?active_page_id=143#karpaset

shp

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 11, 2011, 14:05:51 ip

Toisena ihmettelyn aiheena on Zeniin menevä lannoite?
Nyt laitoin Micro&Mato yhdistelmää 1ml&1ml pistokkaiden ja taimien annostuksen mukaan, mutta ilmeisesti tota pitäis pikkasen korottaa...

Ohjeessa on keskitasoisesti kuluttavalle ohjeistus 2ml+3ml (EC 1.60) ja runsaasti kuluttavalle 3+4 (EC 2.30).
Mitäs noi chilit oikein on?
Muista ei niin väliä! Eiköhän ne kasva samoilla lannoilla, kun chilitkin? :)

Mulla on zenissä 10-15cm korkeita kasveja ja laitoin niille 2+3ml lannat, kasvaa ko mielipuolet!
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: shp - helmikuu 11, 2011, 20:40:40 ip
Mulla on zenissä 10-15cm korkeita kasveja ja laitoin niille 2+3ml lannat, kasvaa ko mielipuolet!
Mulla meni nyt samalla seoksella ja niissä on vasta eka lehtipari...
Saapahan ainakin ravinnetta... ;)

Laitoin vielä noi chilit eturiviin, kun sinne taakse ei saanu kunnolla valoa!
Nyt lamppu on melkein chilissä kiinni ja taaksepäin kallellaan...
Huomenna laitan vielä sen 50w eslin lisäks... :)

shp

Mulla oli viime vuonna vähän lisävaloa kanssa zenillä, ja hyvin kasvoi!

noin 2,5kk vanhat kasvit =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: shp - helmikuu 11, 2011, 21:16:58 ip
...noin 2,5kk vanhat kasvit =)
:o
Täytyy yrittää saksilla pitää pienenä siihen asti, kunnes parvekkeella alkaa olemaan tarpeeksi lämmintä!
Sit vaan bubleriin ja antaa palaa... ;)

Meinasin kokeilla vielä Lemon Droppiakin tuolla amppelissa, niin laitoin tänään 2 siementä suoraan multiin...
Onneks saan Eric Sourilta omnit, niin päsen niitäkin tunkemaan amppeliin! :) Tiedä sitten miten mä onnistuin ne omani kädettämään!  ???

omarosa

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 12, 2011, 16:36:36 ip
Lainaus käyttäjältä: shp - helmikuu 11, 2011, 21:16:58 ip
...noin 2,5kk vanhat kasvit =)
:o
Täytyy yrittää saksilla pitää pienenä siihen asti, kunnes parvekkeella alkaa olemaan tarpeeksi lämmintä!
Sit vaan bubleriin ja antaa palaa... ;)
[/size]

Yes Bubleriin, oikeat keinot käyttöön,  tajusit himpun verran nopeammin , kun mulla meni puolen vuoden paikkeille tai hivenen ylikin, voi olla sytytyksen säädöissä vähän viiveitä  ;D
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

Eric Sour

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 12, 2011, 16:36:36 ip
Meinasin kokeilla vielä Lemon Droppiakin tuolla amppelissa, niin laitoin tänään 2 siementä suoraan multiin...
Onneks saan Eric Sourilta omnit, niin päsen niitäkin tunkemaan amppeliin! :) Tiedä sitten miten mä onnistuin ne omani kädettämään!  ???

Lemon droppi sopii oikein hyvin amppeliin, näät sitten kun tuut hakemaan noi omnicolorit..