tammikuu 10, 2025, 22:27:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lihamestarin ensi yritys

Aloittaja Lihamestari, marraskuu 17, 2010, 17:34:35 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Saattaa olla, mut toi meri tasaa tilannetta...
Viimeyön alin oli ulkona 7.9 astetta ja partilla 10.5.
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

MrFrost

Ei tainnut olla lihapiirakkamestari tänään tossa puol tuntii sitten tiskillä?

Kyselin vähän tosta paholaisenkielestä, sain vastaukseks tyyliin et "tää on tulisempaa ku tää toinen" kysyin et mitäs täs on? Jotain epämäärästä olankohauttelua :P

Mutta aika hyvät valikoimat löyty tortillahyllystä + sit ne kansainväliset... Ei tullu ostettua ku Poppiksen NagaJolokiaa tällä kertaa, piti olla tarjouksessa, eli pitää mennä vaatimaan rahoja takas, hyllyn reunassa oli 4,5e (muistaakseni) hintana tarjouslapussa, mää maksoin siitä melekeen 7e....

Potut on tulilla, kohta kieli pannulle :D

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Lihamestari

Juu, en ollu!
6-14 on se mun yleisin päivystysaika...

Tällä hetkellä jengi ei oikein tiedä tarkalleen mitä noissa on, kun sitä reseptiä on viilailtu viimeisen viikon, kun ei meinata millään saada poltetta noihin kamoihin... :(

Ja sit meillä on henkilökuntapulan/avajaisten takia juossut aika paljon vuokratyövoimaa, niin ei vaan kerkeä kaikille kertomaan...

Sana paholainen kertoo jo paljon! Silloin pitäis poltella ;)

Ongelmana on vaan se, että noi uudet paholaisen marinadit jotenkin kadottaa sen poltteen... :(
Marinadeihin on tuupattu 150g nagaa/kg (tuoreena mitattua, kun siellä on säilykettä ja jauhetta sekaisin) ja siltikin se maisuu ihan ketsupilta! :(
Ollaan laitettu habaneroakin joukkoon ja aika paljon, mutta ei mitään!
Tulee vaan pirun kallis marinadi ja sitäkautta kallis pihvi, jos mennään 20-30g jauhetta/kilo määriin...

MrFrost

Mjep

Osu muuten 10g liian kevyt kieli :D

Paino 656g :D

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

coco

Ettei vaa rasva/öljy veis poltetta pois.. ite oon ainaki huomannu että mitä enemmän öljyä käyttää nii sitä enemmän safka maistuu linnun maidolle!  :)

MrFrost

Toi oli maukas.

Pakko kehua, poltetta oli, muttei mulle mitenkään liikaa. Nagan maun tuntee, eka paistoin sitä pihvii rauhassa voissa+oliiviöljys ja sit kun siitä yks riekale irtos, sen kypsyttyä otin sellasenaan lautaselle, maistoin ja hyvää oli. Vaimokin tykkäs.
Sit loppuajan haudutin vielä kermassa, niin tuli kastikekin samalla.

Normiruokailijalle toi on PIRUN TULINEN, hieman toleransseja ja nagaa arvostavalle maukas, nagan maku erottuu, mut siinä maistaa myös itse lihan.
Vaimo kommentoi, kun söi pari viikkoa sitten chicosissa K-18 burgerin, niin siinä ei maistunu mikään muu ku joku jolokiamunissa, jota oli voideltu pihviin, sämpylään ja joka paikkaan.
Kuulemma käyttävät poppamiehen "jolokiasoosia" siinä, no, itse ostin sen Naga Jolokia kastikkeen, sitäkin maisteltiin, ja hyvää oli, sopivasti makeutta.
Vaimo tykkää mausteisesta, muttei liian tulisesta, silti esim nagan käyttö ruoanlaitossa ei oo liian tulista. Toi pullojolokiakastike ei ollut kuulemma samaa, mitä siinä burgerissa oli.

Ainoa miinus, että teetetty jossain Costa Puerto Ricossa tms, eli ei oo kotimainen tuote :(

-Timo

Lihamestari

Ihme hommaa ton nagan kanssa!
Ei oikein meinaa tulla siitepölyä :(

Yksi kypsä podi on puskassa, muta ei kauaa, tännään menee parempiin suihin! :D

Mikäs tota vaivaa?
Alustana 26cm altakasteluruukku, multaa+rukkusoraa maa-aikesena, lannoitettu Kananpaskalla...

InkRose

Mites mestarilla Rocotot jakselee? Mulla olis Manzano Rojossa jo eka raakile aluillaan. Tänään vaihdoin nyt Nektarin-ruukkuun sen kun en halunnut ruveta runtelemaan juuripaakkua kukkivalta. Tähän asti oli siis asustellut 7,5 dl purkissa jossa se 6-6,5 dl multaa. Olisi joutunut raatelemaan kovasti paljon sitä juuristoa niin heitin sit sellaisenaan Kekkilän viljelyseoksen sekaan. Meni vaan multa prkl loppumaan, yks ruukku olis vielä ollut... Pitää varmaan iltasella matsin jälkeen vielä tehtailla kunnon päivitys omaankin kirjaan kun nyt on taas vähän kuvia räpsitty ja saatu serverille asti. Jos sitä malttais vaikka vähän töitäkin tehdä tänään. Tai siis olis jumalauta paree vähitellen löytää se työvaihde taas päälle... Varpajaisetkin jouduin perumaan, tai siis lykkäämään jonnekin hamaan tulevaisuuteen.

Lihamestari

Mun rocotot on kahta lukuunottamatta äiteen hoivassa!
Niistä en tiedä, mitä kuuluu, toivottavasti hyvää! :)
Täytyy huomenna soitettaa ja tarkistaa tilanne...

Oma pube rupes heti kukkimaan, kun nappasin sen 21cm Jasmin amppeliin! :)
Kertismukissa odottaa yks pikku Grande, mikä tuupaa vasta ekaa lehtiparia. Ei taida keritä tälle kaudelle...
On ollut vähän rauhallista sen kasvamisen kanssa, kun kypärä ei meinannut irrota ja jouduin käyttämänä väkivaltaa, huonoin seurauksin... :(

No, tänään nappaan Nagan pois puskasta ja Aji Cristaliltkin on jo ottanu sen verta oranssia väriä, että nekin menee broilerin täytteeksi! :)
Chenzossakin on yksi podi muuttamasas väriä, mustasta punaiseksi ja jallussakin oli yksi punainen marja! :)
:P

Joutuu oikein miettimään, että mitä pirua näin suurelle sadolle tekis! ;D ;D

InkRose

Mä oon kans päässy AC:sta napsimaan muutaman, viimeksi tänään, ja kaksi vielä on enemmän tai vähemmän oranssina oksilla. Ja kolme pientä vihreää. On vaan ollut tuokin raasu liian märkänä viikkotolkulla, joten nyt on pikku paasto menossa, kuten kaikilla kotona olevilla. En vaan osaa sopivasti kastella noita isoja ruukkuja näemmä. No joo, jospa se tästä taas kun saan karhuttua kosteusmittarin kaverilta takaisin niin pystyy paremmin seuraamaan.

Lihamestari

Mulla ei ole ollu ongelmia ton altakasteluruukkuun laiton jälkeen!
Mä vedän sen tappiin, kun on 2-3 päivää näyttäny mittari tyhjää...

Het kun saan Kärsältä ne 36x36 pytyt, niin pitenee toi kasteluvälikin! :)

Mulla on AC:ssa ihan kivasti podia tuloillaan! :)
Taitaa tusinan verran olla herneestä tuumaiseen pikkupodia. :)

Ainoastaa toi naga **tuttaa... :(

InkRose

Mulla on ne kolme pienempääkin Aji Cristalia tollasia suurin piirtein etusormen kokoisia. Vähän itsekin himoitsen tollasta allasta tai ehkä kahta, mut sain tollasia 5 gallonan ämpäreitä ilmaseks ni taidanpa tehdä niistä niin monta ku vaan voin. Säästökuuria nyt.

Lihamestari

Äsken, kun olin puskien juottoreissulla, niin bongasin Pubesta kaksi terälehtensä pudottanutta podia! :)
Sormet ristiin, että ei tiputa pois! :)

Lihamestari

toukokuu 09, 2011, 13:51:01 ip #313 Viimeisin muokkaus: toukokuu 09, 2011, 14:07:22 ip käyttäjältä Lihamestari
Turbo Pube näköjään vaan hämäsi, podinalut hyppäsivät amppelista partsin lattialle... :(

Tänään tuli taas puuhasteltua chilien kanssa.
Zenissä majaillut Lemon Drop sai uuden kodin 30L käymisastiasta. Bublerin kustannukset 0€, kun tuo käymisastia oli opiskeluvuosien jälkeen jäänyt käyttämättömäksi ja akvaarioharrastuksen jäljiltä löytyin ilmapumppu, letkua, kaksi ilmakiveä, t-liittimiä ja imukuppikoukkuja kiinnitystä varten! :)

Viimeiset ammpelitkin sai asukkaat! Lemon Drop ja amppelimansikka! :)
Täytyy ennen treenejä käydä Starkissa hakemassa hieman ketjua, että saa amppelit ripustettua.
Mansikan ja LD:n lisäksi amppeleissa on siis Omnicolor ja Turbo Pube. Pieni Granden taimimikin pääsee amppeliin, heti kun saa hieman lisää kokoa.

Kärsältä on tilattuna 36x36 Pauliinoita, johon tuupataan loput parvekekasvit, eli Jalapeno - Summer Heat, Caucho, Naga ja Aji Cristal.
Skorppari ja Chenzo saa luvan pärjätä 26cm Pauliinoilla, tosin jos toi Skorppari innostuu oikein urakalla, niin sille on varattuna yksi 36x36 allas! :)

Kypsiä hedelmiä seuraavissa kasveissa: Jalapeno - Summer Heat, Chenzo, Naga. Aji Cristalista en ottanutkaan podeja pois, kun vielä ei ruukuteltu, joten antaa kypsyä vielä viikon verran! :)

Ensi kesänä loppuu nämä multaleikit partsikasvien osalta! Kasvualustoiksi tulee ebbejä tai bublereita, riipuen omasta viitseliäisyydestä...

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - toukokuu 09, 2011, 13:51:01 ip
Turbo Pube näköjään vaan hämäsi, podinalut hyppäsivät amppelista partsin lattialle... :(

Niillä on sellainen tapa, jos niitä kääntelee valon suhteen tai muuten olosuhteet muuttuvat. Alle sormenpään kokoiset ovat vaarassa, isommat kestävät kyydissä.

Lihamestari

Ok!
Ne varmaan hermostui siitä, kun ne oli pari päivää sisällä...

Nyt ton olis tarkoitus pysyä tossa syksyyn asti! :)

PP

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - toukokuu 09, 2011, 16:29:22 ip
Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - toukokuu 09, 2011, 13:51:01 ip

Niillä on sellainen tapa, jos niitä kääntelee valon suhteen tai muuten olosuhteet muuttuvat. Alle sormenpään kokoiset ovat vaarassa, isommat kestävät kyydissä.

Onkohan tuo lajikekohtaista? Itse en huomannut haittaa siirtäessä Orange Rocoton uuteen purkkiin ja natikan alta kasvariin. Pari ihna pientä podinalkua pysyi kiinni ja uusia tulee.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: PP - toukokuu 11, 2011, 13:32:08 ipOnkohan tuo lajikekohtaista?

Ehdottomasti.
Turbolla sen ensiksi havaitsin, mutta luulisin myös joidenkin chinensien reagoineen kääntämiseen pudottamalla pienet raakileet. Annuumit ja baccat kestävät käsittelyä.

Voi hyvinkin olla, että varjopuolen minimivalaistus on ratkaiseva tekijä. Minulla Turbo oli parvekkeen perällä ja kasvoi tietysti kovasti valoon päin. Käänsin sen, jotta toinenkin puoli kehittyisi, mutta lisäseuraus oli, että varjopuolen pikkuiset kopisivat alas seuraavan viikon aikana. Kuukauden päästä toisella puolen oli uudet alut kasvussa. Varjopuolelta loppui kukintakin.

Uudelleen ruukutus ei ole vastaavia ongelmia aiheuttanut.

Lihamestari

Panikoinkohan mä vaan taas vai onko tässä jotain häikkää?

Aji Cristalin lehti!

Alusta: Plantagen kukkamulta + huuhdeltua ruukkusoraa, 26cm Pauliinassa
Lantana on Biolanin kanankakka + merilevä
Eilen napsi kolme tollaista pois ja nyt on tullut 2 lisää.
Nagassakin on pari tuollaista lehteä ja sielläkin mennään samalla reseptillä...

omarosa

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - toukokuu 11, 2011, 18:45:32 ip
Panikoinkohan mä vaan taas vai onko tässä jotain häikkää?

Aji Cristalin lehti!

Alusta: Plantagen kukkamulta + huuhdeltua ruukkusoraa, 26cm Pauliinassa
Lantana on Biolanin kanankakka + merilevä
Eilen napsi kolme tollaista pois ja nyt on tullut 2 lisää.
Nagassakin on pari tuollaista lehteä ja sielläkin mennään samalla reseptillä...

http://www.youtube.com/watch?v=KofosWccOBg
Martti Servo & Napander - Mikä on kun ei taidot riitä  ;)
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado