tammikuu 10, 2025, 11:40:17 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Parturin ensimmäinen kausi 2011

Aloittaja ParturjzCoxsone, maaliskuu 06, 2011, 17:46:33 ip

« edellinen - seuraava »

ParturjzCoxsone

tässäpä vielä tämä tädiltäni saama Aji Naranja josta en oo vieläkää tietoo saanu.. mikä lie ?

ParturjzCoxsone

vielä tuli lajikelistaan lisäystä, laitoin tuossa multiin juuri limonia, 7podia, chocolate bhut jolokiaa sekä inca red droppia. myöhästä on toki mutta natikka laulaa :)

ParturjzCoxsone

mitähän lie mutanttijalapenoja oon onnistunu kasvattaa tossa hydrossa, on nimittäin niin tulisia että ihan pelottaa syödä siltään :D luokkaa habanero. mukava syöttää kavereille ja sanoo että ihan jalapenoo vaan, ei se polta :)

PP

Lainaus käyttäjältä: ParturjzCoxsone - kesäkuu 14, 2011, 16:25:12 ip
mitähän lie mutanttijalapenoja oon onnistunu kasvattaa tossa hydrossa, on nimittäin niin tulisia että ihan pelottaa syödä siltään :D luokkaa habanero. mukava syöttää kavereille ja sanoo että ihan jalapenoo vaan, ei se polta :)

Onko se ollut ulkona? Juttelin kevään messuilla Fataliin kanssa, ja hän kertoi joskus saaneensa ulkona aikaan järkyttävän tulisia Jalluja. Olosuhteilla voi olla hyvin suuri vaikutus tulisuuteen.

InkRose

Muutamastakin suunnasta olen kuullut, että paahteessa ja vähän kuivissa oloissa eli huonolla hoidolla tulisi tulisempaa hedelmää. Toisaalta eräs jenkki (joka kylläkin käyttää ravintolassaan nagaa jonkin verran) taas puhui jotain reikien tökkimisestä lehtiin tai hedelmiin, jotta kaiken maailman kiusaitiöt pääsisi paremmin häiritsemään, joka tehostaisi kapsaisiinintuotantoa - olevinaan simuloisi hyönteisten syöminkejä vissiin. En jaksa tähän jälkimmäiseen kyllä uskoa piirun vertaa. Enkä tiedä kuinka paljon on totta tuossa ensimmäisessäkään väittämässä.

coco

Ite oon kans maistanu olosuhteiden uhreiks jääneitä jalluja enkä oo meinannut uskoa mitä tuli maisteltua. Oli tulisia! Tuohon jenkki juttuun en taas jaksa uskoa!

CyberDog

Lainaus käyttäjältä: InkRose - kesäkuu 14, 2011, 17:25:29 ip
Muutamastakin suunnasta olen kuullut, että paahteessa ja vähän kuivissa oloissa eli huonolla hoidolla tulisi tulisempaa hedelmää. Toisaalta eräs jenkki (joka kylläkin käyttää ravintolassaan nagaa jonkin verran) taas puhui jotain reikien tökkimisestä lehtiin tai hedelmiin, jotta kaiken maailman kiusaitiöt pääsisi paremmin häiritsemään, joka tehostaisi kapsaisiinintuotantoa - olevinaan simuloisi hyönteisten syöminkejä vissiin. En jaksa tähän jälkimmäiseen kyllä uskoa piirun vertaa. Enkä tiedä kuinka paljon on totta tuossa ensimmäisessäkään väittämässä.

Eikös fasse joskus sivuillaan sanonut että kun kiertää ruuvin kasvin rungon läpi niin tulisi tulisempaa hedelmää.

ParturjzCoxsone

tuo on kyllä ollu ihan sisätiloissa natikan alla alusta loppuun,ravinteita antanu aika summamutikassa alun jälkeen, ei tunnu olevan niin justiisa :)

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - kesäkuu 14, 2011, 18:29:31 ip
Lainaus käyttäjältä: InkRose - kesäkuu 14, 2011, 17:25:29 ip

Eikös fasse joskus sivuillaan sanonut että kun kiertää ruuvin kasvin rungon läpi niin tulisi tulisempaa hedelmää.

Kuivat olosuhteet tuottavat tulisempaa satoa (tosin myös pienempiä podeja) ihan tutkimustenkin perusteella. Ruuvi rungossa saattaa vaikuttaa samalla tavalla kasvin nestetalouteen?

CyberDog

Ruuvi rungossa vaikuttaa varmaan siten että kasvi kokee olevansa hyökkäyksen kohteena ja alkaa tuottamaan enemmän kapsaisiinia. Mutta tässä on oletuksena se että kapsaisiini on jonkin sortin puolustusmekanismi tms.

InkRose

Mä olen siinä luulossa ollutkin että se on puolustusmekanismi joitakin homeita ja/tai sienitauteja vastaan. Eikä nisäkkäätkään montaa hedelmää syö kun poltetta on riittävästi.

ParturjzCoxsone

löytypä muuten rocoto de san isidrosta ensimmäinen podi, en taijakkaa turha jätkä olla! tainnu tehä nuo huonommat kelit ihan hyvää noille rocotoille muuteskin, hyvältä näyttäävät. pittää tässä laitella kuvia tulemaan kun sais aikaseks

ParturjzCoxsone

kuvia en oo näköjää saanu aikaseks mutta podeja on tullu syötyä, jalapenoja menny jo jakeluun kavereille ja demon rediä, birds eye babya sekä thai dragonia päästy maistelee, tähän asti birds eye johtaa parhaalla maulla :)

ParturjzCoxsone

ensimmäistä omaa habaneroa maisteltua tässä kaverin kanssa, tulisia on ja maku hyvä, meikäläisen favourite tähän asti!

ParturjzCoxsone

voe helkutti että ossaa olla nuo aji benitot makkeita syyä ! :)

ParturjzCoxsone

lisäyksenä vielä että tänään iskin aji cristalin ja lemon dropin siemeniä multaan, onpahan talvella sitten tuoretta chiliä syyä asti. starfishejäkin oon päässy maistelee, oikeestaan kaikkee muuta sitten jo maisteltu paitsi rocotoja ja näitä myöhemmin laitettuja fatalia sekä orange habaneroo.

ParturjzCoxsone

elokuu 01, 2011, 17:25:00 ip #56 Viimeisin muokkaus: elokuu 01, 2011, 18:18:39 ip käyttäjältä ParturjzCoxsone
tässä kuva viime viikolta, aika hyvästi kypsyy habaneroja tuossa puskassa

ParturjzCoxsone

tämmösiä pötkylöitä saanu tuosta puskasta jo noukkia aikasemmin :)

ParturjzCoxsone

elokuu 01, 2011, 17:36:31 ip #58 Viimeisin muokkaus: elokuu 01, 2011, 17:43:36 ip käyttäjältä ParturjzCoxsone
tunnelmia meikäläisen terassilta

ParturjzCoxsone

hauskan näkönen tää chinese five color