tammikuu 08, 2025, 04:59:28 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Vate ja sen chilit

Aloittaja Vate, elokuu 03, 2011, 20:51:54 ip

« edellinen - seuraava »

Vate

Noini, eli Täti-E innoti mut tähän. Nyt alkujaan ei oo tapahtunu paljoo kukkasta, mutta kyä ne siitä kasvaa... Onkos mitään ideoita mitä voisin kasvattaa ensvuoden helmikuussa, kun laitan taas itään näitä chilejä? ;)

Täti-E

Niin, (pieni korjaus vain)mä sanoin että tee vaan päiväkirja ::) Mutta nyt sitten vain kuvia ja muuta peliin.

Kun kysyit onko liian myöhäistä aloittaa, niin vielä vastauksena että eihän se ole ikinä liian myöhäistä :)

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 03, 2011, 20:51:54 ip
Onkos mitään ideoita mitä voisin kasvattaa ensvuoden helmikuussa, kun laitan taas itään näitä chilejä? ;)

Sulla hyvin aikaa nyt (ennen helmikuuta) lueskella foorumeita ja miettiä mitä sä itse haluaisit kasvattaa  :).

InkRose

Sen verran vinkkaan, että jos päädyt myös pubescenseja himoitsemaan niin ainakin ne kannattaa idättää jo joulukuussa. Myös kovimmat himot herättävät chinenset itse laittaisin ajoissa tulille. Baccat ja annuumit ehtii helposti vielä helmikuussakin. Hitaammin kypsyvien kanssa maaliskuu on jo melko ehdoton takaraja jos meinaat ulkona niitä pitää.

Vate

Ite oon aikonu ostaa jonkun Fataliin Beginner Packing ja Jamaican Bellejä Chilitarvikeesta. Sit jätin vähä noita Lemon Dropin siemeniä (2) viime idätyksestä, joten laitan ne loputkin itään sillon ja sit tilaan lisää Lemoneja. Kuvia uppaan jossain kohtaa, kunhan nyt opin sen eka... ;)

Vate

elokuu 04, 2011, 18:38:40 ip #5 Viimeisin muokkaus: elokuu 04, 2011, 19:43:34 ip käyttäjältä Vate
Eli auttakaa miestä hädässä... En osaa upata kuvii, auttakaa... :(

tsilizoo

marko-

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 04, 2011, 18:38:40 ip
Eli auttakaa miestä hädässä... En osaa upata kuvii, auttakaa... :(

Tarvitset jonkun web-palvelun mihin puskea kuvat ja sitten linkittää ne tänne tuolla alemmalla editointipalkin toisella ikonilla. Siihen img tagien väliin tulee se osoite.

Jotkut operaattorit antaa kotisivutilaa nykyään joten sinne voi puskea niitä kuvia, testata kannattaa selaimella että näkyy ja sitten vain tuota ylläolevaa käyttäen. Löytyyhän niitä muitakin,esim googlen picasa mitä voi käyttää.

marko-

elokuu 04, 2011, 20:07:22 ip #8 Viimeisin muokkaus: elokuu 04, 2011, 20:10:54 ip käyttäjältä marko-
Komppaan vielä sen verran InkRosea, että aloitin kauteni helmi-maaliskuun vaihteessa annuum/baccatum (jalapeno ja aji cristal) linjalla ja siinä oli vähän häslinkiä niin vieläkään ei ole kypsiä chilejä. Itse ajattelin aloittaa ensi kauden joulu-tammikuussa ja hommata jonkun yksinkertaisen lisävalon siihen. Ensi kauteen tulee sit uusia lajikkeita kasvuun :)

Edit: kännykällä sormi käy, kirotusvihreet korjattu

Lillen

elokuu 04, 2011, 20:58:08 ip #9 Viimeisin muokkaus: elokuu 04, 2011, 20:59:53 ip käyttäjältä Lillen
Kokeile "Aijaa" nimistä kuvienjakopalvelu. Todella helppo käyttää ja ei tartte edes rekisteröityä jos ei halua (silloin tosin kuvat näkyy vain 2vko) rekisteröityminenkään ei maksanut.

http://www.aijaa.com/

Valitset vain koneelta haluamasi kuvan ja sitten lataat sen.

Sitten kun olet ladannut haluamasi kuvan niin voit valita esim. ison kuvan (käytän sitä päiväkirjassani) ja pistät vain linkin tänne.

"Helppoa kuin heinän teko" vai mitenkäs se sananparsi menikään  ;).

E: Siellä sivuilla on varmaan perusteellisemmat käyttöohjeet.

InkRose

Kuvien pienentämiseen ennen palvelimelle laittoa voin suositella pientä ilmaisohjelmaa nimeltä Fotosizer. Näppärä etenkin isomman satsin säätämiseen kerralla, kun se osaa huomioida kuvan asennon. Pakkaakin aika tehokkaasti mutta laatu on silti siedettävää.

Täti-E

Itse päätin juuri tänään siirtyä Flickriin.

Vate

Eli tosa mun isompi Lemon,

Sitten pienenmpi!

Tuhannet kiitokset Lillenille! ;D

Vate

Heitän ehkä joskus kun on oma omakotitalo niin Fataliin kokopackin (eli kaikki packit mitä ne myy) niin mun omaan kasvihuoneeseen.
Sitten teen vielä oman taimi-liikkeen sen kasvihuoneen sivuun, jossa voi asioda saman tien ja saat rehut heti miten, joten jos kukaan haluu tulevaisuudessa avittaa niin tänne vaan ilmotuksii ;)

Lillen

Eipä mittää...olen vain itse todennut tuon maanmainioksi varsinkin kun on tällainen säheltäjä joka ei mitään erikoisuuksia koneen kanssa taida.

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 04, 2011, 21:31:40 ip
Heitän ehkä joskus kun on oma omakotitalo niin Fataliin kokopackin (eli kaikki packit mitä ne myy) niin mun omaan kasvihuoneeseen.
Sitten teen vielä oman taimi-liikkeen sen kasvihuoneen sivuun, jossa voi asioda saman tien ja saat rehut heti miten, joten jos kukaan haluu tulevaisuudessa avittaa niin tänne vaan ilmotuksii ;)

Itse haaveilen myöskin samankaltaisista plantaaseista, ties vaikkapa joskus tulevaisuudessa toteutuisi  :).

marko-

kovin ovat pieniä vielä, itse uskon että voi olla vaikeaa saada satoa tämän vuoden puolella, mutta sopivalla hoidolla nuo ovat sitten ensi kautta ajatellen hyvällä mallilla.

Omat taidot eivät riitä neuvomaan mitä sitten pitää tehdä että nuo saa kunnialla ensi vuodelle satoa tuottamaan.

Vate

Lainaus käyttäjältä: marko- - elokuu 04, 2011, 22:07:39 ip
kovin ovat pieniä vielä, itse uskon että voi olla vaikeaa saada satoa tämän vuoden puolella, mutta sopivalla hoidolla nuo ovat sitten ensi kautta ajatellen hyvällä mallilla.

Omat taidot eivät riitä neuvomaan mitä sitten pitää tehdä että nuo saa kunnialla ensi vuodelle satoa tuottamaan.

Niiin, eivät oo vie paljoo kukkasta kasvaneet... ;D

InkRose

Pidät ne nyt vaan hengissä talven yli. Kastelet riittävän vähän, lannoittaa ei välttämättä tarvitse ollenkaan jos vaihtelet aina vähän isompaan ruukkuun tasaiseen tahtiin. Maltillisesti lannoittaen voit toisaalta pitää ne maitopurkeissa vielä kuukausia, jolloin juuritilan rajallisuus vähän hillitsee myös kasvua. Mutta vain vähän. Valoa kannattaa järjestää ikkunan lisäksi jonkin verran, esim joku loisteputkivalaisin (1-2x36W alle mahtuvat molemmat vähän isompanakin), mutta mahdollisuuksien mukaan pitäisin ikkunalla kuitenkin. Jos lähtevät hirveästi keulimaan kirahvikaulaisia versoja, niitä voi pätkiä ihan huoletta, muutenkin latvomisella/trimmailulla voi kasvua hillitä ihan hyvin.

Vate

elokuu 05, 2011, 10:20:54 ap #18 Viimeisin muokkaus: elokuu 05, 2011, 10:23:54 ap käyttäjältä Vate
Lainaus käyttäjältä: Lillen - elokuu 04, 2011, 21:52:30 ip
Eipä mittää...olen vain itse todennut tuon maanmainioksi varsinkin kun on tällainen säheltäjä joka ei mitään erikoisuuksia koneen kanssa taida.

Lainaus käyttäjältä: Vate - elokuu 04, 2011, 21:31:40 ip

Itse haaveilen myöskin samankaltaisista plantaaseista, ties vaikkapa joskus tulevaisuudessa toteutuisi  :).

Tietääkseni oot 14? Oon ite myös aika lähel samaa ikää, joten voitais perustaa kahestaan taimikauppa ??? Onkos yhtää tyhmä idea ;)

Vate

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 05, 2011, 10:18:49 ap
Pidät ne nyt vaan hengissä talven yli. Kastelet riittävän vähän, lannoittaa ei välttämättä tarvitse ollenkaan jos vaihtelet aina vähän isompaan ruukkuun tasaiseen tahtiin. Maltillisesti lannoittaen voit toisaalta pitää ne maitopurkeissa vielä kuukausia, jolloin juuritilan rajallisuus vähän hillitsee myös kasvua. Mutta vain vähän. Valoa kannattaa järjestää ikkunan lisäksi jonkin verran, esim joku loisteputkivalaisin (1-2x36W alle mahtuvat molemmat vähän isompanakin), mutta mahdollisuuksien mukaan pitäisin ikkunalla kuitenkin. Jos lähtevät hirveästi keulimaan kirahvikaulaisia versoja, niitä voi pätkiä ihan huoletta, muutenkin latvomisella/trimmailulla voi kasvua hillitä ihan hyvin.

Joo, kiitti sullekin tuhannesti. Oisko tommosen loisteputken osto niin kanttavaa Class Ohlsonita? Kun ei teidä onko se sittenkään niin laadukasta kun luuleekaan...