tammikuu 09, 2025, 11:48:18 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Täti-E ja sen rehut - Kausi 2012

Aloittaja Täti-E, joulukuu 08, 2011, 00:13:39 ap

« edellinen - seuraava »

Iivari

Lainaus käyttäjältä: odir77 - heinäkuu 13, 2012, 08:36:05 ap
Kylläpä näyttää hienolta.

Paljonko muuten tuolta Saksan kaupasta sinulle tuli postikuluja?  Jostain syystä minulle aukeaa vain tyhjä ikkuna, kun yritän katsoa postikuluja.

Niitä sivuja kannattaa katsella saksanmaan kielellä. Sivut eivät toimi kovin hyvin lontooksi, mm. ne sivut ulkomaan postituskuluista jää näkemättä!

Täti-E

Lainaus käyttäjältä: odir77 - heinäkuu 13, 2012, 08:36:05 ap
Paljonko muuten tuolta Saksan kaupasta sinulle tuli postikuluja?  Jostain syystä minulle aukeaa vain tyhjä ikkuna, kun yritän katsoa postikuluja.

Mullakin näytti ensin tyhjää, mutta sitten kun siirryin (engl.) selaamaan siemeniä ja ihan mielikuvituksen tasolla siirsin ostoskoriin toiveeni, niin sitten lopuussa kun katsoin ostoskärryäni ne lähetys infot sun muutkin näkyivät moitteetta :)
Kerrottakoon että että EU:n sisäpuolella alle yli 15€ ostoksiin ei tule lähetysmaksuja laisinkaan. Yli 15€ taisivat olla parin euron luokkaa.
Maksu hoituu tilisiirrolla EU:n sisällä, eli Paypalia ei kannata käyttää..

Aika jännä juttu että vaikka muistan vielä hyvin sen päivän kun suomi äänestettiin Euroopan unioniin, niin vasta nyt olen löytänyt sellaisia asioita joista EU:sta on minulle oikeasti iloa ;D Siihen kuuluu esimerkiksi tilaukset saksasta!

Raaka-Arska

[/quote]
Kerrottakoon että että EU:n sisäpuolella alle yli 15€ ostoksiin ei tule lähetysmaksuja laisinkaan. Yli 15€ taisivat olla parin euron luokkaa.
[/quote]

Itekki oon ajatellu tilata tuolta; mutta kummin se postikulu hommeli on?  8)
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

Lillen

Hienosti näyttää parveke rehottavan!

Puhutteko Semillasin siemenkaupasta vai?

Ymmärtääkseni se olisi siten että Yli 15€ tilauksista ei postikuluja ,mutta en muista enään...

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 13, 2012, 13:47:32 ip... postikuluja ,mutta en muista enään...

Pieniä ovat postimaksut joka tapauksessa. Viimeksi tilatuista oli kuitit tallella ja maksut olivat 1€ isommasta ja 1,5€ pikkutilauksesta. Siemeniä oli tarkkaan koneella pakattu juuri se määrä, mitä luvattiin +1. Kaikki eivät olleet aivan sitä, mitä luvattiin, mutta missäpä tiedot olisivat täydelliset? Itävyys vaihteli, mutta kyllä vähintään ⅓ iti.

Täti-E

Plää-plää...yritin olla selkeä mutta huomaa taas että ei kannata postailla ensimmäiseksi aamulla ;D eli siis ALLE 15€ TILAUKSIIN EI TULE POSTIMAKSUA (itse tilasin tuon tasan 15€ eikä postimaksuja tullut.. )yli 15€ on jotain parin euron luokkaa.. Jos haluaa kirjatun kirjeen (sellaisen postista noudettava?) niin sit jotain 3,5€.
Antakaa antenni sekoiluista ;)

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 13, 2012, 14:09:18 ip
Plää-plää...yritin olla selkeä mutta huomaa taas että ei kannata postailla ensimmäiseksi aamulla ;D eli siis...

Väärinhän se meni vieläkin.  ;D
Olen käyttänyt saksankielistä sivua ja siellä sanotaan selvästi Versandkosten osastolla, että YLI 15€ tilaukset toimitetaan postivapaasti. Näin ei ollut vielä viime syksynä.

Sehän on siis espanjalainen siemenfirma Kanarian saarilta. Sitä pitää saksalainen Peter Merle ja verkkokauppa on saksalaisella sivustolla. Tavara tulee Espanjasta ja kasvatetaan siellä.
Tuossa vähän lisäinfoa kiinnostuneille, kasvatuslista ja käyttäjäprofiili:
http://thehotpepper.com/topic/31370-semillas-la-palma-2012/

Täti-E

voe rähmä. annan olla 8) tänään ei vaan aivo käsi koordinaatit toimi  ;D

Lillen

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - heinäkuu 13, 2012, 14:57:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 13, 2012, 14:09:18 ip
Plää-plää...yritin olla selkeä mutta huomaa taas että ei kannata postailla ensimmäiseksi aamulla ;D eli siis...

Väärinhän se meni vieläkin.  ;D
Olen käyttänyt saksankielistä sivua ja siellä sanotaan selvästi Versandkosten osastolla, että YLI 15€ tilaukset toimitetaan postivapaasti. Näin ei ollut vielä viime syksynä.

Sehän on siis espanjalainen siemenfirma Kanarian saarilta. Sitä pitää saksalainen Peter Merle ja verkkokauppa on saksalaisella sivustolla. Tavara tulee Espanjasta ja kasvatetaan siellä.
Tuossa vähän lisäinfoa kiinnostuneille, kasvatuslista ja käyttäjäprofiili:
http://thehotpepper.com/topic/31370-semillas-la-palma-2012/

Päiväkirja on ollut seurannassa  :).
Komiat setit on kaverilla.

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - heinäkuu 13, 2012, 13:58:18 ip
Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 13, 2012, 13:47:32 ip... postikuluja ,mutta en muista enään...

Pieniä ovat postimaksut joka tapauksessa. Viimeksi tilatuista oli kuitit tallella ja maksut olivat 1€ isommasta ja 1,5€ pikkutilauksesta. Siemeniä oli tarkkaan koneella pakattu juuri se määrä, mitä luvattiin +1. Kaikki eivät olleet aivan sitä, mitä luvattiin, mutta missäpä tiedot olisivat täydelliset? Itävyys vaihteli, mutta kyllä vähintään ⅓ iti.

Juu, ei se niin nöpönuuka ole onko € tai kaksi.
Olen lukenut että itävyys heidän (hänen?) siemenillä on ollut varsin laadukasta. Vaihtelee toki joten mene ja tiedä.

Täti-E

Eilen tupsahti postiluukusta kirje Semillas La Palmalta :D

Tämä postaus keskittyy kukkasiin. Seuraava aalto tekee tuloaan ja vihdoin alkavat nuputkin jälleen aukenemaan!

Näiden nuppujen aukeamista on muuten odoteltu jo useampi viikko.

Myös ötököiden kanssa kamppailleet rimpula annuumit alkavat kukkimisellaan todistelemaan erävoittoa punkeista:

Limon on täynnä nuppuja ja ensimmäiset aukenivat eilen...

Odottelen jännityksellä toisen nuppuilevan puben editymistä. Toivottavasti nämä pysyvät jo kiinni.

Kiinnipysymisen ongelmaa ei edelleenkään ole kolmessa baccassa jotka sylkevät palkoa ja kukkaa joka ikinen päivä. Olen iloinen siitä että jotain on edes mennyt oikein 8)

Wahi

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 18, 2012, 14:07:34 ip
Näiden nuppujen aukeamista on muuten odoteltu jo useampi viikko.
[

Kiva huomata, etten ole ainoa Helsingin seudulla jonka chinenset aloittelevat kukkimista vasta nyt  :D Oma Cajamarca teki alkukesästä pari säälittävää podia mutta sitten tapahtui jotain. On ollut selkeästi huonommat chilikelit kuin esim. viime kesänä.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 18, 2012, 14:07:34 ip
Eilen tupsahti postiluukusta kirje Semillas La Palmalta :D

Oli muuten ihmeellisen nopeaa toimintaa, minullekin tuli alle viikossa tilauksesta! Mahtaako tuo edes odottaa, että rahat napsahtaa tilille?

Hyvältä näyttää parveke, tuolla kelpaa kessutella!  ;)

Ai niin, nähdään chilifesteillä! Tullaan Whilin kanssa fanittamaan keikalle!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Täti-E

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - heinäkuu 21, 2012, 01:16:45 ap
Ai niin, nähdään chilifesteillä! Tullaan Whilin kanssa fanittamaan keikalle!

Jee! tervetuloa  ;D Lisää vaan foorumilaisia sinne ihmettelemään meininkiä.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 21, 2012, 12:20:04 ip
Jee! tervetuloa  ;D Lisää vaan foorumilaisia sinne ihmettelemään meininkiä.

Saatanpa tuota tulla rokkipoliisiksi sinne. :D

Täti-E

Brown Large Habanerossa (vai missä järjestyksessä nuo pitikään olla ::) ) on raakileita oksilla huimat kolme ja kukkia tulee koko ajan lisää. Jee!
Manzano rojo tiputti kukkansa ja muissakaan pubeissa ei edelleenkään näy edes feikkinuppuja. Pääsevät amppeleihin odottelemaan ensikesää..
Se Senegalilainen chili on kyllä TODELLA hidas kaveri. Nuppuja tehnyt jo kuukauden päivät mutta ne eivät aukene?? Tällä menolla ensimmäiset raakileet ovat näkyvillä joulun aikoihin  ;D

Aku

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - heinäkuu 28, 2012, 08:01:01 ap
Se Senegalilainen chili on kyllä TODELLA hidas kaveri. Nuppuja tehnyt jo kuukauden päivät mutta ne eivät aukene?? Tällä menolla ensimmäiset raakileet ovat näkyvillä joulun aikoihin  ;D

Tiedätkös mitä? Mullakin on senegalilainen jumittanut siihen nuppuvaiheeseen. Jännä tapaus... ;D

Täti-E

Lomat jäi menneisyyteen, mutta chilejä se ei tunnu haittaavan.
Elokuun alun lämpöiset säät ovat vihdoin saattaneet puutarhaani siihen kuntoon missä sen olisi pitänyt olla jo kesäkuun lopussa. Samaa virttä ovat laulaneet kyllä muutkin foorumilaiset joten ei siitä sen enempää ;)

Nautin nyt vain siitä että edes jotain tapahtuu ja sitten kun säät kylmenee niin siirrän viidakkoni sisätiloihin kypsymään siltä osin kuin mahtuu. Lopuille sanon tylysti bye-bye.

Brown Large Habanero työntouhussa..

Starfish on myös jälleen kohtuullisen reipas kasvaja ja podittaja.

Senegalin chili. Itse veikkaan Fruteksi mutta kaipailen varmistusta. Hirmuisesti pieniä kukkia aukeaa koko ajan lisää!

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - elokuu 05, 2012, 10:16:33 apSenegalin chili. Itse veikkaan Fruteksi mutta kaipailen varmistusta.

Kyllä se kovasti frutelta vaikuttaa.
Jos nuo vielä nostavat päänsä pystyyn, kun raakile alkaa kasvaa, tapaus on ilmeinen.

Täti-E

Iso Plääh ja mahalasku.

Kausi alkaa olemaan tässä. Kuvatkin on jäänyt ottamatta viimeiseltä kuukaudelta sillä mitään mullistavaa, ainakaan hyvällä tavalla ei ole tapahtunut. Toleranssi alkaa talon ihmisillä olla kyllä kohdillaan ja sen verran satoa kerätty että muutamia kymmeniä pikkupurkkeja on soosseja ja muita tullut. Suurimmat menestyjät määrällisesti Aji Golden ja Habanero sekä brown large habaero.

Tilanteesta nyt:
- Satoa on saatu kaikista paitsi Pubeista (jotka alkaa sit tietty nyt taas nuppuilee..)
- Chinenset ovat muuttaneet sisälle. Ainoastaan Brown Large Haba on vielä ulkona kun en ole keksinyt mitä sille teen. Kukissa vieläkin siitepölyä!
- Annuumit ja bacat kypsyttelevät viimeisiä satojaan. Olen leikellyt oksia matalaksi sitä mukaan kun olen möllyrät oksilta kerännyt.
- Pink Habanero ei tykänny muutosta sisälle. Tiputtaa lehtensä vaikkei oo mitään ötinkäisiä, toivottavasti se siitä vielä piristyy.
- Tarveisin alle metrin mittaisen loistarin tai pari

Ens vuonna:
-Tavoitteena vähemmän kasveja (vaatii huolellisen mietinnän mitä menee itämään)
- Tai sitten vaihtoehtoisesti osa kasveista on kesän yli sisällä

Hubert

Onnittelut sadosta!
Pärjäsit siis kohtuullisesti sodassa punkkeja vastaan.

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - syyskuu 14, 2012, 08:12:56 ap
-Tavoitteena vähemmän kasveja (vaatii huolellisen mietinnän mitä menee itämään)

Tämä taitaa olla kohtuu yleistä haihattelua kasvattajien keskuudessa tässä syksyllä.  :D
Maaliskuussa sitten sata kasvia kuitenkin taas kurkottelemassa kohti taivaita...