tammikuu 09, 2025, 22:12:59 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Autot...

Aloittaja ChiliPark, tammikuu 21, 2012, 13:48:50 ip

« edellinen - seuraava »

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - tammikuu 23, 2013, 11:39:51 ap
Lainaus käyttäjältä: Mattson - tammikuu 23, 2013, 08:25:03 ap
Tästä päästäänkin johtopäätökseen että kennon on pakko olla lähes täysin tukkeutunut.


Tai sitten sellaiseen johtopäätökseen, että jäähdytysjärjestelmän paineet ovat heikot.

Kun paineistuksen hoitaa termostaatti, niin on mahdollista että termostaatti on jatkuvasti auki, eli sökö.

JS


Eikös tuo näkyisi liian alhaisena käyntilämpötilana ?.

bobster

Mä veikkaisin ilmaa lämmityskennossa.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

masaiman

Ajattelin että kerran nyt alan pulaamaan vaihdan jäähynesteet, sitä ei taida olla tehty viimeseen kuuteen-seitsemään vuoteen kun lisätty tarvittaessa, en tiedä irrottiko kolarikorjaaja syyläriä keulaa korjatessa. Jos sinne lämppärin kwnnon outkille pääsee ne irti, pesuliemi ämpäriin ja pumpulla pyörittäen. Mulla on myös uusi termari jomka vaihdan samalla, sitten koko systeemin huuhtelu, uudet liemet ja ilmaus. Jos ei tehoa on tauti kuolemakai.

Ja pahoittelut lukuisista virheistä, liki mahdoton saalistaa kun kursori ei osu sinne päinkään tekstiä minne yrittää

bobster

Fiksu temppu. Oon kuitenkin melko varma, että kennossa on tukos, joka on ilmakupla. :)
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

hoffman

Volvo 345 vm. 1981 joka meni romikselle kampiakselin katkettua. Sen jälkeen tuli vm. 1993 Opel Astra, joka oli täysi susi. Astran jälkeen meni hermot autoihin, enkä ole sen jälkeen hommannut autoa, ja vuosi oli 2003 kun näin kävi.
On hyvin vaikea johdatella asioita siten, että paska rauhoittaa ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.

primorsk

^^^Kaverin mazdasta oli vesipumpusta syöpyneet siivet kokonaan pois ja ilmiö oli samanlainen. Lämmintä ilmaa ei tullut kuin kovilla kierroksilla.

masaiman

tammikuu 23, 2013, 20:10:20 ip #106 Viimeisin muokkaus: tammikuu 23, 2013, 21:57:55 ip käyttäjältä Mattson
Voi tsiisus mä sanon, aivan eeppinen projekti. Kenen helveton hyvä idea on ollut ottaa aikakautensa yksi suurimpia henkilöautoja ja tunkea sen moottoritila aivan kantta myöden täyteen!


Noniin, kenen jumankauta valopään idea on ollut tunkea toi termostaatti tuonne! Ahtoputkia myöden sai purkaa edestä että tuonne vihdoin pääsi edes jotenkuten.



Siinä se porakone vieressä huutaa, kieppukoot nyt vielä aikansa. Ihmeen kirkkaana pysyy tuo vesi, ei sieltä taida kamalasti mitään irrota...

Kohta letkut takas paikalleen ja uudet liemet koneeseen, toivottavasti auttaa. En oikeen jaksa uskoa että vesipumppu olisi syöpynyt kun se on vaihdettu toissavuoden helmikuussa ja kuitenkin moottorinlämmöt pysyy just siinä missä pitääkin.

Toivottavasti mä nyt sain sen termarikotelon kannen kunnolla paikalleen kun tuntu et laittaa sen miten niin aina se jää kantaman...

masaiman

tammikuu 23, 2013, 21:41:13 ip #107 Viimeisin muokkaus: tammikuu 23, 2013, 21:44:21 ip käyttäjältä Mattson
Noniin, värkki on takas läjässä ja homma hoidettu, varovaisen toiveikkaana ensilenkin jälkeen. Lämpötilaviisari pysyy nyt itseasiassa hieman alempana kuin ennen mutta vaikuttaisi siltä että lämpösiirtymä hytin puolelle olisi jonkin verran tehokkaampaa kuin aikaisemmin. Sisälämppärin kennosta ei tosiaan mainittavia moskia tullut, eikä jäähdytysneste itsessäänkään näyttänyt kamalan pahalta, mitä nyt hieman ruosteen väriä havaittavissa muttei mitenkään kamalasti. En nyt päässyt huuhtelemaan sitä koneen puolta systeemistä ulkona vallitsevan lämpötilan takia mutta toivotaan että hommasta oli edes jotain hyötyä, olen lykännyt tuon tekemistä iät ja ajat koska jotenkin aavistin homman olevan todella kettumainen tehdä, nyt se on sitten tehty ja varsinainen tulikoe päästään suorittamaan huomen aamulla töihin ajellessa.

Lieviä kauhun hetkiäkin tuli testilenkillä koettua kun kotipihassa jo kuulostelin että käypäs kone jotenkin räksyttäen, jonkin matkaa ajeltuani liiskasin lapun lattiaan ja ihmettelin että mitäs hemmettiä kun ei mitään tapahdu, auto nykii eikä ahdot nouse! Hetken pohdittuani ja ikkunasta hirveetä puhinaa kuunneltuani muistin et piti kait kiristää se ahtoputken lemmari  ::) ;D

Aji Inferno

tammikuu 24, 2013, 02:35:13 ap #108 Viimeisin muokkaus: tammikuu 24, 2013, 02:38:15 ap käyttäjältä Aji Inferno
MB 140A -00 huolestuttaa päättämättömällä öljynpaineanturillaan... Normaalisti ei sano mitään suuntaan eikä toiseen, mutta joulun alla, juuri aika hiljan huollettuna, sytytti sitten kesken matkan öljyvaroitusvalon. Niitä mukavia yllätyksiä. Kun vuotoa tms ei näkynyt, ja mersu sanoo tuon uutenakin syövän öljyä litran tuhannella, lisäsin ensin puoli litraa... Valo paloi. Sitten litran... Valo paloi. Ei hyvä. Liian hämärää ja kylmää nähdä mitä mittatikku sanoi. Ajoin kotiin.

Seuraavana päivänä valo oli poissa. Kaikki niin normaalisti kuin tuollaisessa nyt on. Matkalla Turkuun sitten jouluna iskee jumalaton piipitys ja kojetaulu näyttää: liikaa öljyä! Eikä näytä enää muita tietoja. Tuo tapahtuu nyttemmin säännöllisesti noin ehkä 15..30 minuutin ajon jälkeen. Takavuosina olisin käynyt sukeltamaan konehuoneeseen työkalupakin kera, mutta nykykämpän parkkiksella ei, etenkään näin talvella, juuri autoa korjailla.

Mersut ovat mulle vieraita, tämä osui nyt lähinnä sattumalta väliaikaisautoksi. Onko kellään käsitystä mistä helkkarista olisi kyse? Anturivika, lämpeneminen jossain mittaristossa, mitä..?

Ja mikä tietty hankaava, laahaava ääni konetilan takaosasta voisi olla?

Edelliseen viestiin liittyen: tämänkään lämppäri ei maksimitehoillaan pysty pitämään sisätiloja lämpiminä -20 asteessa... Käsittääkseni ainakin vähän myös tyyppivika.  :(

masaiman

Jes, taas tarkenee! Mahdoton sanoa varmaksi oliko se nyt sitten ilmalukko, paska termari, tukkeutunut kenno vai mikä, mut huu keers. Ei sieltä nyt vieläkään mitään bensa-autokuumaa ilmaa tule ja vartin saa ajaa -15 pakkasessa että alkaa puhaltaa mutta sentään tuo automaattiasento pystyy saavuttamaan 25 sisälämmöt. Mukavoittaa matkantekoa pottenssiin sata, todella kyrpä homma mut nyt se on tehty!

bobster

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - tammikuu 24, 2013, 02:35:13 ap
MB 140A -00 huolestuttaa päättämättömällä öljynpaineanturillaan... Normaalisti ei sano mitään suuntaan eikä toiseen, mutta joulun alla, juuri aika hiljan huollettuna, sytytti sitten kesken matkan öljyvaroitusvalon. Niitä mukavia yllätyksiä. Kun vuotoa tms ei näkynyt, ja mersu sanoo tuon uutenakin syövän öljyä litran tuhannella, lisäsin ensin puoli litraa... Valo paloi. Sitten litran... Valo paloi. Ei hyvä. Liian hämärää ja kylmää nähdä mitä mittatikku sanoi. Ajoin kotiin.

Seuraavana päivänä valo oli poissa. Kaikki niin normaalisti kuin tuollaisessa nyt on. Matkalla Turkuun sitten jouluna iskee jumalaton piipitys ja kojetaulu näyttää: liikaa öljyä! Eikä näytä enää muita tietoja. Tuo tapahtuu nyttemmin säännöllisesti noin ehkä 15..30 minuutin ajon jälkeen. Takavuosina olisin käynyt sukeltamaan konehuoneeseen työkalupakin kera, mutta nykykämpän parkkiksella ei, etenkään näin talvella, juuri autoa korjailla.

Mersut ovat mulle vieraita, tämä osui nyt lähinnä sattumalta väliaikaisautoksi. Onko kellään käsitystä mistä helkkarista olisi kyse? Anturivika, lämpeneminen jossain mittaristossa, mitä..?

Ja mikä tietty hankaava, laahaava ääni konetilan takaosasta voisi olla?

Edelliseen viestiin liittyen: tämänkään lämppäri ei maksimitehoillaan pysty pitämään sisätiloja lämpiminä -20 asteessa... Käsittääkseni ainakin vähän myös tyyppivika.  :(



Mulla Volvo 240. Siinäkin  öljynpainevalo vilkkuu/palaa vesisateella. Syynä anturin johdon kuoriutuminen -> lyö maihin. Sitäkin pitkään ihmettelin ja teippasin johtoa. Paljas kohta on laturin alla, enkä jaksa irroitella niin annan olla. Ei siitä muuta haittaa, kun kaveri kyydissä:"Ookko humannu et sulla palaa öljynpainevalo" .
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: bobster - tammikuu 24, 2013, 07:47:26 ap
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - tammikuu 24, 2013, 02:35:13 ap
MB 140A -00 huolestuttaa päättämättömällä öljynpaineanturillaan... Normaalisti ei sano mitään suuntaan eikä toiseen, mutta joulun alla, juuri aika hiljan huollettuna, sytytti sitten kesken matkan öljyvaroitusvalon. Niitä mukavia yllätyksiä. Kun vuotoa tms ei näkynyt, ja mersu sanoo tuon uutenakin syövän öljyä litran tuhannella, lisäsin ensin puoli litraa... Valo paloi. Sitten litran... Valo paloi. Ei hyvä. Liian hämärää ja kylmää nähdä mitä mittatikku sanoi. Ajoin kotiin.

Seuraavana päivänä valo oli poissa. Kaikki niin normaalisti kuin tuollaisessa nyt on. Matkalla Turkuun sitten jouluna iskee jumalaton piipitys ja kojetaulu näyttää: liikaa öljyä! Eikä näytä enää muita tietoja. Tuo tapahtuu nyttemmin säännöllisesti noin ehkä 15..30 minuutin ajon jälkeen. Takavuosina olisin käynyt sukeltamaan konehuoneeseen työkalupakin kera, mutta nykykämpän parkkiksella ei, etenkään näin talvella, juuri autoa korjailla.

Mersut ovat mulle vieraita, tämä osui nyt lähinnä sattumalta väliaikaisautoksi. Onko kellään käsitystä mistä helkkarista olisi kyse? Anturivika, lämpeneminen jossain mittaristossa, mitä..?

Ja mikä tietty hankaava, laahaava ääni konetilan takaosasta voisi olla?

Edelliseen viestiin liittyen: tämänkään lämppäri ei maksimitehoillaan pysty pitämään sisätiloja lämpiminä -20 asteessa... Käsittääkseni ainakin vähän myös tyyppivika.  :(



Mulla Volvo 240. Siinäkin  öljynpainevalo vilkkuu/palaa vesisateella. Syynä anturin johdon kuoriutuminen -> lyö maihin. Sitäkin pitkään ihmettelin ja teippasin johtoa. Paljas kohta on laturin alla, enkä jaksa irroitella niin annan olla. Ei siitä muuta haittaa, kun kaveri kyydissä:"Ookko humannu et sulla palaa öljynpainevalo" .

volvo 740 sama homma, alkoi sillä et vilkkui aina kun ajoi töyssystä. välillä paloi himmeesti, välillä vilkku, kummitteli ja mitä vielä. välillä se paloi ihan jatkuvastikin. oli vissiin se anturi sitten vaan rikki, mut ei mulla kyl ole sitä autoakaan enää. ikävä kyllä. se oli kuningas-auto ja todella hyvin säilynyt. pleikkarikin löytyi
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

tonttu

Eihän tuo termarin paikka nyt edes paha ollut. A6 audissa, missä on 2 pyttyä vajaakokonen konekkin ja tilaa vaikka rakentaa chilipuutarhan konehuoneeseen. On kuitenkin termari päätetty sijoittaa niin, että samalla voikin hoitaa jakopäänrempan, kun ei siihen muuten pääse käsiksi. Eli termarivikaisia A6sia on jonniinverran liikenteessä.

Jani M

Onneksi vanha Audi 80 2.0E on suhteellisen avara konehuoneesta ja kaikki on käden ulottuvilla. :D Jotain mukavaakin näissä menneiden aikojen menopeleissä. Vaikka toki kaiholla muistelen näitä uudempia kulkineita, välillä. Ei vaan oo järkeä pitää mitään kalliimpaa reuhkaa pihassa, kun ajoja on niin vähän, että siinä ja siinä kannattaako edes koko autoa pitää.

bobster

Tai sitten ei yksinkertaisesti ole varaa. Toi vanha Volvo (-87) vie 7.5-8.5l/100 km. En tiedä edes mitä uudemmalla voittais, paitsi korjaamoille hyvän mielen. No se saatanan autovero.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Kusti

tammikuu 25, 2013, 17:06:27 ip #115 Viimeisin muokkaus: tammikuu 25, 2013, 17:08:13 ip käyttäjältä Kusti
543 000 ajettu 3B Passat tällä hetkellä käytössä. Pikkuvikaa niin saatanasti eli maf ja N75 eivät ole kovin pitkäikäisiä, lukot, sähköviat yms. Ei ole lähellekään yhtä hyvä ajettava kuin Fordit tätä ennen, mutta ei ole ollut kuitenkaan suurempia murheita. Kulutus on ohjelmoinnin myötä aika pieni, diesel-vero reilut 60 € ja vakuutukset tasan 300 €, että ei tämä sentään ihan vararikkoon vie.


Whili


LupeKani

"Teatin edistykselliset ICETek(*) -moottorit ovat oikeiden insinöörien suunnittelemia...."

Tässä vaiheessa tuli aamukahvit syliin...   ;D

mohla

Jahas, nyt menee sitten Paskatista bi-xenonit vaihtoon, kun molemmat alkoivat välkkyä, vaihtaa väriä ja sammuilla. Orkkispolttimo marmoritiskiltä 170e ja tarvikeosakin ~100e sekä kruununa vaihtohommassa on ilmeinen tarve purkaa mm. puskuri ja sisälokarit kokonaan pois tieltä...  >:( Kestihän noi sentään sen 7v. / 213tkm, mutta aika suolainen hinta silti ja työmäärä älytön tollaseen hommaan.

Osat + vaihtotyö tän hetken tarjousten mukaan halvimmillaan 360e. Itse tehtynä kylmässä autokatoksessa olisi vain sen 200e osat, mutta varmaan parin tunnin homma. Melkein menisi tonne vitutusketjuun ennemminkin. Taitaa mennä kyllä siihen, että vaihdatan ne tuolla "kantapaikassa" niin saa taas auton pesunkin samalla... =/

Siika

No ny hajos kytkytin Pajeerosta,kummallista kesti vain n 20 000km eli vajaat parivuotta,alkuperäinen kesti yli 600 000,saas nähä menneekos takkuuseen....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.