tammikuu 09, 2025, 22:33:09 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Fatalii Gourmet Jigsaw

Aloittaja jaolsten, elokuu 19, 2012, 14:31:34 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Parani kyllä, kiitoksia! Kyse ei tosiaan ollut pyrkimyksestä pottuilla, vaan siitä että noin hyvä teksti ansaitsi hitusen huolellisemman kirjoitusasun. :)

Senpuoleen, itse en yrittäisikään näinä päivinä kirjoittaa mitään ruotsiksi - on ruostunut piloille... Englannissakin on tarpeeksi työtä, jos virheettömyyteen pyrkii.  ::)

Lillen

Hyvä hyvä, enkä minä tuota v*ttuiluna ottanut alunperinkään :).

Ettei menisi ihan OT:ksi koko homma, niin sanon vain että hautasin kyllä eilen viimeisetkin ajatukset siitä että söisin tuollaisen kokonaisena :o.  Aika ilkeästi otti vatsan päälle myöhemmin illalla.

ChiliChillailija

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 25, 2013, 11:05:46 ap
Hyvä hyvä, enkä minä tuota v*ttuiluna ottanut alunperinkään :).

Ettei menisi ihan OT:ksi koko homma, niin sanon vain että hautasin kyllä eilen viimeisetkin ajatukset siitä että söisin tuollaisen kokonaisena :o.  Aika ilkeästi otti vatsan päälle myöhemmin illalla.

Vessareissu... ::)
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

ChiliKopf-13

Missähän tämän väitetyn muka maailman tulisimman chineseksen tulisuuden mittaustulokset mahtavat viipyä? :o  Hirvittävän alkuhypen jälkeen ei ole kuulunut mitään.  ???

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: ChiliKopf-13 - elokuu 05, 2013, 19:25:58 ip
Missähän tämän väitetyn muka maailman tulisimman chineseksen tulisuuden mittaustulokset mahtavat viipyä? :o  Hirvittävän alkuhypen jälkeen ei ole kuulunut mitään.  ???

Se alkuhypetys kyllä oli eniten foorumilaisten kirjoituksia. Kyllä se sieltä tulee, jos jalostaja siihen mittaukseen päätyy.
Tuossa asussa tuotu asia, on vastaavaa hypetystä, mutta luonne päinvastainen. Mutta julkisuutta sekin tuo.

11-13

^ Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Kyllä kasvattaja itse ja suureen ääneen tuota itse hehkutti mediassa silloin kun tämän lajikkeen julkisti.

Itse en epäile, etteikö luvut ole korkealla, sen mitä olen lukenut tuoreen podin maistajien kommentteja.

Mutta ei se mikään foorumilaisten hypetys ollut. Kyllä kasvattaja itse tämän hypen medioihin istutti, mikä tietty on varmaan ainut oikea tapa lähteä uutta tulista chiliä markkinoimaan.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: 11-13 - elokuu 12, 2013, 16:26:39 ip
Kyllä kasvattaja itse tämän hypen medioihin istutti, mikä tietty on varmaan ainut oikea tapa lähteä uutta tulista chiliä markkinoimaan.

Nimenomaan! Jos kerran kovalla vaivalla uuden lajikkeen kehittää, niin sallittakoon kunnia siitä Jukka Kilpiselle, ja noinhan minäkin olisin Jigsawta markkinoinut

Melchran

Nyt on tämä herkkupala tullut maisteltua. Ensimmäinen podi kypsyi omassa puskassa. Kokonaista en todellakaan uskaltanut maistaa, vaan ainoastaan pitkittäin leikatun siivun. Vertailun vuoksi maistoin samanlaisen siivun myös Moruga Scorpionista ennen varsinaista koitosta. Polte voimistui todella hitaasti ja tuntui ainoastaan kielessä ja alkoi ensin kielen kihelmöintinä. En uskonut kerrasta vaan pakko oli toinenkin pala vielä vähän myöhemmin maistaa varmuuden vuoksi. Potkua löytyy todella paljon ja oli kyllä tulisempi kuin maistamani Moruga Scorpion. Riittoisa on kyllä ehdottomasti oikea sana kuvailemaan tätä  8)

MrFrost

Mittaustulosten viipymisestä:

Kuten joku jo aiemmin totesi, _virallisten_ SHU testejen hinnat ei ole mitään vanhanajan pennosissa pyöriviä... Veikkaisin että lähelle 10000€ saisi pulittaa jos virallisen ja pätevän tuloksen haluaa.

En itse jaksa etsiä fsktatietoa hinnasta, mutta joka tapauksessa halpaa se ei ole.

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

unenkuva

MrFrost

No, viralliset testit tehdään laboratoriossa.

Luuletko oikeasti, että Fatalii Gourmet alkaisi julkisesti tuollaisilla testeillä tehdyillä tuloksilla huutelemaan?

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - syyskuu 15, 2013, 13:05:00 ip
No, viralliset testit tehdään laboratoriossa.

Luuletko oikeasti, että Fatalii Gourmet alkaisi julkisesti tuollaisilla testeillä tehdyillä tuloksilla huutelemaan?

-T

Eikös tuo Eurofin US ole laboratorio... Korjaa toki jos olen väärässä...? Kuin myös toisenkin linkin takana olevan paikat...

JorgeXXX7

On todella hienoa että Fatalii jalostaa tulisempia chilejä  ;), kun jenkit jalostavat chilejä tulettomiksi.  >:(
Pidän ultratulisista chileistä paljon ja arvostan todella paljon fataliin jalostustoimintaa. Hienoa työtä !  :) :) :)

Tilasin Fataalilta Jigsaw:n siemeniä ja aion kasvattaa ensi kaudella ainakin 10 Jigsaw-puskaa. Saan sitten verrata omaan jalostukseen tältä kesältä.
Risteytin Naga Morich:n ja Trinidad Morugan. Saas nähdä kumpi on tulisempi.  :P :D

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - syyskuu 15, 2013, 13:10:31 ip
Eikös tuo Eurofin US ole laboratorio... Korjaa toki jos olen väärässä...? Kuin myös toisenkin linkin takana olevan paikat...

Kommentoin lähinnä tuota verensokerimittarin näköistä SHU tippatesteriä.

Mutta joo, luotettavan ja hyväksyttävä testin tekeminen ei ole halpaa.

-T

PP

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - syyskuu 16, 2013, 09:56:54 ap
Kommentoin lähinnä tuota verensokerimittarin näköistä SHU tippatesteriä.

Mutta joo, luotettavan ja hyväksyttävä testin tekeminen ei ole halpaa.

Onko tietoa, mikä taho hyväksyy testit? Pitääkö olla akkreditoitu labra vai riittääkö, että noudattaa aiemmissa tieteellisissä julkaisuissa esitettyjä menetelmiä ja yleisiä protokollia?

Minbaari

Ensimmäinen itsekasvatettu kypsä podi. Verrokkina oli 7pod, jota maistoin ensin ja olihan sekin tulinen mutta.. Tätä kun maistoi niin tiesi heti, että kyseessä on aivan järkyttävän tulinen tapaus. Tuoksu halkaistussa podissa on hyvin hedelmäinen, aivan erilainen kuin vaikka Scorpparissa tai 7podissa, jotka ovat jotenkin tunkkaisen tuoksuisia.

Maku on myös hyvä tässä, vaikka siitä ei kauaa ehdi nauttimaan, sillä kun polte iskee se iskee ja kovaa. Se tulisuus on kuitenkin hyvin kokonaisvaltaista ja tuntuu koko suussa, kun taas esim. Scorppari iskee nieluun kuin ruosteinen kuumennettu isonaula. En tätä tapausta kuitenkaan ihan leivän päälle ensimmäisenä laittaisi, vaan esimerkiksi savustettuna chilisalsan joukkoon toimisi.

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Minbaari

Perus mieto lasten chinense...  ;D

Aji Inferno

Ei se tuohon jää. Tulee vielä itse persepuupi. Tulee perkeleellinen chili, jota emme ole arvolliset edes maistamaan. Tulee... XXXX. Chili, joka ei jätä todistajia! :)