heinäkuu 05, 2024, 11:31:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Keittiövälineet

Aloittaja RikuS, syyskuu 04, 2010, 23:16:04 ip

« edellinen - seuraava »

CyberDog

Ja tosta pesusta niin noita hiiliteräs ja valurautaisia paistamiseen tarkoitettuja välineita ei todellakaan pestä edes vähän pesuaineella. Se ei liity sinänsä mitenkään siihen mistä metallista se pannu on tehty vaan siihen että se pesuainen ylläri ylläri vahingoittaa (irroittaa) sitä ohutta rasva yms. kerrosta siitä pinnasta mikä siihen tekee sen tarttumattoman pinnan.

Janne

Lainaus käyttäjältä: mohla - marraskuu 13, 2011, 23:29:34 ip
Teräspannussa lämpenee koko höskä induktion kantamalla eli myös se oleellinen pinta, joka on kosketuksissa paistettavaan lihakseen tms.

No niinpä tietysti, liian looginen selitys jotta olisi pälkähtänyt heti mieleen :) Pinnoitetuissa pannuissahan on jos jonkinmoista sandwich -rakennetta...

Eilen tein juuri rasvapoltetussa kreppipannussa lettuja ja täytyy kyllä todeta että vaikka ennakko-odotukset ovatkin olleet kovat, niin kyllä nää DeBuyerit täytyy itse kokea ennenkuin uskoo miten hyviä pelejä ovat. Kummallista miten en ole aiemmin tullut wokin lisäksi muita hiiliteräspannuja hankkineeksi.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

sorrii

Jotenkin oon saanut fiiliksen että iso osa porukasta täällä puhuu induktiolla paistamisesta. En ole kokeillut koko induktiota kun on tavallinen Rosenlewin kotiliesi ja mökillä kaasu
Ehkäpä induktiossa suht ohuella teräspannulla se lämpö tulee riittävällä teholla pannun pintaan eikä sen tarvitse varata lämpöä; senkus reaaliaikaiseti ruuvaa lisää tai vähemmän. Mun kotiliedellä vaan on noissa liikkeissä ennakoitava pari minuuttia ja varaava pannu on ehdoton. Siinä mä olen sitä Swiss Diamondia ylistänyt.

Mun tiamantti-pannuni on siltikin tarkoitettu induktiolle, mutten olisi yllättynyt vaikka se olisi huonompi kuin tuo De Buyer tai vaikka tavallinen valurauta.

Mun Swiss Diamond on tähän asti kuitenkin ollut parempi perinteisellä sähköliedellä nimenomaan paisto-ominaisuuksiltaan kuin wanha uskollinen wärtsilän valurautapannu. Pinnoitteessa näkyy pientä kulumisen jälkeä, kun oon alkuinnostuksissani käyttänyt teräslastojakin aika rohkeesti. En mä ole mistään tarttumattomuuksista ollut kiinnostunut, kun ei se hyvin käytetty valurautakaan koskaan tartu. Diamond vaan on kevyempi (isompikin) ja silti varaa selvästi paremmin lämmön. Sitten kun saan induktioihmeen saatan pyytää joulupukilta Debuyerin ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

linker


Mä en tykkää induktioliedestä kun täytyy kytätä, mikä kattila, pannu, tai pytty sille kulloinkin sopii.
Ja sitten täytyisi sitä pinta-alaa olla tarpeeksi, että levy tunnistaa sille asetetun astian.
On se nopea, ja jossain tapauksissa lämpö hyvin hallinnassa, mutta siinä ne hyvät puolet sitten ovatkin

Adapterilevy löytyy kaapista, mutta siellä se saa ollakin. 20 euron irtolämpölevy, valuarautainen, ajaa asian paremmin
ja ennenkaikkea turvallisemmin.


________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Tepi

Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä...itse siirryin induktioon vuosi sitten, enää en tavallista keittiööni huolisi. Oma hellani ei ole turhan tarkka, ainoa missä ongelmia tulee on Bialetin teräksinen mutteri, ainoastaan pienin levy tunnistaa sen. Valurautaista pannua käytettäessä pitää olla tarkkana, sen saa helposti vedettyä liian kuumaksi, ja jäähtyminen sitten kestää.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

linker



sen bialetin (venus) sopimattomuus millekään levylleni, siis induktiossa,
johti tuohon edellä kirjoittamaani kommenttiin.
Mutta ei se mitään: en tykännyt pyöreästä mutterista muutenkaan   :)

Induktioon täytyy tottua. Niin kuin moneen muuhunkin vekottimeen.


________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Lehmann

50 luvun tyyliin muotoiltu monitoimikone olisi kiva omistaa. Sellaiset metallikulholla varustetut 500 W laitteet kyllä jäävät 500 € ja ylikin maksavina työttömältä hankkimatta  :-[

sorrii

Osui juuri silmään HalpaHallissa Moulinex-merkkinen kopio Kenwoodin perinteisestä Chef -koneesta. Taisi nimikin olla joku Chef Gourmet ... 189€
Vaikutti muuten ihan tukevalta ja laadukkaalta. Siis jos on kuitenkin se pari sataa, muttei viittä .. Mukana samaan tapaan teräskulho, vispilät ja joku raastin/viipalointi -juzka sekä lasinen tehosekoitin...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

linker


Oletteko käyttäneet/ käytättekö painekattilaa?



kirjoitin erään alumiini-artikkelin innoittamana blogiini tämän päivän päivityksen tuosta vekottimesta,
joka ei oikeastaan ole alumiinia...

(linkki sigussani)

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Lehmann

Kunnollinen ja oikeaoppinen wokkaus taitaa onnistua vain kaasuliekillä? Onnistuuko kaasuoulloon kytketyllä rengaspolttimella, vai täytyykö olla hifimpää?

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: linker - marraskuu 29, 2011, 20:22:55 ip

Oletteko käyttäneet/ käytättekö painekattilaa?


Joo koulun labrassa kuus vuotta :D

Tehokas muuten säilöntähommissa!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: ChiliPola - marraskuu 30, 2011, 06:30:02 ap
Lainaus käyttäjältä: Lehmann - marraskuu 29, 2011, 23:27:12 ip
Kunnollinen ja oikeaoppinen wokkaus taitaa onnistua vain kaasuliekillä? Onnistuuko kaasuoulloon kytketyllä rengaspolttimella, vai täytyykö olla hifimpää?


Ei wokkauksessa ole tärkeintä lämmönlähde vaan wok-pannu. Nykyiset teflon-wok-pannut on todella huonoja. Perinteiset taotut wok-pannut parhaita.
Vanha kunnon muurikka <3

;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

-mtk-

Tulin itsekin hankkineeksi pari de Buyerin pannua Hackmannin tuotoksiin kyllästyneenä ja ei kaduta pätkääkään. Hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan :)
Niillä ja valuraudalla tulee loistavasti toimeen, surkea teflon-wok on seuraavana teurastuslistalla.

Nizo

Lainaus käyttäjältä: -mtk- - marraskuu 30, 2011, 15:41:29 ip
Tulin itsekin hankkineeksi pari de Buyerin pannua Hackmannin tuotoksiin kyllästyneenä ja ei kaduta pätkääkään. Hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan :)
Niillä ja valuraudalla tulee loistavasti toimeen, surkea teflon-wok on seuraavana teurastuslistalla.


Itsellä myös hankintalistalla DeBuyerin pannuja. Alkaa v*tuttaa kun joutuu jatkuvasti uusimaan noita teflonvehkeitä. Joulupukille on jo kirje kirjoitettu  ;)

Lusha

Pixmaniassa 15% alennus de Buyersin pannuista kun äsken tilasin 24 ja 32 kokoiset Mineral B't

http://www.pixmania.com/fi/fi/7919101/art/de-buyer/paistinpannu-mineral-32-c.html

Lusha

Herpiili

http://www.amazon.fr näyttäis myyvän De Buyerin pannuja myöskin suht edukkaasti.

Esim. Mineral B-sarjan 24cm pannu on tuolla 20,50e ja 28cm pannu 31e, vastaavat hinnat Eiringillä 35e ja 48e.

Toimituskuluja kotiovelle toimitettuna Amazon.Fr ottaa 11,08e.

Paljon muutakin keittiövärkkiä näyttäis irtoavan edullisesti.

Nizo

Itse tilasin Carbon Plus sarjan 26cm pannun Eiringiltä. Ilmoittivat että on tällä hetkellä loppu, mutta tarjosivat smaan hintaan (30,5€) Mineral B sarjan saman kokoista pannua, joka maksaa normaalisti 42€. Eipä tarvinnut kahta kertaa miettiä suostunko  ;D.

sorrii

Hyvältä näytti Eiring'illä!
Ei oo tarvetta mulla nyt pariin vuoteen kun on synttärilahja- Diamantti-pannu uudenveroisessa iskussa vielä 8kk jälkeen, vaikka alussa tuli käytettyä teräslastoja uhitellenkin. Näkyyhän se hienoisena kulumisena, ehkä. Ja kun lisänä pari erikokoista 50v vanhaa Fiskars-valurautaa niin ei kaappiin mahdu uusia ennekuin jostain aika jättää ..
Täytyy nyt myöntää etten itse maksaisi siitä timantista 100€ jos samalla rahalla saisi kaksi teräspanua.

Se vaan ihmetyttää miksi ei normaali kaupoissa näy noita teräspannuja?? Vähän kuulostaisi salaliittoteorioilta väittää etteivät kauppiaat halua myydä pannuja jotka kestää vuosia. Ja luulisi valmistajien työntävän vaikka "halapa-halliin" -jos ei Stocmannille- pannujansa jos niitä ostettaisiin.
Taitaa vaan olla niin että "Arska ja Tiina", jotka ei ole käyneet kokkikoulua eivätkä intohimoisesti harrastele gourmetkokkileikkejä uskovat että se Kovanaama on parasta mitä saa, ja jos ei oo varaa luxuspannuun, niin sitten joku Tefal... Sitähän kauppiaat myy, mitä ostetaan.

Mun wanha äitinikin, joka on talouskoulut käynyt kotirouva; 30 vuotta päivittäin ihan hyvää ruokaa laitellut mummeli. Hänkin on vuosia sitten hylännyt painavat valurautapannut, ja pitää teflonia jumalan lahjana. Se on ikäänkuin normaalia, että pannu pitää aina parin vuoden jälkeen uusia.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

linker


Kulutustavaraahan nuo tefalit on: heitetään vanha mäkeen ja haetaan marketista uusi tilalle. Ja se on niin kuin windowssia vertaisi johonkin muuhun, kun vertaa tefalia hiiliteräspannuun: totutun tilalle ei hevin hommata muuta. Peruspuuhat hoituvat, eikä muulla ole merkitystä. Ja niinhän se lopulta onkin. Ilman hiilipannuakin tulee toimeen ja munat paistuvat tefalillakin (joka on muuten minun mielestäni paljon parempi teflonipannu kuin hackmanin kovanaamat ja jotkut kieroon kuumenevat matadorit.) Tefaliin törmäsin männäviikolla ammattikeittiöksi rinnastettavassa opetuskeittiösssä. Hiilipannuja ei siellä ollut, kaikki pinnoitetut olivat merkkiä tefal. Jokunen (10-20) valurautapannu joilla paistettiin opetustilanteessamme kalaa. Itse keskityin leivontapuuhiin, mutta näin kaverin kiroavan sisäänpäin, kun yritti saada lohiperhosta syntymään. Valitteli jälkeenpäin paistotulosta, joka meni enemmän keittämisen puolelle. Maku oli kohdallaan; se oli pääasia, mutta tekemisen ilo oli ollut kyllä kaukana.

Ammattikeittiöt ovat eri juttu kuin kotitaloudet, ja niissä touhutaan asianmukaisin välinein joita ei haluta alvariinsa uusia.

deBuyerilla näkyy olevan kaikenmaailman mineral- sitä ja mineral-tätä versiota tuosta hiiliteräsnäkemyksestä, jotka ovat varmaan ihan hyviä, mutta
sekoittavat jotenkin pakkaa. Ostin taannoin eiringiltä onttokahvaisen perusversion nimenomaan siksi, etten halunnut siihen mitään ylimääräistä "mineraalia".
Mutta se taas oma lukunsa.


________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: linker - joulukuu 04, 2011, 16:33:13 ip
deBuyerilla näkyy olevan kaikenmaailman mineral- sitä ja mineral-tätä versiota tuosta hiiliteräsnäkemyksestä, jotka ovat varmaan ihan hyviä, mutta
sekoittavat jotenkin pakkaa. Ostin taannoin eiringiltä onttokahvaisen perusversion nimenomaan siksi, etten halunnut siihen mitään ylimääräistä "mineraalia".
Mutta se taas oma lukunsa.


Ainakaan Mineral B-sarjan pannut ei taida perusversioista erota mitenkään muuten kuin siten että niissä on mehiläisvahakäsittely?