tammikuu 11, 2025, 01:13:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lihamestarin ensi yritys

Aloittaja Lihamestari, marraskuu 17, 2010, 17:34:35 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Niabo - maaliskuu 22, 2011, 18:21:00 ip
Mistäs muuten noi ruukut ostit mitä noissa kuvissa näkyy?
Tuo ruukku, mitä kierrätin noilla chileillä on ostettu Prismasta!
Oiskohan ollu viime tai toissa vuonna! Palvellut hyvin orkidearuukkuna ja nyt piilotti oivallisesti rumanharmaan 12cm Orthexin Iiris ruukun! :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Niabo

Okei, olikin tutunnäkösiä ruukkuja jossain oon aikasemmin tollasia nähnyt! Kivan näkösiä vaan ku pitäs muutama chili lahjaksi antaa ni ei kehtaa maitotölkeissä niitä viedä :)

Lihamestari

Mä vein kaverille tollasen kasvin, tollaisessa ruukussa! ;D

Ei koskaan laittanut mun antamaa valaisinta tolle kasville vaan se kuukahti!  :'(
Laittaa ahdistamaan, kun ei kuunnellut tippaakaan ohjeita, tuuppas kämpän pimeimpään nurkkaan, suuntas muutaman watin kattospotin vaan siihen...
Pitäis käydä hakemassa se lainaan annettu 23w esli sieltä pois...

InkRose

maaliskuu 22, 2011, 18:57:47 ip #243 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 22, 2011, 19:00:48 ip käyttäjältä InkRose
Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - maaliskuu 22, 2011, 18:39:13 ip
Sille tielle olen jäänytkin, nörtti & tekniikkahörhöhän mä oon... ;D

Samaa vikaa täällä. Pitää silti varmaan ruveta varakkaalle pikkubroidille vihjailemaan että sillä alkais olla aika päivittää kameraa parempaan malliin ja mä voisin sopuhintaan ottaa sen parivuotiaan 450D:n siltä... ;D

Ja muista toki ottaa myös ruukku talteen, ei noin hienoa voi jättää käyttämättä. :)

PS. Lankesin minäkin sitten vielä tilaamaan siemeniä Fasselta. Eihän mun pitäny, mutta kun Chilivaarin Cajamarca on niin hieno! Ja samalla tarttu sit pari muutakin... ::) Onneks sain Cleitharan puhuttua lunastamaan puolet pussien sisällöstä. ;D

Lihamestari

Joo, varmaan mä sen käyn noutamassa pois, ellei ole lentänyt kasvin mukana mäkeen...

Tolla 450d:llä on tosi hyvä lähteä liikenteeseen! Tohon vaan macro, niin se on siinä! :)
Mä oon lähes kaikki viimeaikaiset chilikuvat napannu Sigman 105mm macrolla!

Noi potretit meni Nikonin 50mm, jotta ei tarvinnu männä niin kauas...

Mä en noista Canonin käytettyjen hinnoista tiedä mitään, mutta Rajala näytti myyvän käytettyä kittiä 345€! Ja tossa on rajalan tuntien vielä pikkasen ilmaa... ;)

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - maaliskuu 22, 2011, 19:11:34 ip
Noi potretit meni Nikonin 50mm, jotta ei tarvinnu männä niin kauas...

Mä en noista Canonin käytettyjen hinnoista tiedä mitään, mutta Rajala näytti myyvän käytettyä kittiä 345€! Ja tossa on rajalan tuntien vielä pikkasen ilmaa... ;)

Itte tarttis kyl D3000:seen makron... Ja ulkoisen salaman ja ja ja ja ja ja...

Sigman testivoittaja-linssi ois kiva, mut se maksaa aika älyttömästi, enemmän ku melkeen vastaava Nikkorin oma.
Mut tosiaan _halpaa_ 50mm jossa on valovoimaa, kuten conan-harrastajille on se yks 100e, olikohan 1,8 putki, niin Nikonilla ei oo ihan vastaavaa tarjolla :(

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Lihamestari

Kylhän ton Nikkorin 50/1.8 saa melkein samaan rahaan! 149,90, oli Verkkiksen hinta! Käytettynä pitäis saada huntilla...
Mut tosta D3000:sta taitaa puuttua tarkennusmoottori, niin menee käsin tarkentamiseeks, AF-S verso 1.4 valovoimalla maksaakin sitten sen 350€

Mikä Sigma siellä on vieny Nikkoria? 50/1.4?

Itse olisin ostanu sen Nikonin oman 105vr macron, mut mun makrokuvailuilla se hinta olis ollu aivan liikaa...
Ton sain tosi edullisesti käytettynä. Pitäis vaan hankkia pikkasen lyhyempi tohon kaveriks, esmees tollanen 50-60mm.

Noita salamalaitteita kannattaa katella käytettynä ja noitte kolmansien tekeminä! Ne ei enää maksa paljoa. Siihen vielä Cactuksen triggeri kiinasta, niin sen saa halvalla laukastua, vaikka ei ois salama kiinni kamerassa...

Digikuvaaminen on kuulema ilmaista, mutta silti tähän palaa aivan ***tanasti rahaa!! ;D

MrFrost

maaliskuu 22, 2011, 21:23:19 ip #247 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 22, 2011, 21:24:56 ip käyttäjältä MrFrost
En nyt muista ihan varmaksi, mut tais olla tämä http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=24401705001

Joo, tarkennusmoottorin kuuluu olla optiikassa ainakin tossa mun D3000ssa, Conanin halpiksessa se on kans putkessa, mutta kuulemma pitää sellasta meteliä, et oksat pois :)

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Lihamestari

Mulla on toi vastaava 50/1.4 Nikkori, eikä ole tullut hinkua vaihtaa Sigmaan, vaikkakin se testeissä on pärjännytkin.
Tolla Sigmalla on ainoana huonona puolena koko...

Macrollahan ei ole väliä, onko sitä moottoria siinä objektiivissa vai ei! Käsin osuu paremmin...

Lihamestari

Palataas taas OT:n jälkeen astialle!
Saksikäsi kohtasi Bolivian Rainbowit, kun oli ruvennut levittäytymään oikein huolella ja peitti pienempien taimien loistarin luomaa valoa!
Tästä kun ei ole sato-odotuksia, niin saa saksia huolella, ennen kun vapaus koittaa ja pääsee tonne ulos, missä noille pikkukasveille kyllä tilaa riittää!
Toiseen jäi kaksi podia toiseen yksi.

Nagassa podi on jo ihan kivan kokoinen, tolainen tuumainen! :)
Toisen nagan tiputin lattialle, kun räpelsi noita kasveja... :(
Mitään pahempaa ei sattunut, pöytä repäs vaan alas matkanneen kasvin toisen puolen lehdet pois! Tuli sit mullatkin vaihdettua! ;)

Jallut voi hyvin ja podit kasvaa. Uusia on tainnut tulla vain pari tässä viime hetkinä, toi isoin ja komein ei oikein jaksa kukkiakkaan. Eiköhän se siitä taas innostu, kun pääsee ulos, isompaan ruukkuun ja karsin sen noista hedelmistä.

Aji Cristalissa 3 podia ja lisää tulee.
Zenissä hirviö nimeltä Habanero - Large Brown sai taas tänään saksia ja rupeaa varmaan kohta kukkimaan, tälle pitää varmaan keksiä joku uusi valaisin, kun Zenin oma on jo tapissa.
LemonDrop tulee kovaa perästä ja mansikkakin kasvaa hiljaa, mutta varmasti! :)

shp

Mulla oli viime vuonna tollanen 250W esli zenin päällä, hyvin kasvo =)

:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Lihamestari

Mulla alkaa olemaan myös toi leveyskasvu ongelmana! :-\
Mansikka poloinen meinaa jäädä ilman valoa...

Tos on pari noita viiskymppisiä eslejä lojumassa, niin varmaan sellaiset viritän tolle toiselle puolele... :)

InkRose

Hyvältä kuulostaa kyllä. Täällä on ensimmäiset tuhoeläimet löydetty... :-[

Toisaalta, onpa ensimmäisessä mun idättämässä Habanero Brown Largessakin pari raakiletta... ;D Se ei kylläkään oo mun hoidossa, vaan lankomiehellä, asustaa länsi-/luoteisikkunalla, yksi 23W ESLi valonaan. Samalla paikalla kukkii ahkerasti, ja upean tummin kukin, aika pienikokoinen Turbo Pube. Nousi mullasta ehkä 15 cm ja lähti haarautumaan T-mallisesti - nyt leveyttä puolisen metriä. Pientä pystyhaaraakin se on alkanut versoa tuosta alkuperäisestä haarautumispisteestä.

Lihamestari

Mitäs sulla puskissa ryömii?
Mä en onneks ole harsosääskiä kummempia ole joutunut nirhimään ja niitäkän ei ole pitkän aikaan näkynyt...

Täytyy varmaan varuiks käydä ostamassa Provadoa, kun menen käymään Plantagenissa ruukku ostoksilla.
Mäkin meinasin ton Puben laittaa amppeliin, kun sille ei ole tilaa tulla kasvien alla.

Tossa chilien päällä roikkuu sopivasti yksi joulukaktus amppelissa, joka saa luvan poistua tärkeämpien alta! ;D

Sille pitäis vaan saada joku fiksu pikku amppeli, ennen varsinaiseen altakasteluamppeliin siirtoa...

InkRose

Vianmääritysketjussa vaikuttaisi tuntomerkkien perusteella olevan ripsiäinen asialla bluesmanilta saamassani Chilhuacle Negrossa. Juuri sopivasti kun sain siihen viimeinkin sen valon järjestettyä. Perkele. >:(

Noh, Provadot meni jo tilaukseen ja huomenna lähikaupasta suihketta ensitorjuntaan.

Lihamestari

Toivottavasti saat hengettömiksi nuo!
Mä vaan kauhulla odotan kesää! En noitten puskien takia, vaan ton paremman puoliskon!
Se kun pelkää kaikkea hyönteiseksi kutsuttavaa! ;D

Ekaks veikkaan, että tulee sanomista, kun parveke on muuttunut viidakoksi ja seruraavaksi, kun se huomaa, että parsilla pörrää hyönteisiä! ;D

InkRose

Meillä vähän samaa vikaa. Sillä oli mystisiä haamukutituksia ainakin puolen tunnin ajan ku mainitsin että on näköjään joku tuhoötökkä löytäny mun farmin. Eipähän tuu valituksia torjunta-aineista sitten. ;D

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - maaliskuu 26, 2011, 20:53:11 ip
Mitäs sulla puskissa ryömii?
Mä en onneks ole harsosääskiä kummempia ole joutunut nirhimään ja niitäkän ei ole pitkän aikaan näkynyt...

Täytyy varmaan varuiks käydä ostamassa Provadoa, kun menen käymään Plantagenissa ruukku ostoksilla.
Mäkin meinasin ton Puben laittaa amppeliin, kun sille ei ole tilaa tulla kasvien alla.

Plantagenistä oli Provado loppu kun viime viikolla siellä kävin. Kodin Terrassa Riihikalliossa oli ainetta ja tuntuvasti halvemmalla.

Lihamestari

Kiitos vinkistä! :)
Täytyy sieltä kävästä kattomassa, jos tuolla ei ole.

Plantagen kun on tossa työpaikan naapurissa, niin sieltä käväsen ainakin ekaks kattomassa!
Olisin ostanut noita ruukkuja ensihätään tosta naapurin Prismasta, mutta sieltä en nopealla vilkaisulla löytänyt, kun 170mm pauliinoita.
200mm ois sellainen passeli noille parille isoimmalle kasville.

Vaikka kovasti uhosin, että en vaihda ruukkua ennen kesää, niin nyt on pakko antaa periks! Toi satoileva Jallu, Naga ja AC kaipaa vissiin pikkasen isompaa asuntoa... :)

Samalla laitan kokeiluun Chilivaarin varastolannoittamisen...

Eric Sour

Provadoa saa myöskin sieltä naapurin Prismasta. Tai ainakin Jumbon Prisma myy.