tammikuu 10, 2025, 18:20:04 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lihamestarin ensi yritys

Aloittaja Lihamestari, marraskuu 17, 2010, 17:34:35 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Laske? ;D
Mä nään vaan sellaisen pienen pisteen, mikä on sokerikidettäkin pienempi.. :(

Mut jos tosta ylimmästä kuvasta pystyy laskemaan mitään, niin kahdeksan jalkaa mä olen ainakin näkevinäni.
Tota parempaa suurennusta ei saa, paisti jos kokeilisin ton 1,4x telejatkeen kanssa...
Mut saattaa kuvanlaatu laskea.
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 10, 2011, 21:21:21 ip
Laske? ;D
Mä nään vaan sellaisen pienen pisteen, mikä on sokerikidettäkin pienempi.. :(

Mut jos tosta ylimmästä kuvasta pystyy laskemaan mitään, niin kahdeksan jalkaa mä olen ainakin näkevinäni.
Tota parempaa suurennusta ei saa, paisti jos kokeilisin ton 1,4x telejatkeen kanssa...
Mut saattaa kuvanlaatu laskea.

Kuolleesta ötökästä lasket vaikka mikroskoopilla, tai lähetät tutkimuksiin jonneki laboratorioon  ;D

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Lihamestari

Mä en oo näköjään varautunu tähän kauteen läheskään tarpeeks, kun ei oo mikroskooppiakaan! ;D

bluesman

Kellaria peratessa löytyi vanha mikroskooppi. Saat lainaksi jos haluat.

Lihamestari

Täytyy kattoa!
Onko sillä mitään merkitystä enää, jos toi provado tehoaa? ;)

Voin mä ottaa yhden kiinni ja säilöä myöhäisempi tutkimuksia varten...
Eli katellaan sitä mikroskooppia joskus ensiviikolla?

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 10, 2011, 22:00:34 ip
Täytyy kattoa!

Pieni vinkki tällaisten hyönteisten säilönnästä. Sopii luteille, kovakuoriaisille, punkeille yms. Ei kuitenkaan perhosille.

Homma onnistuu parhaiten pienessä suljettavassa putkessa tai ihan pienessä pullossa 70-prosenttisessa viinassa joka säilöö ja myös tappaa ne parhaiten. Sinoli tai hätätilassa isopropanolikin käy. Viina-vesitipassa niitä on sitten hyvä pyöritellä mikroskoopin alla.

Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 10, 2011, 22:00:34 ip
Täytyy kattoa!

Onhan se hyvä tietää sodassakin minkälainen vastustaja oikein on. Voit koukata skoopin mun duunipaikalta jos vaan muistan ottaa mukaan.

Lihamestari

Entäs konjakki?
Se on ainoa olutta vahvempi, mitä talosta löytyy? ;D

Täytyy kattoa, jos vaikka kävis huomena apteekista hakemassa tota isopropanoolia, ainakin sitä joskus sieltä olen hakenut, kun pentuna piti RC-auton moottorin hiilet putsata...

CyberDog

Sairaan kallista apoteekissa. Jotkut tuulilasin pesunesteet taitaa olla isopropanolia tai sit se oli jotain polttoaineen jäänestoa tms. En muista mitä purkkia kerran pyörittelin käsissäni tuollaisella osastolla.

InkRose

Mulla olis jokseenkin puhdasta isopropanolia pahalla 10 litran tonkka. Siitä joutaa kyllä siivu, mulla työssä kuluu pari desiä vuodessa...

nakamorri

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - kesäkuu 11, 2011, 16:22:19 ip
Sairaan kallista apoteekissa. Jotkut tuulilasin pesunesteet taitaa olla isopropanolia tai sit se oli jotain polttoaineen jäänestoa tms. En muista mitä purkkia kerran pyörittelin käsissäni tuollaisella osastolla.

Juu polttoaineen jäänesto on isopropanolia sillä putsattiin aikonaan koulussa videon kuvapäätkin.

Lihamestari

Eihän se nyt ole kustannuskysymys, jos sitä desin ostaa! ;)
Ja sillä on kohta kiirus, jos noi imee lehtien nesteitä, provado nääs korjaa tommoiset juomarit! ;D

Varmaan käyn hakemassa pikku tipan apteekista, kun palailen treeneistä huomenna. Polttoaineen jäänestoaineen saatavuus saattaa olla aika heikko, näillä keleillä! ;D

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 11, 2011, 23:14:34 ip
Polttoaineen jäänestoaineen saatavuus saattaa olla aika heikko, näillä keleillä! ;D

Kaikki Tokmannit Honkkarit Biltemat Motonetit yms myyvät ihan varmasti kesälläkin.

Itse käyttäisin kuitenkin mielummin Sinolia tai Marinolia. Ovat halpoja ja niitä löytyy joka paikasta. On aitoa denaturoitua viinaa (yli 90% aineesta tavallista viinaa) eikä haise ihan niin pahalta koska isopropanolipitoisuus on vain ykkösprosentteja.

Töissä itse säilömme kaikki elukat puhtaaseen 70% viinaan. Hätätapauksessa sitten käytämme näitä muita aineita.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

coco

Taitaapi olla vielä halvempaa käyttää sinolia/marinolia! Apteekki reissut maksaa aina enemmän kun suunnittelee!! ;)

InkRose

Ainakaan tuo IPA mitä minulla on ei haise kyllä millekään. En muista pitoisuutta, mutta vettä on niin vähän kuin mahdollista, muutenhan saattaisi osat pesun jälkeen ruostua.

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: InkRose - kesäkuu 12, 2011, 08:25:07 ap
Ainakaan tuo IPA mitä minulla on ei haise kyllä millekään. En muista pitoisuutta, mutta vettä on niin vähän kuin mahdollista, muutenhan saattaisi osat pesun jälkeen ruostua.

Enpä huomannut heti puhuvani oman vähän kapean näkemykseni perusteella...  :-[

Parin elukan tsekkaminen on todellakin ihan eriä kuin haistella ko. aineita mikroskoopin alta 7 tuntia päivässä viikko- tai kuukausikaupalla. Vasta silloin nuo pienetkin ärsyttävyydet korostuvat.

Lihamestari

Blääh, mistä näitä tulee!
Kävin tarkastamassa punkkitilanteen, niin se oli parantunut!
Aikaisemman 4-5 vipeltäjää per lehti, bongasin ainoastaan 3 jallusta!

Mutta uutta kivaa:

Noita menee taas... :(
Kauankohan provado vaikuttaa?
Satsi meni kolmepäivää sitten.
1 puikko/litra annostuksella 3 dl/ iso kasvi...

PP

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 13, 2011, 20:12:02 ip
Noita menee taas... :(
Kauankohan provado vaikuttaa?
Satsi meni kolmepäivää sitten.
1 puikko/litra annostuksella 3 dl/ iso kasvi...

Sanoisin, että voi mennä kolme päivää ennenkuin se vaikuttaa.

Lihamestari

Chilivaari

Nyt olis kirrvakuvia tarjolla: http://chilivaari.blogspot.com/2011/06/tolu-tehoaa.html

Niitä on kyllä hyvin eri kokoisia ja värisiä, punaisia ja mustiakin. Jalkojen lukumäärä ja antennit perässä ovat tuntomerkkejä.