tammikuu 10, 2025, 12:00:38 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Autot...

Aloittaja ChiliPark, tammikuu 21, 2012, 13:48:50 ip

« edellinen - seuraava »

Jani M

Motonetistäkin saa hyviä osia, kun ei ota sitä halvinta. Audin kanssa joskus toki tulee yllätyksiä, marmoritiskiltä monet osat saa jopa halvemmalla kuin muista tarvikeliikkeistä.

Chillaillen


Katkennut lukkomutteri

Oheinen huono kuva on otettu viime keväänä renkaanvaihdon yhteydessä. Eipä vaan enää mutteri auennutkaan. Eli lukkomutteri on katkenneena tuossa ylimmäisenä. Pinnapultti on näkyvissä ja mutterin kierreosa ja kartio syvällä vanteen uumenissa.

Olipahan mielenkiintoinen irrottaa. Ei lähtenyt lopulta omin voimin, vaan piti viedä korjaamolle. Moni muukin Volga on kuulemma kärsinyt samasta viasta. Merkkiliikkeessä kehottivat heittämään helvettiin kaikki lukkomutterit. Ei ollut vaikea toteuttaa kehotusta, kun oli ensin muutaman tunnin poraillut, hitsaillut työkalua irrotukseen ja hakannut mutteria (ja vannetta) tuloksetta.

akselsson1

Kieltämättä melko haasteellisen oloinen tapaus sulla tossa ollut  ???
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Jarok: joo on moponetissä ihan kuranttiakin tavaraa ja tulee itsekin asioitua, viimeks pari päivää sitten. Jotkut osat, hyvänä esimerkkinä noi puslat ei vaan taho kestää.

Chillaillen: autsss... Ekana tuli itelle mieleen oisko ollu mahdollista laikata rälläkällä siitä piinapultista se "kanta" veke ja kilauttaa tuurnalla etukautta pois?

Onkos toi siis joku sellanen "turva"mutteri jossa sellanen ihmeellinen tappihylsy vai sellanen perus kuusiomutteri jossa on irtonainen se kiilaava osa?

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Chillaillen - huhtikuu 12, 2013, 10:32:22 ap
Katkennut lukkomutteri

Oheinen huono kuva on otettu viime keväänä renkaanvaihdon yhteydessä. Eipä vaan enää mutteri auennutkaan. Eli lukkomutteri on katkenneena tuossa ylimmäisenä. Pinnapultti on näkyvissä ja mutterin kierreosa ja kartio syvällä vanteen uumenissa.



Auts  :-\  Jotenkin tuli taas mieleen "lukkomutteri"sarja jonka silloinen työkaveri teki itselleen vuosia sitten, tosin metallifirmassa ja oli tarvittavat koneet käytössä...

5-kulmainen mutteri ja siihen sopiva avain, mutterit jakopäällä jyrsimällä ja avaimen teko kävi aika sujuvasti kipinätyöstökoneella. Mutterit kun jäivät aluvanteissa kokonaan sinne upotukseen niin potentiaalisella varkaalla voi hetki mennä miettiessä että millä hitolla noi saa auki kun millään pihdeilläkään ei upotuksessa saa otetta  ::)

Chillaillen

Lainaus käyttäjältä: Mattson - huhtikuu 12, 2013, 10:55:14 ap
Chillaillen: autsss... Ekana tuli itelle mieleen oisko ollu mahdollista laikata rälläkällä siitä piinapultista se "kanta" veke ja kilauttaa tuurnalla etukautta pois?

Onkos toi siis joku sellanen "turva"mutteri jossa sellanen ihmeellinen tappihylsy vai sellanen perus kuusiomutteri jossa on irtonainen se kiilaava osa?

Keskellä mutterin kantaa oli ihmeellisen muotoinen upotus (ura), johon irrallinen osa sitten sopi. Rälläkkää ei oikein saanut sopimaan millään tuonne takapuolelle, enkä muista oliko tuo pinnapultin kanta näkyvissäkään.

Merkkiliikkeessä oli joku sopiva työkalu, jolla saivat sen aika nopeasti pois. Tunnin työn vaan laskuttivat, eli halvin keikka (~80 €) ikinä Volvo-liikkeessä :)

bobster

Lainaus käyttäjältä: Jarok - huhtikuu 12, 2013, 10:22:12 ap
Motonetistäkin saa hyviä osia, kun ei ota sitä halvinta. Audin kanssa joskus toki tulee yllätyksiä, marmoritiskiltä monet osat saa jopa halvemmalla kuin muista tarvikeliikkeistä.

Joo Motonetilla on lukuisia tavarantoimittajia, mutta toi saatanan remmi ei ollut lähelläkään sitä mitä luvattiin. Kumpikaan eli leveys & pituus ei täsmänny. Noh tulipahan tuettua paikallista yrittäjyyttä. :)
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Aji Inferno

Pääsin eilen eroon Mercedes A140 -kammotuksestani vuosimallia 2000. Älkää edes kysykö, miten sellainen päätyi tänne ylipäätään. Nolo tarina. :(

Pikkumersua saattoi sanoa "persoonalliseksi" autoksi. Tuon persoonallisuuden olisi kenties voinut jopa hyväksyä, ellei siihen olisi liittynyt annos tiettyä surrealismia. Niin paljon kuin Monty Pythonia ja Salvador Daliakin omituisuuksineen rakastan, arvostan autoa, joka edes keskimäärin tekee jotain mitä siltä odotetaan. Siihen eivät kuulu esim. aivan koska tahansa, ilman näkyvää syytä käynnistyvät tuulilasinpyyhkijät, joita ei saa sitten sammutettua. Mielenkiintoista, ehkä - mutta melko turhauttavaa...

Kääpiötähtinokan olemus oli kaikkiaan aika surrealistinen. Tässäkin yksilössä oli kiistattomasti tiettyä jykevyyttä, vakautta ja "laadun tuntua", mikä mersuihin jostain kumman syystä (katsastustilastot eivät tue ajatusta) yhdistetään. Okei, itse auto tuntui jopa noin 13 vuotta vanhana yhä jykevältä ja joiltakin osin laadukkaalta. Mutta kun... Kaikki tunne laadusta ja jämäkkyydestä loppui sitten kahteen asiaan. Moottorin käynnistämiseen - ja hallintalaitteiden käyttämiseen.

Itse moottorista minulla ei ole puolen vuoden kokemuksella oikeasti aivan kohtuutonta moitittavaa. Tuo 1.4 -litrainen mylly toimi pienessä, hassun muotoisessa autossa suorastaan erinomaisesti. Se vääntää hyvin, ja käytännön tehoakin löytyy aivan riittämiin useimmille. Mutta: ne äänet... Haluan uskoa, että tämä oli yksilövika - tai niiden kokoelma. Mutta: se äänikirjo, joka tästä nätistä A140:stä lähti heti käynnistyksessä, oli kyllä jo mallia "kiintoisa". Et totisesti edes kuvitellut ajavasi ns. hiljaista autoa hetkeäkään. Moottorin ominaisääni kun on aika rouhea. Mutta ne sivuäänet sieltä "jostain"! Käänsivät kyllä parkkipaikalla jo päitä - ja kuskia nolotti.

Hallintalaitteista ei ole oikeastaan mitään hyvää sanottavaa; ainoastaan vaihteensiirto saa jokseenkin puhtaat paperit. Kaikki säätimet, painikkeet ja muut toimivat nahkean jäykästi, kitisevät, takertelevat, vaativat kenties pari käyttöyritystä toimiakseen. Made in Italy...

Ajettavuus on mallia Outo, vaikka siihen tottuukin nopeasti. Korkea painopiste on oma lukunsa (tämähän auto kaatui ruotsalaisessa testissä väistökokeessa), mutta ohjaus, kääntyvyys, suuntavakaus (jota ei juuri ole), erittäin pintakova jousitus ja sen sellaiset tekevät ajamisesta tietyllä tapaa helppoa, muttei hauskaa tai mukavaa. Traktorimainen käyntiääni sitten vielä lisää omituista tunnelmaa.

Suorituskykyä voi sanoa näin vanhalle, painavahkolle 1.4-litraiselle autolle aivan kohtuulliseksi. Etenkin alakierrosvääntöä riitti yllättävän hyvin. Bensankulutusta en koskaan jaksanut mitata, mutta menovettä näytti maistuvan kohtuullisen paljon.

Olisi tavallaan jännää ajaa uusi ja käyttämätön tuollainen, jos sellainen olisi mahdollista, mutta veikkaan että vaikutelmat eivät olisi juuri paremmat. Vaikka sähköviat ja muut ajan tuomat synnit olisivat poissa, itse auton peruskonseptissa on jotain mikä "tökkii". Siinä on myös säästetty ns. väärissä paikoissa - säädinten sun muun surkea laatu on anteeksiantamatonta aikanaan kalliihkossa autossa. Onneton huollettavuus sitten viimeistelee fiaskon. Joskus kun koetetaan luoda jotain aivan uutta, onnistutaan (esimerkkinä Toyota Yaris), mutta toisinaan sitten mennään A-mersun lailla ryminällä Karjalan metsiin...

Kertokaapa omat autotarinanne!

Aji Inferno

Siinä, missä pikkumersu tuntui vanhalta ja epäluotettavalta ensihetkistä alkaen, Corollan farmari vaikuttaa oikeastaan lähes joka tavalla päinvastaiselta autolta. Sen ikä ei näy tai kuulu oikeastaan missään; vain se outo vanhojen autojen haju (liekö satunnaisen tupakoinnin syytä, vai mitä?) on läsnä, ja senkin unohtaa nopeasti.

Kaikki hallintalaitteet ja säätimet toimivat kevyen napakasti, ilman minkäänlaisia merkkejä kulumisesta. Ihmettelen aina, miten japanilaiset onnistuvat tässä vuosikymmenestä toiseen, siinä missä esim. eurooppalaisilla merkeillä on asiassa paljon ongelmia! Ohjaus on kevyt ja tarkka, vaihteensiirto samoin. Ajettavuus on kaikin puolin hyvä, sillä jousitus on sekä mukava, että kantava, suuntavakavuus samoin, ja auto on erittäin hiljainen ainakin 120 nopeuteen asti.

Totuteltavaa aiheuttaa vain kaasun ja kytkimen välinen yhteispeli. Corollan 1.6 VVT-i kone on muiden 2000-luvun Toyota-koneiden tavoin jo jonkin sortin klassikko, eli samanaikaisesti pirteä ja alakierroksillakin sitkeä. Kuten Yariseissakin, Corollassa kaasupolkimen ohjauselektroniikka toimii tavallista aggressiivisemmin, eli jo pieni kaasun painallus aiheuttaa odottamattoman suuren vaikutuksen. Kun kytkin vielä ottaa kiinni ylhäältä, moottori ehtii helposti "kiekaista" korkeille kierroksille etenkin liikkeelle lähdettäessä, mutta myös ihan normaalien vaihtojen yhteydessä, jos kaasua erehtyy niissä painamaan. Tulos on hitusen "hyppivää" menoa etenkin liikennevaloissa - piirre, josta en Yariseissakaan aina niin pitänyt. Mutta tuohon ominaisuuteen kyllä tottuu.

Sisällä asiat ovat hyvin kohdallaan. Mittaristo on mainion selkeä, ja hallintalaitteet suunnilleen siellä missä pitääkin. Radio-CD-soitinta tosin saa kurotella, koska tässä karvalakkimallissa ei ole rattiin laitettuja niiden säätimiä. Penkit ovat mukavan tukevat, ja säätövaraa riittää pitkällekin. On vielä liian varhaista sanoa ajoasennosta tms. liikaa, mutta niin ratti kuin penkitkin ovat hyvin säädettäviä joka suuntaan.

Mikään erityinen talousihme tällainen Corolla ei ole, huomasin pieneksi harmikseni. Iso paino yhdessä 110-hevosvoimaisen koneen kanssa tuntuu nostavan etenkin taajamakulutuksen helposti sinne 9 litraan tai ylemmäskin. Maantiellä voi päästä kutosella alkavaan lukemaan, jos ajaa todella maltillisesti. Mutta tämä lienee nyrkkisääntö 2000-luvun bensakoneilla varustetuissa farmareissa.

Ajossa on ns. ison auton tuntua, eli tiettyä rauhallista vakautta, jota myös hiljaisuus vahvistaa. Moottorissa on hyvin voimavaroja ohituksiinkin. Kaikkiaan varsin positiivinen tuttavuus näin ensivaikutelmiltaan. Voisin kuvitella varustellumpien Linea Sol -yksilöiden, puhumattakaan T-Sport mallista lähes 200 hepan moottoreineen, olevan jo varsin mainioita ajopelejä näin vähän vanhempinakin.

Entä onko Corolla maineensa mukaisesti "tylsä" auto? Aiemmin tuumin, että se sitä oli, koska verrokkina oli silloin hyvinkin radikaali Yaris. Nyt näen jutun hiukan toisin. Ei tämä yhtään sen tylsempi ole kuin vastaavat Audit, Volvot, volkkarit, jne. Pikemminkin ehkä jopa hitusen päinvastoin. Ominaisuuksissa ei ole mitään papparaismaista, toisin kuin ehkä vanhemmissa Corolla-malleissa. Kaikki vain "toimii" (koputetaan puuta), eikä sitä voine pitää autossa syntinä.

Lisäpäivityksiä Corolla-kokemuksesta saattaa tulla ajan myötä - joko tänne, tai sinne vitutus-osastolle, tarpeen mukaan. ;)

Jani M

Minä olin vähällä yhdessä vaiheessa ostaa sellaisen pätkämallin Corolla T-Sportin. Jotenkin vaan ei oikein saa sellaista kunnollista ajoasentoa semmosiin. En tiedä mikä siinä on, onko ohjaamogeometria sitten todellakin suunniteltu noin 170-senttisille ensisijaisesti.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Jarok - toukokuu 04, 2013, 15:01:29 ip
Minä olin vähällä yhdessä vaiheessa ostaa sellaisen pätkämallin Corolla T-Sportin. Jotenkin vaan ei oikein saa sellaista kunnollista ajoasentoa semmosiin. En tiedä mikä siinä on, onko ohjaamogeometria sitten todellakin suunniteltu noin 170-senttisille ensisijaisesti.


Niin, ajoasento ei liene noiden 2000-luvun Toyotojen se kaikkein paras piirre edes tällaiselle 180-senttiselle. Jotain hiukan hassua oli Yariseissakin esim. vasemman jalan lepuutuksen ja kaasujalan asennon kanssa. Eivät olleet pitkillä matkoilla täysin ihanteellisia kuskin kannalta. Siinä asiassa Civicini vm 2009 oli melkoisesti parempi, ja loistava pitkien maantiematkojen peli. Corollassa saa kyllä kaikkea mahdollista säädeltyä, eli en tiedä, löytyisikö sitten se suht' ideaali asento niin.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 04, 2013, 15:06:49 ip
Lainaus käyttäjältä: Jarok - toukokuu 04, 2013, 15:01:29 ip
Minä olin vähällä yhdessä vaiheessa ostaa sellaisen pätkämallin Corolla T-Sportin. Jotenkin vaan ei oikein saa sellaista kunnollista ajoasentoa semmosiin. En tiedä mikä siinä on, onko ohjaamogeometria sitten todellakin suunniteltu noin 170-senttisille ensisijaisesti.


Niin, ajoasento ei liene noiden 2000-luvun Toyotojen se kaikkein paras piirre edes tällaiselle 180-senttiselle. Jotain hiukan hassua oli Yariseissakin esim. vasemman jalan lepuutuksen ja kaasujalan asennon kanssa. Eivät olleet pitkillä matkoilla täysin ihanteellisia kuskin kannalta. Siinä asiassa Civicini vm 2009 oli melkoisesti parempi, ja loistava pitkien maantiematkojen peli. Corollassa saa kyllä kaikkea mahdollista säädeltyä, eli en tiedä, löytyisikö sitten se suht' ideaali asento niin.


Vähän reilu 190-senttiselle penkin sai kyllä mukavaksi, mutta sitten ratin takaa jäi mittaristo näkemättä ja vaihdekepin paikka oli hyvin oudossa kohtaa. Samoiten tuntu jalkojen kanssa olevan vaikeaa saada minkäänlaista optimia sen suhteen, miten jalat saa tarpeen vaatiessa rennosti, mutta samalla myös polkimet olis sopivasti hollilla.

masaiman

toukokuu 04, 2013, 15:30:19 ip #172 Viimeisin muokkaus: toukokuu 04, 2013, 15:32:35 ip käyttäjältä Mattson
Ennen kun mun työmatka kasvoi 20km:stä 80:een harkitsin hetken ihan tosissani Fiat Brava:n hankkimista, mutta alko niin sanoakseni haiseen paska nenään kun kävin niin nettiautot, keltaiset pörssit kuin muutkin vastaavat julkaisut läpi enkä löytänyt kuin ihan pari yksilöä joilla olisi ajettu yli 160tkm, ja niillä parillakin oli takana vain joku 180, toisessa tais olla mielenkiintoinen pikku vika kun pakosarja oli jäätynyt halki talvella  :o

Kiinnostais tietää miten pakosarjaan pääsee niin paljon nestettä että se jäätyy halki. Kansipahvi?

Minoon huomannu noissa ajoasennoissa että vissiin kun joudun vetämään penkin lievästi outoon asentoon monien mielestä, mennään kohtalaisen rajoilla kanssa tilan suhteen, ei tarvii kuin olla joko prätkä-tai työhousut jalassa niin polvipanssarit ottaa rattipylvään viereen kiinni.

Josta tulikin mieleeni V50:ssä eräs todella älyvapaa ominaisuus: keskikonsoli on sellanen ehkä kolme senttiä paksu ja sen TAKANA on säilytyshylly mille ei todellakaan ole mitään asiaa vauhdista... Arvatkaas painaako se terävä reuna polveen...

bobster

Mulle (182cm) sopi muijan 94 corolla 1050km päivämatkalle oikein hyvin, paitsi penkki oli kova.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

akselsson1

Yritin hemmotellä tänään autoani, ostin uudet öljyt, suodattimen, ilmansuodattimen ja tulpat. Kolmen tunnin jälkeen ainoa aikaansaannos oli pyöreä öljypohjan propu. Alkoi vi- ööh hatuttaa niin paljon että tein autosta myynti-ilmoituksen. Vois vaihtaa takas 740 een, sitä parempaa autoa ei tunnu vain olevan... Ainakaan mulle
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - toukokuu 06, 2013, 20:20:43 ip
Yritin hemmotellä tänään autoani, ostin uudet öljyt, suodattimen, ilmansuodattimen ja tulpat. Kolmen tunnin jälkeen ainoa aikaansaannos oli pyöreä öljypohjan propu. Alkoi vi- ööh hatuttaa niin paljon että tein autosta myynti-ilmoituksen. Vois vaihtaa takas 740 een, sitä parempaa autoa ei tunnu vain olevan... Ainakaan mulle


Laitapa piruuttasi "koeajo" -tyyppinen arvostelu tosta nykyisestäsi ja 740:sta. Ja tehkääpä muut ehtiessänne saman kaaroistanne. Teema vain kiinnostaa. :)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 06, 2013, 20:39:54 ip
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - toukokuu 06, 2013, 20:20:43 ip
Yritin hemmotellä tänään autoani, ostin uudet öljyt, suodattimen, ilmansuodattimen ja tulpat. Kolmen tunnin jälkeen ainoa aikaansaannos oli pyöreä öljypohjan propu. Alkoi vi- ööh hatuttaa niin paljon että tein autosta myynti-ilmoituksen. Vois vaihtaa takas 740 een, sitä parempaa autoa ei tunnu vain olevan... Ainakaan mulle


Laitapa piruuttasi "koeajo" -tyyppinen arvostelu tosta nykyisestäsi ja 740:sta. Ja tehkääpä muut ehtiessänne saman kaaroistanne. Teema vain kiinnostaa. :)

Minäpä teen! tässä tulee.

Volvo 740 2.0 GLE:
Starttaa hitaasti mutta varmasti
Penkki on se mitä olet etsinyt, pehmeä ja tukeva, hyvät säädöt, penkilämmitin toimii jos toimii.
Ratti on selkeä ja hyvän tuntuinen, ei turhia nappeja. säädöt? ei ole.
Vaihdekeppi on tukevan oloinen, mutta kevyt, vaihteet menevät päälle vaivatta. Nuppi lähtee irti jos sitä vetää ylös (köh köh)
Mittaristo on selkeä ja yksinkertainen
Ohjaus on kevyt ja hyvin tehostettu, melko tarkka, riippuen rengastuksesta voi olla tiukissa kurveissa vähän hidas.
Alusta on pehmeä (joidenkin mielestä liiankin pehmeä), jotkut sanovat että kulkee kuin laiva.
Takapenkin tilat ovat hyvät, kolme aikuista mahtuu vierekkäin helposti, ja jalkatilaa on ruhtinaallisesti.
Tavaratila on hyvin tilava, sinne mahtuu kaikki (farmari)
Sähköikkunat toimivat kuin ajatus
Kattoluukku toimii sekä tuuletusasentoon, että katon sisään, kunhan sitä ensin lyö vähän ulkoapäin. käsiveivikäyttöinen.
Moottori vääntää hyvin pienillä kierroksilla, rajummat kiihdytyksetkin onnistuvat, mutta kulutus nousee reippaasti.
Maltillisella seka-ajolla kulutus 9,4l/100km, maantiellä laskee jopa n 8 litraan
Ohittaessa ei tarvitse kepittää, jollei ole tiukka paikka.
Soralla pääsee paskarinkiä kun oikein yrittää.
Valot ovat todella hyvät ikäluokassaan
Kuullostaa ihan traktorilta tyhjäkäynnillä
Tuuletuskoneisto on hyvä ja laadukkaan tuntuinen, lämmin auto.

volvo 740 2,4 TurboDiesel:
Ominaisuudet muutoin samoja kuin edellä, paitsi:
Audi vw:n valmistama kone hörähtää käyntiin, römprömprömprömp
Moottori vääntää tajuttomasti aina. Kaupunkinopeuksissa 40 asti kaasu on tarpeeton, nopeutta säädellään vaihteilla. Jos kosket soralla aggressiivisesti kaasuun, sutii. Ohitus on nautintoa turbon vinkuessa ja ahtopaineiden noustessa 1bariin, tajuat rekan jääneen taakse jo aikoja sitten.
Vaihdelaatikko erikoinen, sähköinen ylivaihde, toimii useimmissa.
Sarjalla madallettu alusta kerää kaikki tien epätasaisuudet 205/55r16 rengastuksen kautta suoraan selkärankaasi, mutkissa voi ajaa kovaa.
Käyntiääni on tyypillinen 6 diesel, tasainen ja majesteettinen.
Vielä lämpimämpi auto kuin edellinen. (lämmityslaite on teholtaan varmaan jotain 5kw)
kulutus 6,9-7.5 litraa jonka yli en saanut millään (edes musta sauhu -säädöillä)

volvo s40 1.8i (bensa)
Mitsun kone starttaa nopeasti.
Penkki tuntuu olevan vähän korkealla, mutta se ei haittaa. pitkän päälle selkä kyllä puutuu, ja persuskin joskus.
Ratissa on korkeussäätö, riittävä.
Viikset ovat ok, myös cruise on viiksessä, ja se toimii hyvin. Pyyhkimissä ei ole kerranpyyhkimis toimintoa joka 740:ssä on
Mittaristo on selkeä, nopeusmittari jumittaa joskus hetkellisesti suurilla nopeuksilla, ja kojelaudan kello edistää.
Stereot räjäyttävät korvasi. Eivaan, alkuperäisetkin ovat aika hyvät luokassaan, soivat kohtuu kovaa ja kirkkaasti, mutta bassoa ei ole koska vain 5,25" elementit.
Vaihdekeppi on aavistuksen tahmeahko, tyypillisesti 1. ja 5. vaihde on välillä vaikea saada päälle.
Moottori on ihan ok kauppakassiksi, tirheähkösti menee kaupunkinopeuksilla, ohittaessa saa kepittää ihan kunnolla jos mielii nopeasti ohittaa. keskikulutus n 8l / 100km
Ohjaus on todella kevyt, mutta tykkään siitä.
Takapenkille pääsee ahtamalla 3 ihmistä, mukavuus on jotain - en tiedä kun itse ajan.
Takakonttiin ei mahdu 12" subbaria pystyyn. On se oikeasti kohtuu tilava, mutta vähän matala vain.
Alusta on hieman lössö ja tunnoton, ei tykkää hidasteista. Jollain tavalla kuitenkin ihan ok.
96-mallin valot olivat vanhana surkeat, faceliftin valot jotka itsellänikin on nyt, ovat paljon paremmat, ja hienommat.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Jos jollakulla olisi ylimääräisenä aluvannesarja olisin kiinnostunut, mielellään sellainen jossa olisi hyvät tai edes kohtuulliset kummit päällä.

Vaatimukset:

Hyväkuntoiset, suorat jne perushuttu, täytyy olla alleheittokunnossa niin sanoakseni.

14-15", 4x108, ET18, keskireikä 65 (tai muunnettavissa eli isompi)

Eli tuohon vaimon sitikkaan olisvat menossa.

bläkkäri

Pitkällinen pähkäily siitä, tuleeko Focukseen tyyriimpää remppaa päättyi tänään. Vaikka on ihan pirun kova alustaltaan, pitää kaikkea "terveen" kuulosta räimettä ja omaa "persoonallisia" sähköominaisuuksia, meni se leimalle laakista. Eka auto, mistä ei saanut vikalistaa matkaan.

Reilusti on railoa tuulilasissa, muttei se sitten kait kuljettajan näkökenttään osu, pahemmin. Pääseekin pian paikkaileen noita ovien alusia ja peräluukun reunaa. Tunnetut kovimmat paikat Focuksissa ::).

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: bobster - toukokuu 04, 2013, 15:48:05 ip
Mulle (182cm) sopi muijan 94 corolla


Aika lyhyt muija (sic) sulla
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa